Toon posts:

piepende voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik weet niet of ik hiermee bij het goede onderdeel zit...maargoe,
ik heb hier een 400 Watt voeding in mijn compu zitten en hij doet het goed alleen hij heeft een heel raar iets als ik mijn compu uitzet (netspanning er nog op) dan begint mijn voeding te piepen zonder tussen posen gewoon een hele hoge toon net zoiets as bij die ouwe tv's ik heb de search gebruikt maar daar was het alleen de fan die dat geluid maakte....weet misschien iemand hoe ik dit ieritante geluid kan verhelpen....

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

zit de stekker in een goed geaard stopcontact ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat zal de transformator wel zijn. Computervoedingen werken volgens het schakelende principe, dwz dat er een heel hoogfrequente spanning door de trafo wordt gejaagd. Die gaat soms meetrillen en dat hoor je. Bij de meeste voedingen is de frequentie zo hoog dat je het nooit hoort, maar bij de jouwe kennelijk niet.

Verwijderd

Als het lukt trafo met hars ingieten

Verwijderd

Topicstarter
hhmmm oke...
ja is goed geaard
en met wat voor hars kan ik dan het beste gebruiken?

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb het zelf ook met een 400W no-name voeding (goed geaard). Als ik de computer uitzet begint de voeding na enkele seconden te piepen. Als ik het netsnoer eruit haal stopt het piepen, maar als ik 'm weer terug doe begint hij weer.

Ik heb nu uitgevonden dat als je het netsnoer er weer schuin instopt, het piepen ophoudt. Ik vind dit een beetje raar. Zou dit dan toch aan de aarding kunnen liggen?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Verwijderd

hoe hun je schuin je stekker er in stoppen dan past toch maar op 1 manier

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik houd de stekker zo veel mogelijk naar 1 kant. Als hij contact maakt is hij nog schuin.

Als de voeding dan ophoudt met piepen stop ik de stekker er helemaal in, dan zit ie inderdaad recht.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat heb ik ook met een ECS K7S5a, alleen bij afsluiten piept ie totdat het systeem volledig uitgeschakeld is. Niet schadelijk want dat doet ie al een jaar.

Lijkt me trouwens per mobo en setup te verschillen, want ik heb er 2 voedingen in gehad een 300 en 350 en beiden doen ze dat.

Verwijderd

Topicstarter
klopt heb ik ook als ik het snor eruit haal dan stopt het..
vind het maar vaag

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet een droge elko liggen???

Verwijderd

julie mogen me dan toch vertelen waar die trafo`s zitten. die dingen werken toch voledig met ic`s.

Verwijderd

Topicstarter
spoelen denk ik dat ze bedoelen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:02:
julie mogen me dan toch vertelen waar die trafo`s zitten. die dingen werken toch voledig met ic`s.
denk je dat je met een IC'tje 350 watt kan trekken; en nog eens 230 volt > 12 & 5 volt kan TRANSFORMEREN?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Het komt idd door de trafo die mee resoneert met de schakelfreq. In schakelende voedingen wordt een Laag!! frequente schakelSTROOM gebruikt. Wanneer de voeding uitgaat, kan het in sommige ontwerpen betekenen dat de schakelfreq. afneemt, waardoor de freq. in het hoorbare gebied komt. Dan zal je dus gepiep horen. Wanneer je de voeding inschakeld, moet hij ook even 'langs' het hoorbare gebied om op de gewenste schakelfreq. te komen.

Spider> Ja, dat weet ik dat het kan. Dit wordt alleen niet gebruikt in schakelende pc voedingen omdat het uiterst inefficient is. Je kan wel degelijk met een ic'tje 12 of 5volt uit 1000volt ac/dc maken. BTW is het dan 311, niet 230. Wanneer je de wisselspanning gelijkricht, en afvlakt, wordt de spanning wortel2 hoger. En als je ics gaat gebruiken, heb je toch zeker wel een goed afgevlakte gelijkspanning nodig :-)
Alleen is het vermogen erg beperkt, want hoe hoger de ingangsspanning, hoe hoger de vermogensdissipatie bij spanningsregelaars. Te denken aan een watt of 0,1 *D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:14:
Spider> Ja, dat weet ik dat het kan. Dit wordt alleen niet gebruikt in schakelende pc voedingen omdat het uiterst inefficient is. Je kan wel degelijk met een ic'tje 12 of 5volt uit 1000volt ac/dc maken. Alleen is het vermogen dan erg beperkt, want hoe hoger de ingangsspanning, hoe hoger de vermogensdissipatie. Te denken aan een watt of 0,1 *D
en lees mijn bericht nog eens een keer door :7 :P

edit:
komt er bij jou 311, niet 230 volt uit het stopcontact? Das makkelijk overklokken ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider, ik heb je bericht op verzoek nog een keer gelezen, maar ik denk dat jij diegene bent die mijn bericht even opnieuw moet doornemen. Ik heb je bericht gelezen, begrepen en een reactie op gepost om je op feiten te wijzen.

311 uit het stopcontact? Bij iedereen in Nederland (en veel landen in Europa) staat er 311 TT/PP op het stopcontact. Als je goed gelezen had zag je staan dat de 230v AC(gem./eff. waarde) gelijkgericht werd, en wanneer je deze spanning afvlakt, is hij wortel2 hoger dan 230->311v DC.
Pagina: 1