Op donderdag 25 juli 2002 15:36 schreef wessel99 het volgende:
Hm, vcore kan ik niets mee (heb een ecs k7s5a) en was ook niet van plan grote aanpassingen eraan te gaan doen: dat is het me gewoon niet waard. Verder game ik liever op 800x600 met 100fps gemiddeld dan op 1024x768 met 60fps gemiddeld.
Ik game liever op 1280x1024 met gemiddeld 100fps
Maargoed dat bedoelde ik dus. Een vriend van mij vind iets soepel draaien vanaf 30fps. Ik wil er minimaal 80. Dat verschilt per persoon en daar doelde ik een beetje op

Over die multiplier omlaag heb je idd gelijk, dat maakt veel uit ja. Enige nadeel is wel dat je je FSB gewoon niet onbeperkt op kan voeren, het moet een keer fout gaan met het sdram dat erin zit (133mhz) en alle andere pci frutsels, maar in ieder geval leuk om mee te spelen.
Ach ja, het houd idd ergens op. Mijn SDR van infeneon kon toendertijd op max 172Mhz cas 3 en op 164 cas 2

Daar draaide ik ook op
PCI is heel gevoelig, maar dat verschilt vooral per moederbord. Kijk maar naar de epox 8kha+ daarop worden FSB snelheden van boven de 200Mhz gehaald zonder dat het systeem instabiel word. Ik met mijn asus mobo met exact dezelfde chipset kan max 168Mhz fsb stabiel draaien.
Waar ik nog steeds van onder de indruk ben is dat cpufsb, als overklokken altijd zo makkelijk was! Werkt ie niet stabiel? 2 klikken en hij is weer stabiel, heerlijk!
Het is idd een handig proggie. Voor mezelf hou ik het gewoon bij de bios. Ik heb cpufsb weleens gebruikt, maar het werkt lang niet met alle mobo's.
Gelijk een vraagje. Onthoud cpufsb je settings ook na een reboot of niet?
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]