FSB verhogen lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb dus geprobeerd mijn FSB te verhogen, ik kan het wel halen met standaard voltage 1.55 v (+0,3 dat standaard gedoe)ik haal zo'n 111 mhz en da heb je pci bus speed @ 35 ofzo schat ik. Nu gaat windows xp enzo allemaal perfect alleen als ik CS of WC3 speel, dan blijft beeld hangen na even en komt er een herhalingsgeluid, superirritant.

Nu denk ik dus dat het ligt aan de bus speed van de AGP/PCI/memory (denk ik)

ik heb search gelezen en las dat je die moet dividen ofzo of moet verlagen. Maar waar ergens kan je dit doen.

Ik heb een AMD Tbird 800 mhz, en een MSI K7T Pro mobo

Vid kaart: Guillemot Geforce2 mx
256 mb sdram pc-133

dit lijkt me voldoende info

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57
Tsja, de KT133 chipset en de Athlon 800 zijn nu eenmaal niet zo'n "FSB overclockers" met 110Mhz FSB zit je vaak al aan je max.. Je kan de processor nog unlocken en dan met de multiplier aan de slag, maarja da's dan meer voor het leuke/leerzame want erg veel extra kun je helaas niet uit die processor trekken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 25 juli 2002 13:44 schreef Xtuv het volgende:
Tsja, de KT133 chipset en de Athlon 800 zijn nu eenmaal niet zo'n "FSB overclockers" met 110Mhz FSB zit je vaak al aan je max.. Je kan de processor nog unlocken en dan met de multiplier aan de slag, maarja da's dan meer voor het leuke/leerzame want erg veel extra kun je helaas niet uit die processor trekken.
100% juist mbt de FSB, ik heb precies die mobo ook nooit verder dan 113MHz kunnen krijgen (en nooit boven de 110MHz echt stabiel), ligt puur aan de chipset.

Echter het unlocken kan best schelen, vriend van mij draait z'n Tb800 al tijden op 1080 (10x108MHz), dat gaat prima met die CPU en plank.

Oslik blyat! Oslik!

• Carnagy
ik heb net de cpu unlocked
en nu wil ik weten hoe ik de multiplier kan aanpassen? ik kan dat nergens vinden.

ER is toch btw een manier op alleen FSB te verhogen, divider ofzo van de PCI Agp enzo?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
IK heb de KT133A en ik kan mijn FSB op 115 zetten ! :P Maar hoger gaat ie helaas hangen. Denk dat het aan mijn PCI ligt, trekt het niet waarschijnlijk.

Misschien is MP unlocken.

dikzak

• Carnagy
wat bedoel je met MP

Ennuh, ik doe nu bios update en nu kan m'n pci kaart of zo wel aan denkik, eerst had ik in CS dat m'n PC hing. en als ik te hoog voltage deed met laag PCI mhz aantal dan starte m'n pc helemaal niet op. pas na even weer

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Met Mp bedoelt hij denk ik mulitplier.
En als je echt met fsb wilt oc'en, is een ECS K7S5A zeker aan te raden.
Heb hem tijdje geleden ook gekocht, je kunt je sdram nog gewoon gebruiken, retestabiel en goedkoop.

• Carnagy
mja, voor multiplier moet ik nu gaan solderen las ik :S dus dat zie ik niet echt zitten. hoor nu wel van iemand dat ik maybe een chipset koeler moet aanschaffen.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
solderen? om de multiplier raan te passen? nee....

dat moederbord van je hebben mn ouders ook, en je kunt er niet de multplier mee instellen....

maar dat kun je wel op de cpu zelf doen....
dan moet je met een 3-volt batterijtjes, dremel of scherp mes l3 en l4 bruggen gaan open.... en andre l3 en l4 bruggen met een potlood sluiten. hie rkleeft wel wat meer risico aan dan aan gewoon unlocken

welke bruggen precies kun je hier vinden: [url="http://www6.tomshardware.com/howto/01q4/011112/athlonxp2000oc-08.html"]http://www6.tomshardware.com/howto/01q4/011112/athlonxp2000oc-08.html[/url]

je kunt in de bios wel de Vcore en de Vio instellen

mocht je ene nieuw moederbord gaan halen, zou ik overwegen om een neiuwe epox oid te halen, dan heb je veel meer oc opties, maar jemoet doen wel ddr geheugen halen...

de ecs laat zich ook wel overclocken, maar met iets meer moeite....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1