Ik ben bezig met het maken van een voetbalmanager maar ik zit nu te twijfelen hoe ik het bijhouden van de ranglijst ga maken. Ik dacht er eerst aan om na het bijwerken van de per team gescoorde punten een script uit te laten voeren dat dmv van een auto_increment de positie in een nieuwe tabel zet, dus:
En dan als ik de positie in de ranglijst van een user wil laten zien dan laat ik hem gewoon positie WHERE teamnaam="$teamnaam" selecten. Dit zal dus allemaal prima werken, maar is er ook een eenvoudigere manier om deze ranglijsten te schikken?
PHP:
1
| <?$query="SELECT punten FROM users ORDER_BY punten DESC";//dan in deze loop nog een loop:$query="INSERT INTO ranglijst (positie,punten,teamnaam) VALUES ("$positie","$punten","$teamnaam")";//en $positie is de auto_increment?> |
En dan als ik de positie in de ranglijst van een user wil laten zien dan laat ik hem gewoon positie WHERE teamnaam="$teamnaam" selecten. Dit zal dus allemaal prima werken, maar is er ook een eenvoudigere manier om deze ranglijsten te schikken?