Ik probeer een gateway/firewall op te zetten voor mijn kableverbinding, het lijkt erop dat me daty nu eindelijk gelukt is, alleen een klein probleempje: op de ene machine (winme) doet alleen msnmessenger het en geen internet (dus surfen) en geen irc, en op de andere (linux) doet internet het weer weln (?) daarvandaan post ik nu ook, om ff duidelijk te blijven ik post nu dus van een linuxbak achter de firewall.
Die firewall werkt dus nog niet naar behoren, en zelfs niet eens meteen als die opstart, want ik moet dan eerst nog ff dat "echo 1 > /sys/net/ipv4/ enz... " geven voordat ipforwarding werkt terwijl die al in S09rc.firewall staat (deze wordt dus aangeroepen voor S10network (volgens mij disabled deze het weer, kan dat?)
iemand enig idee? dat firewall scriptje komt overigens uit de ip masqerading howto
-- help me out of the fire, why don't ya --
Die firewall werkt dus nog niet naar behoren, en zelfs niet eens meteen als die opstart, want ik moet dan eerst nog ff dat "echo 1 > /sys/net/ipv4/ enz... " geven voordat ipforwarding werkt terwijl die al in S09rc.firewall staat (deze wordt dus aangeroepen voor S10network (volgens mij disabled deze het weer, kan dat?)
iemand enig idee? dat firewall scriptje komt overigens uit de ip masqerading howto
-- help me out of the fire, why don't ya --