Toon posts:

V7100/A7V266 beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ikheb een Ausu A7V266E/Asus 7100 Combo De Luxe/AMD XP 1700 systeem. Nou is er de nare gewoonte om regelmatig op te starten met een beeld dat opgerekt is, het valt buiten de monitor (Hansol 920eF), buitenste rij iconen en de startknop vallen naast het beeld.
De muis kan er wel bijkomen. Zowel in XP als SuSe Linux. Ook de bios is zwaar vervormd. Als ik het systeem een dag uitzet doet hij het weer normaal.
Iemand enog idee?

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

tip1: doe een bios update
tip2: installeer je laatste video kaart AGP drivers (mobo AGP aansturing)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, als dat zich al in de BIOS voordeed, dan is zeker geen softwarematige kwestie. Het is dus nutteloos om dan al meteen aan de BIOS en drivers te denken.. Hoogstwaarschijnlijk is de monitor gewoon brak. Het kán ook de videokaart zijn, maar uit eigen ervaring ligt dat aan de monitor :)

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook. Je moet eerst kijken of het aan de monitor ligt. Op een andere computer aansluiten of en andere videokaart proberen.

Maar zelf denk ik dat het aan de ANUS combi mobo/video ligt. Zelf heb ik de hele v7100/v7700 serie ale geprobeerd maar bij mij blijft het probleem voordoen. Met deze kaart heb ik er het minste last van, ik heb via de instellingen van de monitor het beeld zo goed mogelijk ingesteld maar ik blijft altijd wel een beetje vertekend beeld houden.

Misschien dat jij geluk hebt want bij jou gaat het een tijdje goed en dan weer niet. Probeer een andere niet-ANUS videokaart eens.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:43
mishcien een idee om in de instyellingen van je monitor het beeld wat kleiner te maken :?

https://wren.co/join/Devian

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Move PMG -> VB

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

He, zo'n monitor heb ik ook ja...

Ik sluit me aan bij BalusC :). Tis je monitor. Een monitor die zo doet heb ik hier naast me ook nog staan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1