QuarkXPress tekstkoppelingen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19460

Topicstarter
Ik heb een tekstdocument van meerdere paginas groot welke ik in een document van Quarkexpress wil zetten. Omdat er meerdere paginas zijn, wil ik de tekstvlakken koppelen, zodat als de tekst wordt ingevoegd, dat deze doorloopt over alle gekoppelde tekstvlakken.

Ik weet dat het mogelijk is met Pagemaker, maar het moet in Quark gebeuren, en ik weet niet hoe. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21877

Je begint met een nieuw document in quark, je zet linker en rechterpagina's aan, en in hetzelfde vensterje automatisch tekstkader. (dan kun je de marges ook nog aangeven als je wil, bijv. 10 of 20 mm, kopwit, staartwit etc.)

Dan zeg je o.k. En onder 'pagina' tussen 'item' en 'beeld' (in de vensterbalk) Zeg je 'voeg in'. Dan kun je zoveel pagina's als je denkt nodig te hebben invoegen.

Als je dan je tekst in het eerst kader plakt, zal automatisch de tekst doorlopen.

Je kan ook als de tekst er al in zit, nieuwe pagina's invoegen, en zeggen 'koppel aan huidige keten'

laat even weten of dit werkt of niet, er is nl ook nog een andere (maar meer omslachtige) manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19460

Topicstarter
Dat an sich werkt super. Het probleem ligt echter daar dat het gaat om een gedeelte van een boekwerk waarvan de pagina's gelinkt moeten worden en dus niet het gehele boekwerk.

Omdat dit echt supergoed werkte, is het niet mogelijk om een quarkxpress document (4.0) te importeren in een ander quarkxpress doc? Dat zou mijn probleem oplossen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, importeren gaat niet helaas.
Als dit nodig is, dan wordt het met de hand gedaan.
Best wel een klusje, maar dit doe je met documentlayout (onder beeld) Je ziet dat je pagina's tussen kan voegen door dat paginaatje met 'a basis a' tussen je paginaatjes te trekken.
Dan kun je met de hand de teksten laten doorlopen.
Dit gaat als volgt: Je gaat op het tekstkader staan, dan klik je dat kleine kettinkje aan - op je gereedschapsbalk - en dan het lege tekstkader op je tussengevoegde pagina.
Het is best lastig als je het niet kent. Je kan helemaal in de knoei komen met teksten enzo...

Als dit ook niet werkt kan ik je niet verder helpen. :o