Toon posts:

Asus L3800C

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al ervaringen met dit beestje?

De specificaties stonden me wel aan :

P4 1.7ghz mobile proc
ati radeon 7500 mobile op 1400*1050
40gb hdd
DVD/cdrw combo

De plaatjes zien er goed uit, mooi ding. Heeft iemand dit ding al irl al gehad/gebruikt etc? Ik ben heel benieuwd ik mag van de baas een nieuwe laptop bestellen en dit lijkt me de perfecte binnen het budget.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm :) al iets gevonden, maar dat is de L3800S.. die heeft een gewone P4 er in zitten... heeft iemand daar ervaringen mee? Maakt hij veel lawaai? Wordt ie erg heet? 't scheelt namelijk niets in prijs tussen een 1.7ghz mobile of een 2ghz gewone proc.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Houd wel ff in gedachte dat een desktop cpu meer stroom vreet, en dus je accu sneller leeg is, dan een mobile cpu.

Verwijderd

De 3800C heeft een P4M en de 3800S heeft een P4D

Veschil Pentium 4 D en M: M is mobile, energie zuinig en minder warmte. D is desktop, warmer (dus vaker ventilator aan!) en meer energie (dus minder lang op batterij!). Plus dat ik gehoord heb dat de asus helemaal niet zuinig is met zn accu.

Advies van ASUSTEK Nederland was om de M versie te nemen.

Verwijderd

Ik heb geen ervaringen met de c variant maar ik heb onlangs de S versie aangeschaft (2Ghz) en heb daar erg veel plezier van. Maakt amper lawaai en wat betreft warmte gaat het aardig goed. Fannetje maakt niet meer lawaai dan nodig is Dat van de accu kan kloppen, 2,5 uur is het wel gedaan maar de performance van deze notebook maakt een hoop goed.

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort de L3800S
2Ghz.

Werkt heerlijk.
Wordt niet superheet, wel als je natuurlijk een paar uur aan het gamen bent. Maar ben daar mee klaar paar minuutjes afkoelen en hij is weer helemaal stil.

Met zijn 40Gb HD heb je teminste niet snel een ruimte probleem.
Met accu doet hij er een uur of 2 mee. Ligt er maar net aan wat je er mee doet en op welke accu stand je hem zet.

Verwijderd

Ik heb ook een Asus L3800S 2gz en ook zeer tevreden. bij spellen gaat die fan wel een versnelling hoger maar dat zal bij de mobile ook zo zijn. er zit ook een programma bij waarmee je de processor een tandje lager kan zetten (met een sneltoets) en het beeldscherm wat minder helder waardoor je langer van je batterij kan doen met "gewoon" gebruik zeg maar.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was zeker de mobile versie nemen! Kijk eens op [url="http://www.cyberport.de"]www.cyberport.de[/url], daar hebben ze heel veel versies van de Asus L3800C voor een heel mooie prijs. De-laptopper.nl heeft maar 1 versie van de L3800C. Ik was eerst ook van plan om deze Asus aan te schaffen, maar na veel wikken en wegen en reviews lezen ben ik toch maar voor de 300 euro duurdere Dell Inspiron 8200 gegaan. Ik had die Asus al bijna besteld, moet ik eerlijk zeggen :).

Verwijderd

Ik heb ook de S met 2 ghz (D) aangeschaft. Fijn apparaatje en van de fan/hitte geen last. Tenzij je een DVD'tje afspeelt op 't strand en dat ding op je blote benen hebt liggen...dat moet je niet doen. Dan klopt de 'serious injuries' waarschuwing :+

Owja.. LopeZ.. zet 'm maar weer op slot :r .. heb je weer wat te doen vannacht >:)

Verwijderd

Topicstarter
Argh.. na veel wikken en wegen en denken en stressen toch maar de C variant gekozen. Performance is wel belangrijk maar batterij gebruik + hitte nog net iets belangrijker. Ik las dat de mobile proc op volle snelheid zoizo minder hitte produceren dan een gelijk geklokte desktop proc. Nou hopen dat het veel uitmaakt anders heb ik voor hetzelfde bedrag een 1.7ghz laptop i.p.v. 2ghz :)

Als het goed is heeft ie een 1400*1050 scherm, maar de asus site is daar wat vaag over.. "While supply lasts" Iemand idee of dat nog zo is?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het beestje draait nu perfect. Alleen 1 probleem met de externe uitgang. In dual display mode kun je eigenlijk niet met goed fatsoen 1600*1200 op een externe monitor draaien. Het de teksten zijn dan wazig terwijl ze dat op een gewone pc niet zijn.

21" philips 201b

1280*1024 gaat nog goed, maar boven de 75 hz wordt het ook wazig. Ik heb beide kabels (gewoon vga kabel en de rgb met 2 syncs op de monitor ) geprobeerd maar het wordt er niet beter van :(

Zijn er meer mensen met dit probleem of is er iets anders defect?

Verwijderd

ik heb wel een vraagje, of heb je liever een nieuw topic.
Heb net een 3800C-tje, wil daar in multi-boot 98/x2k/linux op zetten. Alleen van 98 heb ik niet de SE maar de gewone. Die wordt eigenlijk niet ondersteund, maar als je de gele vraagtekens effe handmatig een driver voor kiest gaat het prima.
Mijn vraag die ik niet via Google of Asus (knowledge database is in onderhoud) en de search terug kon vinden.
Er zitten 4 "instant launch keys" op en daar moet een utility voor geinstalleerd worden. Op de begeleverde CD staat wel een e-mail util, maar is er nog een aparte util nodig....... of is het toch gewoon een gebrek aan ondersteuning van 98?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op 26 juli 2002 @ 14:39:
Als het goed is heeft ie een 1400*1050 scherm, maar de asus site is daar wat vaag over.. "While supply lasts" Iemand idee of dat nog zo is?
Hier in NL zie ik ze overal nog op de sites met dat scherm staan, lijkt me geen probleem om daar aan te komen. Zelf heb ik een L3400S en dat is absoluut geen straf om op te werken moet ik zeggen :)
Koop wel een jaartje extra garantie bij (iets van 85 euro), je weet maar nooit ondanks dat hij kwalitatief erg goed in elkaar zit.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2002 @ 14:39:
Argh.. na veel wikken en wegen en denken en stressen toch maar de C variant gekozen. Performance is wel belangrijk maar batterij gebruik + hitte nog net iets belangrijker. Ik las dat de mobile proc op volle snelheid zoizo minder hitte produceren dan een gelijk geklokte desktop proc. Nou hopen dat het veel uitmaakt anders heb ik voor hetzelfde bedrag een 1.7ghz laptop i.p.v. 2ghz :)

de 2 gieg versie is veel schaarser, komt pas het land in. Met brander/combi en 512 MB ben je toch wel ca 2300 E kwijt terwijl de 1.8. in de C versie voor ca 2000 te koop is. De S-versie is bij memo 1889, als je er 100 eur bij legt heb je 512 MB. (met gratis XP Home). De 1.8 C-versie begint hard te lopen nu de prijzen zo gedaald zijn, dus liefhebbers opletten. By the way: In mei kostte een 1.6 GHZ met CD-RW/combi en 512 MB nog 3250 Euro...... 5 maanden later dus en 10 gieg meer, nu met een 1,8 erin en ca 1200 euro minder...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Beetje oud ondertussen en de omhoog kickvraag is SA en niet OH
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.