Dimage 7i, Finepix s602Z of Coolpix 5700?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27
Ik ben van plan een digitale camera aan te schaffen. Deze wil ik hobbymaitg gebruiken om professioneel amateuristische foto's mee te maken van met name natuurbeelden (zowel zoom als vergezichten) en portretten.

Ik heb op de sites van DPreview, Steve Digicam en Letsgodigital gekeken. Uiteindelijk denk ik mijn keuze te willen maken uit de Minolta Dimage 7i, de Fuji Finepix S602Z en de Nikon Coolpix 5700.

Ik vind het belangrijk als de foto's natuurgetrouw zijn, en dat ze snel worden opgeslagen. Ook de batterijduur is voor mij belangrijk.

Alhoewel ik hem graag voor het wat serieuzere werk wil gebruiken, waarbij ik alles zelf instel, zal het ook regelmatig voorkomen (zoniet vaker) dat ik hem gewoon als point-and-shoot gebruik. Ook dan moeten de plaatjes okee zijn.

Mijn budget ligt rond de ¤ 1300,-.

Met dit in jullie gedachten: Welke camera raden jullie me aan? (Of zou ik toch nog eens naar een andere camera moeten kijken?)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb eigelijk alleen ervaring met de s602z. De mogelijkheid om CF I of CF II en smartmedia te gebruiken heeft me uiteindelijk over de streep geholpen. Ik vind de foto's die het apparaatje maakt echt natuurgetrouw foto's in de meeste situaties.

Opslaan gaat snel maar dit hangt ook van het opslag medium af zelfs onderling zijn er veel verschillen in snelheid.

Batterijduur, daar ben ik zeer goed over te spreken, in de 2 weken dat ik hem heb heb ik echt al veel geschoten icm. smartmedia 128mb en 1800MAh batts. Ik denk dat je zeker een hele dag intensief kan schieten voordat de batts leeg zijn.

De andere cams. zullen ook wel fijn zijn, ik ben echter zeer blij met mijn s602z.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Kijk eens in deze topics:

[topic=396556/1/100]

[topic=548267/1/100]

Persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 7i

Verwijderd

[topic=524874/1/50] en dat icoon is van BrZ

Dit topic is gesloten.