Toon posts:

pc boot niet meer, zelfs bios niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC is twee maanden oud :

asus a7v333 (bios 1008 final) , 3*256MB PC2700, athlon 1800XP, WD 120 GB harddisk, audigy platinum, 3com 100 mbit NIC, 300W enermax voeding, floppy, Asus 16X DVD, Lite-ON 32 brander, IIyama 19" monitor HM903DT, asus GeForce4 Ti4400

ik heb weinig rare dingen ermee gedaan, proc iets overgeklokt (1800@2000), videokaart overgeklokt (315/635 ipv 275/550), netjes AS3 op mijn vid core gedaan en heatsinks op mijn vid mem, temperaturen worden sowieso niet hoog. Proc is idle rond de 40, video kan ik niet uitlezen maar de fan van de core en heatsinks op het mem blijven lauw.

het probleem is als volgt : gisteravond na een DVD-tje kijken op de TV via TVout van Geforce4 startte ik mijn gekochte versie van Morrowind op, en nadat ik een savegame wilde laden, CRASH BOOM, monitor flipt en beeld is weg.
vervolgens blijft monitor raar doen, gaat niet op standby ook niet als ik PC uitzet.. Dus heb ik de monitor getest met mijn laptop. -> No problemo, dus monitor is (gelukkig) nog goed...

PC weer aangezet, helemaal niks geen beeld.... zelfs de bios kom ik niet meer in, hij boot ook niet van floppy... alleen de harde schijf ratelt even en daarna moet ik de pc via de schakelaar van de voeding uitzetten.. :(

ik kan pas dit weekend mijn GeForce 4 testen, en volgende week met een andere vid kaart mijn nieuwe PC testen, maar heeft er iemand nog ideeen wat dit kan zijn?

btw: ik heb ook de kaart eruit gehaald en dan begint mijn PC netjes te piepen, (uiteraard zonder beeld.. :)
daarna kaart weer terug, maar opstarten ho maar.....

dus samenvattend :
- sowieso geen beeld
- BIOS kom ik niet in
- VGA kaart detectie werkt wel met self-test

ik vermoed dat het aan de vid kaart ligt.. maar ik hoop van niet... (alleen MoBo zou erger zijn :'(

[wanhopig met een klein stemmetje mode]
help, help
[/wanhopig met een klein stemmetje mode]

ideeen/suggesties/zelfde ervaringen van harte welkom

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

edit: laat maar hange :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Probeer een andere videokaart.
Maar ik vrees; Mobo: rip

iRacing Profiel

Verwijderd

Heb ik ook gehad bleek dat het mobo brak was opeens :? Asus A7V266 ..- geruild.

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Haal de batterij een minuutje of twee uit je mobo. Als je daarna hetzelfde probleem blijft houden is je mobo vrees ik rot...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-08 10:44

Sharky

Skamn Dippy!

hmm volgens mij zou het net zo goed de vidkaart kunnen zijn. hij is nieuw dus nog wel garantie neem ik aan?

This too shall pass

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

trek je geheugen er eens uit en stop hem in een ander slot.....

can you read my mind?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
okay, tis als volgt
of je mobo of je ram of je proc of je vid is verrot
je mobo HOORT te piepen als je ram of je vid verrot is
maar bij jouw piept hij niet tenzij je vid er uit is...dat is raar....je mobo detecteert het dus wel.....zou je vid kunnen zijn als je t zo bekijkt
ik had ook zoiets, toen was t de proc

(boot is met slechts 1 reepje ram)

Verwijderd

Als je mobo begint te piepen als je je videokaart eruit trekt, is naar alle waarschijnlijkheid je mobo nog OK, waarschijnlijk gewoon je videokaart naar z´n overgrootouders. ;)

(´k heb hier ervaring mee, werk op repair afdeling van IBM)

Verwijderd

Topicstarter
tot zover bedankt.
ik ga morgen even testen met een oude PCI vid card van een collega.

- mem heb ik al met 1 reepje geprobeerd op de drie verschillende plekken en dat had geen enkel effect

- batterijtje truc zal ik vanavond even checken

en uiteraard heb ik nog 10 maanden garantie op alle componenten.. dus dat wordt waarschijnlijk omruilen...

Verwijderd

Krijg je beepjes bij het opstarten? Zo ja, wat is patroon. Zo nee. Bios resetten.

Brand het lampje op het moederbord (Stroom)? Zo nee, voeding kapot. Zo ja CPU of moed4erbord kapot.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Haal eens alles eruit. Dus geheugen, proc, kaarten alles.
Haal ook maar biosbatterij eruit (of met jumper resetten). Dan doe je alleen de proc, geheugen en grafische kaart erin. Boot ie dan nog niet, dan moet je toch eens proberen grafische kaart te vervangen.
Doet het het dan nog niet, dan lijkt het me een prob aan mobo, proc niet echt dan zou het moeten piepen.
Maar mij lijkt toch wel het mobo, aangezien je zegt dat het niet piept. Maarja probeer eerst maar dan grafische kaart te veranderen.
Pagina: 1