Toon posts:

Keyboard splitter op Dell Latitude Ls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
één of andere hoge pief hier heeft een Latitude Ls, maar hij wil nu een Keyboard en een Muis aansluiten. Het probleem is dat er maar 1 PS2 poort op zit. Dus ik dacht dat een splittertje wel zou werken.
Als er opgestart wordt met muis en keyboard (KEyboard op K en Muis om de M) dan doet of de muis of het keyboard het.
Morgen komt hij langs en eist een goede oplossing. (tja, hoge mannen eisen gewoon dingen hier)
Ik kan nog een BIOS upgrade proberen, maar dan houdt het al snel op voor mij. Enige andere oplossing zou dan een USB muis zijn. Probleem is dan weer dat we dan ook een USB hubje moeten kopen, want hij heeft al meerdere apparaten op usb en dat ding heeft maar 1 USB poort.
Weet iemand toevallig een oplossing voor het splitter probleem?

Verwijderd

Als ie zijn muis en keyboard alleen op kantoor gebruikt neem een dockingststation.

Anders moet je een serieele muis vinden en die op de com-poort hangen.

Verwijderd

USB muis of keyboard?? waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, een splitter bestaat volgens mij niet.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Een spliter bestaat wel maar dan moet wel de ps2 port waar je hem op aansluit het ondersteunen (veel dockingstations hebben dat).

Alleen ga ja al van start met een verkeerde relatie. Als hij namelijk dingen gaat eisen, ga je in zee met een verkeerde relatie, en hoe goed je je best ook zal doen, zal hij altijd ontevreden blijfen. Zelf zou ik deze meneer daarop wijzen, en dat je je uiterste best zult doen om tot een oplossing tekomen maar dat wanneer hij dingen eist je hem niet kunt helpen.

Ik heb aan dat soort mensen z'n schurft hekel, bij voorbaat heb ik dan al geen zin meer om ze goed tehelpen en ze af teschepen.

Maar goed dat heeft me dan ook al een paar keer in de problemen gebracht (tot een blauwe been aan toe >:) ).

Het advies van een usb/com port muis is de weg welke ik zou kiezen.

• rayz
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11-2025

rayz

Er zijn wel ps/2 splitters voor de latitude. Alleen niet alle splitters werken!
Ik heb ook een latitude met een splitter en dat werkt.
Merk : Black Box Corp.
je kan het bestellen op: [url="http://catalog.blackbox.com/BlackBox/Templates/blackbox/mainscreen.asp"]http://catalog.blackbox.com/BlackBox/Templates/blackbox/mainscreen.asp[/url]

Doe een search Catalog op "BC00210" en voila... :)

The Surf's Up... let's Ride...................

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 09:17 schreef HermeS het volgende:
Een spliter bestaat wel maar dan moet wel de ps2 port waar je hem op aansluit het ondersteunen (veel dockingstations hebben dat).

Alleen ga ja al van start met een verkeerde relatie. Als hij namelijk dingen gaat eisen, ga je in zee met een verkeerde relatie, en hoe goed je je best ook zal doen, zal hij altijd ontevreden blijfen. Zelf zou ik deze meneer daarop wijzen, en dat je je uiterste best zult doen om tot een oplossing tekomen maar dat wanneer hij dingen eist je hem niet kunt helpen.

Ik heb aan dat soort mensen z'n schurft hekel, bij voorbaat heb ik dan al geen zin meer om ze goed tehelpen en ze af teschepen.

Maar goed dat heeft me dan ook al een paar keer in de problemen gebracht (tot een blauwe been aan toe >:) ).

Het advies van een usb/com port muis is de weg welke ik zou kiezen.
Hij probeert het gewoon, ik kan 'm heus wel afschepen met het verhaal dat het niet werkt, maar hij zal er altijd over zeiken.
Hier hebben ze wel echt een amerikaanse cultuur, ik zal ff een voorbeeld geven: Hier zijn de managers opgedeelt in zone's hoe lager de zone hoe hoger de manager. Ik heb ooit een verhaal gehoord dat in een meeting een zone 5 een meningsverschil had met een zone 4. De zone 4 zei hierop dat hij een zone 4 is en dat die ander z'n mond maar moest houden. De zone 5 deed dat uiteraard, simpelweg omdat de ander hoger is. Het lijkt hier af en toe net het leger. :)

Ik heb hier geleerd me hier niet druk over te maken, het bedrijf wil dat wij ons zo opstellen dus dan doe ik dat ook. Ik kan toch niets aan de bedrijfscultuur veranderen in een organisatie van 30.000 mensen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 09:06 schreef scsilord het volgende:
Als ie zijn muis en keyboard alleen op kantoor gebruikt neem een dockingststation.

Anders moet je een serieele muis vinden en die op de com-poort hangen.
Com-poorten zitten niet op die machientjes. Het is echt een traveller laptop met weinig extra's.
Deze zitten er op:

Parallel unidirectional, bidirectional, or ECP connector
IDE IDE connector for external media bay
Video SVGA connector
PS/2 mini-DIN connector
Audio microphone-in jack;
headphones/speakers jack
USB USB-compliant connector
Docking connector for the Dell Latitude LS Advanced Port Replicator (APR)
Modem RJ-11 connector
NIC RJ-45 connector

Als het niet werkt na een bios upgrade bestel ik wel een usb-muis en usb-hub.
Pagina: 1