FSB hoger en Multiplier lager ?

Pagina: 1
Acties:

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 21:16

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Ik heb een moederbord waar ik in de bios de multiplier niet in kan stellen. Nu heb ik bij dat moederbord een 1.1 Ghz thunderbird met een fsb van 200.

Kan ik zonder problemen de multiplier van de proc lager zetten (door de bruggen te kleuren/verbreken) en dan de FSB op 133 Mhz zetten dat hij toch op een snelheid van 1.1 Ghz draait? Het zal dan iets hoger worden namelijk 1130 Mhz met een multiplier van 8.5

Is dit gemakkelijk te doen of komt er dan al extreme koeling aan te pas?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:23
makkelijk te doen, nog geen xtra cooling nodig hoor

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Je proc "ziet" het verschil nauwelijks. Je mobo gaat eerder protesteren of je geheugen/kaarten/etc etc. Maar het is maar een kleine stap. Moet lukken dus.

Maar als je de MP niet in kan stellen.. Hoe doe je dat dan? Zo unlocken dat je een andere vaste MP hebt? Je sys gaat iig sneller worden.

Edit: het ligt ook aan je chipset. Als die niet op 133 wil heb je wel een probleempje. Welke chipset heb je?

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Ik heb een ECS moederbord, de K7VZA met een KT133A chipset. Dus ik denk dat het moederbord het wel aan kan. Ik heb al geprobeerd om hem zo op 133 Mhz te zetten, maar dan postte hij niet. Daarom wilde ik het proberen met een lagere multiplier en met een hogere FSB (133). Ik neem aan dat dat toch wel beter is een hogere FSB.

Maakt het voor het posten uit of je je bios op fail safe settings zet?

Verwijderd

nee dat maakt niet zoveel uit, alleen je cas timings zou ik "normaal" zetten, dus op cas3-3-3

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb zelf de K7VZA. En een 1GHz procje. Die ik gewoon op 1.33 heb draaien dus (droogjes die FSB op 133 gezet en het werkt goed :) )
Specs zie sig: Bak Severer.

Forget your fears...
...and want to know more...

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 19:56 schreef Aetje het volgende:
Ik heb zelf de K7VZA. En een 1GHz procje. Die ik gewoon op 1.33 heb draaien dus (droogjes die FSB op 133 gezet en het werkt goed :) )
Specs zie sig: Bak Severer.
Dat heb ik dus ook geprobeerd, maar dan postte hij niet eens. Zou dit kunnen komen door de te hoge interne snelheid (1463 Mhz)? Als ik nu de multiplier omlaag zet heb ik dan wel kans dat hij het doet? Of wil het niet postten bij 133 met de normale multiplier zeggen dat het zeker niet gaat werken?
Pagina: 1