HD en DVDROM problemen

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17
Ik heb een probleem met m'n Maxtor Diamondmax schijf.
Hij zit aangesloten op de promiscontroller (ATA100) van mijn mobo (Asus A7V133) maar soms 'pak' hij niet.
In de BIOS staat alles op autodetect (van master/slave config) dus ik weet niet of dat problemen kan leveren?
Dan heb ik ook nog een soort van zelfde probleem met m'n AOPen DVDROM deze wordt ook af en toe (wel frequenter als m'n HD) niet "gevonden" ik zie hem dan trouwens wel in Windows, maar ik kan er niets mee want hij doet het niet.
Zouden deze problemen in de master/slave config zitten of zijn er nog andere dingen die van invloed zouden kunnen zijn?
Alvast bedankt.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 11:33

Scighera

swim-bike-run

al een andere kabel geprobeerd? zijn ze niet beide slave of master?

Klinkt als een kapotte ATA kabeltje

www.triathlete.nl

Verwijderd

Deze grap heb ik ook wel eens gehad met hetzelfde mobo. Tijdje terug had ik veel last van me DVD speler die de ene keer wel te zien was en de andere keer weer niet.

Op een gegeven moment had ik de BIOS geflashed (zaten een paar bugs in, waardoor ik o.a. me geheugen niet op 133 Mhz kon zetten) en daarna heb ik het eigenlijk nooit meer gehad.

Ik zou dus ff proberen een nieuwe BIOS erin te flashen.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17
Bios hab ik al een keer geflashed, een paar maanden terug.
De ATA kabel van m'n HD is niet kapot lijkt me, om dat mijn HD maar heel af en toe niet gevonden wordt.
De Masterslave instellingen staat dus gewoon op autodetect, misschien moet ik ze eens handmatig prberen in te stellen ofzo?