SDRAM 133 128 MB Wachten of nu kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik wil mijn PC uitbreiden naar 256 MB. Moet ik nog effe wachten (Ik heb nu 128MB en ben géén spellenfreak)
Ik zie verschillende bedragen staan tussen de 269 en zeg maar 400,-. Moet ik gewoon nog effe wachten totdat de prijs daalt of zijn die van 269,- gewoon goede of gewoon bagger!?

Wie helpt mij!

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik zou nog ff wachten, want het DDR geheugen staat al voor de deur...
Maar Fl. 269,- is niet veel, maar het zal wel cas 333 geheugen zijn.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
cas 333 geheugen zegt me helaas nix, maar als ik jouw zo begrijp zal dit wel van mindere kwaliteit zijn!

Kan DDR geheugen (Heb ik wel het 1 en ander van gelezen) gewoon in je 133 mhz 168 pinns bankje?

Sorry voor de misschien domme vragen maar ik heb het 1 en ander gemist want ik ben van een 486 DX2 66 in 1x overgestapt op een PIII 667, alles wat daar tussenligt is een beetje in het vergeethoekje beland...

20*350ZO45°

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nee dat kan niet

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Waarom zegt Puffy dan dat ik mot wachten op DDR geheugen? Als 't toch niet past, moet ik ook nog een nieuwe Mobo aan gaan schaffen...

20*350ZO45°

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18
geheugen is op dit moment duur en dat zal het eerste half jaar niet veel goedkoper worden.

Maar je moet je eigen afvragen of je het geheugen wel nodig hebt. Doe eens een search op tweakers.net. Daar stond laatst een link naar een artikel waar het over geheugen performance ging. Daar kun je al uithalen wat je te verwachten snelheidswinst is.

Verwijderd

CAS 2, 333, 222, etc. verwijzen naar de timing van bepaalde onderdelen in een geheugenchip. Simpelgezegd komt het er op neer dat 222 geheugen sneller reageert dan geheugen met de langzamere 333 timings. Vooral bij hoge kloksnelheden wordt dit merkbaar. 3d spellen worden er bijv. wat sneller door.

222 geheugen is wel duurder. Bij www.crucial.com ben je zo'n f900,- kwijt voor 2 128Mb cas2 modules. Bij goedkoop noname geheugen loop je echter veel risico dat je rotzooi koopt. Geheugen dat niet stabiel wil lopen op 133Mhz en waarvan de instellingschip (SPD) foutieve informatie bevat bijv. In de Duitse C't stond onlangs een geheugentest en daaruit bleek dat niet 1 merkloze dimm volledig aan de standaarden voldeed.

Verwijderd

je moet ff bedenken waar je die xtra 128 geheugen voor gaat gebruiken.

Voor spelletjes hoef je het niet doen!

Voor w2k/adobe/macromedia progs wel.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 11:21 schreef RDK_NL het volgende:
Waarom zegt Puffy dan dat ik mot wachten op DDR geheugen? Als 't toch niet past, moet ik ook nog een nieuwe Mobo aan gaan schaffen...[/quote]DUH, als DDR er komt dan wordt het oude SDR RAM goedkoper :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Oh OK...

20*350ZO45°

Pagina: 1