Toon posts:

ASUS P3B-F en p3-800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een asus P3B-F en sinds kort een P-III 800 mhz processor. Nu ben ik bang dat die combinatie niet gaat lukken. Maar volgens mij moet het met een BIOS update wel lukken. Zit ik hier goed of heb ik het helemaal mis. Iemand ervaring?

ALvast bedankt,
Chaindog

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het gaat om revisie nummer, niet zozeer om BIOS versie... Je moet revisie 1.03 of hoger hebben, anders kan je Mobo het lage voltage 1.65 niet leveren..

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

... en als die geen 1.65v kan, dan kan je proberen of 1.8v wel werkt. Denk wel aan de koeling! Die voltage tweak gaat trouwens alleen goed met een slotket+fcpga, want dan kan je op die slotket het voltage instellen. Als het slot1+slot1cpu is, ben je afhankelijk van de mogelijkheden van je mobo en bios.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws ik heb revision 1.05 (E485) dus dat zit wel snor dan, toch?
Koeling moet ik inderdaad aan denken, moet ik verder nog instellingen doen straks?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn comp shop opgebeld en die zijden dat het niet zou gaan omdat de core van asus p3b-f op 100mhz draaide en dat een pIII 800 met 133 werkte. Ik weet niet wat ik hier moet geloven.

Verwijderd

Das toeval. Net gister ook een PIII 800 gekocht en in mijn p3b-f gegooid. Draait prima, alleen op 600 Mhz. Op de Asus site staat dat het mogelijk is de boel op 800 te laten draaien, alleen het is me nie gelukt.
Ik heb de dipswitches precies zo staan als het moet en de jumperfree mode afgezet. Wat doe ik fout?!? Hij blijft zeggen dat ik een 600 mhz heb. Hoe check ik trouwens wat mijn 'revision' is. Bios is trouwens geupdate tot versie 1006. Dat is de laatste.

Verwijderd

PIII-800 loopt i.d.d op 133MHz FSB.

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd als mijn asus dan 100 mhz draait en de pIII 800 op 133 hoe kan die het dan bij
Tnolet wel doen, Tnolet heb je je BIOS al geupgrade. Volgens mij kan de standaard revision maar tot 600Mhz aangeven. Met de nieuweste update tot 850mzh aangeven.
Nvideagrbuiker wil je dus zeggen dat het niet kan werken?

Verwijderd

De PIII 800 loopt op 100 én 133 Mhz. Ligt er maar net aan wat voor smaak je koopt. Voor een P3b-f mobo MOET je een 100 Mhz intern hebben. Anders lukt het helemaal niet.
Bij mij is het ook nog net gelukt maar het is wel mogelijk (claimt asus).

Verwijderd

Mijn Bios is geupgrade naar de laatste versie (van de site van asus geplukt en erin geflashed). De jumpers zijn gezet volgens de gegevens van de onderstaande link. In die link is ook duidelijk te zien dat het wel mogelijk is. Ik heb het gevoel dat alles zou moeten werken nu bij mij. Maar toch kom ik nog 200 mhz tekort :o(

http://www.asus.com.tw/products/techref/chipset/p3cpu.html

Verwijderd

Een PIII-800E (8x100) kan prima op een P3B-F (vanaf rev 1.03 en een nieuw bios). Alleen de PIII-800EB (6x133) kan niet op een P3B-F, want die heeft een busspeed van 133 nodig, en anders draait hij dus op 600 (6x100).

Triolet: jij hebt dus de EB terwijl je een E wil. Als de winkel em als E heeft verkocht dan ben je opgelicht. Multipliers zijn al jaar en dag locked dus je zou 'em niet op 6x moeten kunnen zetten. Dus niet op 600 tenzij je 'em op 8x75 hebt lopen.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat een PCB revision is. Op de site van Asus staat dat je PCB revision R1.03 moet hebben. Ik heb geen flauw idee waar ik dat kan vinden.

Alvast bedankt

Verwijderd

Als een moederbord net uit komt is de 'versie' van het moederbord vaak 1.01... als het bord nog in produktie blijft vinden ze af en toe eens een foutje of ze verkopen het bordje met een nieuwere bios... dit heet revisies :) en dan is de volgende geupdate versie van het bord 1.02 bijvoorbeeld..

