Toon posts:

ASP

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een site maken zoals bijvoorbeeld ibazar. Ik doe dit dan gewoon om te oefenen, maar welk boek zou ik hiervoor kunnen aanschaffen. Ik heb namelijk geen idee.

Alvast bedankt

ps. Ik heb al redelijk goede kennis van ASP

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Professional Active Server Pages van Wrox.

Of eentje waarin wordt uitgelegd hoe de search werkt. :P

Verwijderd

Topicstarter
Het zoeken in een database is niet echt het probleem, dit kan ik al. Meer is het hoe je op een product kan bieden en dat dan automatisch de nieuwe prijs komt te staan.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik bedoel de GoT Search. Er zijn al een aantal topics geweest met boeken en het niveau van elk boek. :)

Verwijderd

/me lol
Waarschijnlijk was Gerts bedoeling je te wijzen op de search funktie van dit forum.

Maak de volgende tabellen:
1) product
2) gebruiker
3) bod

Maak de volgende pagina's:
1) overzicht producten
2) detailpagina product (te bereiken van 1)
3) 'doe bod' pagina (te bereiken van 2)

Op de tweede pagina toon je van de product tabel de product gegevens en van de bod tabel het record met de hoogste prijs voor dat product.

In de derde pagina doe je een insert in de tabel 'bod' waarin je een user id, een product id en een prijs toevoegt.

HTH :)

edit:
Overigens, je moet natuurlijk ook wat user inlog en aanmeld functionaliteit bouwen. Daarnaast maak je het echt mooi als je in de product gegevens ook een begin- en einddatum toevoegt voor de veiling, en een startprijs, waarbij je in de bod pagina gaat valideren of het bod wel binnen de datumlimiet valt en inderdaad gelijk is aan de startprijs en een hogere prijs dan een eventueel vorige bod.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ff zoeken dus
en de volgende keer een iets betere titel verzinnen ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.