Heb dus een Ultraplex 40 Max nu al zo'n 2.5 jaar denk ik. Onder win98 deed ie het voor zo'n 1.5 jaar perfect. Nooit probs. Nu met winxp. (maybe toeval?) heeft hij soms. (1 op 5 keer) kuren. Dit is bijna nooit als ik bijv hele cd inlees met nero of clonecd, maar meestal als ik een hele cd gewoon met verkenner naar mn hd zet.
Hij gaat dan eerst in zn lekkere snelheid naar hd zetten. Staat dan dat het ook maar 3 min duurt,
maar dan stopt hij er soms mee.
Gaat groene lampje uit, komt tot stilstand, en zo'n 20 sec later gaat ie weer spinnen. Hierna weer terug tot stilstand, en daarna weer spinnen en net of ie de cd weer voor het eerst ziet.
Nu gaat ie wel weer gewoon door, al is het veeeel langzamer.
soms gebeurt het nog een 2e keer in een leessessie. In het beste geval duurt het inlezen zo'n 1.5 min langer, in erge gevallen is ie na 15 minuten nog niet klaar.
De helpdesk doet niks. Zeurt alleen over nieuwe firmware enzo wat ik al lang heb en weten het dan ook niet.
Ja drivers voor mn scci kaart natuurlijk.
Heb een Adaptec 4904 CD ofzo (gewoon simpelste scsi kaart)
Iemand ervaring/tips?
Heb aan die kaart trouwens ook mn scanner hangen die nooit kuren heeft.
Hij gaat dan eerst in zn lekkere snelheid naar hd zetten. Staat dan dat het ook maar 3 min duurt,
maar dan stopt hij er soms mee.
Gaat groene lampje uit, komt tot stilstand, en zo'n 20 sec later gaat ie weer spinnen. Hierna weer terug tot stilstand, en daarna weer spinnen en net of ie de cd weer voor het eerst ziet.
Nu gaat ie wel weer gewoon door, al is het veeeel langzamer.
soms gebeurt het nog een 2e keer in een leessessie. In het beste geval duurt het inlezen zo'n 1.5 min langer, in erge gevallen is ie na 15 minuten nog niet klaar.
De helpdesk doet niks. Zeurt alleen over nieuwe firmware enzo wat ik al lang heb en weten het dan ook niet.
Ja drivers voor mn scci kaart natuurlijk.
Heb een Adaptec 4904 CD ofzo (gewoon simpelste scsi kaart)
Iemand ervaring/tips?
Heb aan die kaart trouwens ook mn scanner hangen die nooit kuren heeft.