Greetz

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Ik ken de P3B-F niet zo goed (zit meer met AMDtjes te kloten lately ;-) ) maar ik dacht dat je op een P3B-F de FSB toch wel op 133 moet kunnen krijgen of vergis ik me nu? (een 800EB moet dan toch ook werken (op 800))

Laat maar.. .

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

De PCB (Printed Circuit Board, jaja) revisie is niet zo moeilijk te vinden, bij Asus staat die altijd met koeieletters(cijfers) op het PCB zelf dus (ff op je moederbord kijken dus)

Laat maar.. .

Verwijderd

Wat E of EB is weet ik niet. Ik weet alleen dat op het doosje het volgende staat:
800Mhz/100 Mhz system bus.
In de handleiding van de Asus staat dat je niet verder moet gaan dan 100 Mhz op het bord. Op de Asus site staat zwart op wit dat mijn combi mogelijk is. Ik ben alleen bang dat ik niet de goede PCB revision heb. Jammergenoeg kan ik die gegevens niet vinden.
Op dit moment staan de jumpers ingesteld voor 800 mhz maar hij doet 600 (terwijl daar hele andere jumperinstellingen voor gelden!!).

Verwijderd

Lightning jongen, je bent een held!
Ik heb net ff op mijn mobo gekeken en warempel: rev. 1.04
Jippie, nu weet ik zeker dat het moet gaan lukken, alleen hoe is nog even de vraag.
Dus ff samenvattend.Ik heb:
- Bios versie 1006
- Revision 1.04
- Een PIII 800/100
- Jumpers volgens de site van Asus
- Jumperfree mode uit.
En toch zit ik op 600 Mhz. Aaargh.
Even mijn hoofd in de spoelbak.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Jullie zijn allemaal errug slim.....
Een P3-800MHz/133MHz fsb werkt op een P3B-F, Je moet je fsb manueel instellen op 133MHz en zorgen dat je goed geheugen hebt. Lees het boekje dan eens wat je bij je P3B-F hebt gekregen. Je kan je fsb MANUEEL instellen.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

OK meneer Beyond Horizon. Als je zo slim bent, hoe verklaar je mijn probleem dan?
(niet op 800 mhz komen)

• KingNothing
Heb je de FSB in je bios manueel gezet en op 133MHz? Ik heb ALLE jumpers op het moederbord uitstaan, ik doe alles via de bios is makkelijker.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Das simpel , jij moet naar je bios gaan en je FSB op 100 zetten .

• KingNothing
Nee want hij heeft een 133MHz versie P3. Lees dan eerst man.

Die-hard Brexiteer

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Dat weet ie dus helemaal niet of ie een 133 of 100 FSB 800 heeft.. maaruh een doosje zegt niks dus op de CPU kijken

Laat maar.. .

Verwijderd

Heren Heren, ik heb een PIII 800 op 100 mhz intern. Says so on the box.
Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd via de bios de boel te doen. Maar in het keuze vakje voor processorsnelheid had ik alleen de opties 400 en 600. Geen 800, ook niet na de bios upgrade. Vandaar mijn jumpercircus.

• KingNothing
Luister nou eens

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

BTW ook op de CPU zelf staat 800/100.
DE jongeen in de winkel zei nog dat alleen deze geschikt was voor mijn mobo.

• KingNothing
Die 2 keuze menu waar jij het over hebt moet je op MANUEEL zetten. Daarna ga je naar je fsb settings ( die zit eronder ) en die zet je op 133MHz. Ik weet voor 100 procent zeker dat jij een 133MHz versie P3 hebt :)
O ja en eerst al je jumpers op je moederbord ff uitzetten.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Ok, maar wat is dan je reactie op het verhaal bij de onderstaande link. Daar wordt door Asus zelf gezegd hoe de boel werkt.
En mijn CPU is 100 procent zeker een 800/100
Staat letterlijk op de chip zelf.
Het probleem zit denk ik in de multiplier. Die zit nu op 6 (6 x 100) en moet op 8.
Dat lukt mij dus niet.

http://www.asus.com.tw/products/techref/chipset/p3cpu.html

• KingNothing
Als ik naar mijn keuzemenu ga ( ik heb een p3-700 ) staan er 2 waardes: 400MHz ( veilige waarde ) en 700MHz <--Multiplier van 7x100MHz fsb=700MHz.

Bij jou staat er 600MHz
600MHz x133MHz fsb=800MHz
maar je fsb staat op 100MHz standaard daarom heb je maar 600MHz, dus je moet je fsb manueel op 133MHz zetten om de geclaimde 800MHz te halen.
Simpel :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Maar dan overclock ik mijn chippie. Die is immers gebouwd voor 100 Mhz. Asus zegt ook (bij die link van mij) dat je 8 x 100 moet doen. Voor het geval je een 133 mhz hebt dan geldt daar weer een ander verhaal voor.
Kijk alsjeblieft ff op
http://www.asus.com/products/Techref/index.html

Dan zie je dat je verhaal (alhoewel goed bedoelt) niet stroken met het verhaal van mijn taiwanese vriendjes bij Asus.

• KingNothing
Wie zegt dat ie gebouwd is voor 100MHz? Omdat dat op de case staat?? Ik blijf bij mijn standpunt dat het een P3-800/133MHz of een P3-600/100MHz chippie is. Aan die multiplier kun je niets veranderen want die is gelocked.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Ik ga wachten tot ik een reply krijg van de Asus boys. Misschien heb ik wel een gefreakt moederbord of een maandagmorgen PIII.
Aangezien Asus zelf zegt dat een 800/133 niet compatible is met de p3b-f ga ik het maar niet proberen.

• KingNothing
De mijne draait al maanden op 140MHz fsb. Tuurlijk zeggen hun dat dat niet kan ( garantiekwestie )

btw je kunt naar www.tweakfiles.com gaan en een programmaatje dl'en die alle informatie over je cpu weergeeft. Wel ff zoeken

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Das een goeie,

Ga ik zeker doen.

Het progje heet MyCpu en ik ga het nu downloaden. Wacht dus nog ff

Verwijderd

Nou dat mycpu is een kuttool. Hij meet de snelheid. Dus als ik 'm weer op 400 mhz zet dan zegt ie vrolijk dat het een 400 mhz pentium is. Zet ik 'm op 600 dan is ie (tromroffel) 600 mhz.
Toch kijken of er nog een andere tool is
intel heeft zelf een Frequency ID tool. Die ga ik ff gebruiken

• KingNothing
Wat je in ieder geval nog kan doen is die Pentium chip proberen in een ander computer en kijken wat ie dan doet. Doet ie op die ander pc hetzelfde dan ligt het aan je mobo.
Ikzelf denk dat je een cpu hebt met een verkeerde casing.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 14:27 schreef BeyondHorizon het volgende:
Nee want hij heeft een 133MHz versie P3. Lees dan eerst man.[/quote]Vraag me af wie er hier niet leest . :(

• KingNothing
als hij hem op 100MHz zet heeft ie maar 600MHz.......

Back to the drawingboard :)
Mijn reactie was idd overdreven, mijn welgemeende excuses hiervoor.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

We gaan over 2 minuten weten wat mijn CPU voor een beestje is.
WE HEBBEN EEN WINNAAR! Beyond Horizon
Applaus!

Ik neem alles terug, me stupid you see.
De Intel Frequency ID zegt het volgende
reported frequency: 600 - 100
expected frequency: 800 - 133

Ik heb dus een 133. Fuck! kunnen die eikels bij Intel niet normaal een tekstje op een case schrijven.
Wat mij betreft is de zaak klaar. Ik ga naar mijn winkel en haal een andere. Ik ga niet overklokken want ik heb wat nare ervaringen hiermee met de programmas sie ik gebruik (Cubase met veeeeel audiotracks).
Dus het was weer een leerzame middag met als moraal: Ze moeten bij Intel beter letten op wat ze op die case printen. Dat had mijn baas weer een hoop centen gescheeld want ik zit al 2 uur te surfen
Ciao

• KingNothing
Wist het wel :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

wich = witch

|:(

Verwijderd

Heren,

Ik heb zelf ook een P3B-F rev. 1.04 P3-800 100Mhz met bios 1007 beta (staat op de Duitse Asus site!) en dit werkt prima.
Deze bios 1007 beta is zeer aan te raden. Als je pc opstart met de 1006 versie zie je vreemde meldingen voorbij komen. De microcode is voor de P3-800 aangepast.
Draait hier feilloos op 920 Mhzzzzzen.*D

De groenten.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb ook een P3 800E op een Asus P3B-F, en ook de laatste beta BIOS 1007 beta 001(all 5 maanden geloof ik), en die draait hier vrolijk op 992 MHz (8 x 124) :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1