Toon posts:

Wel games over het lan maar downloaden gaat traag

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een tijdje geleden op een lan-party en daar ging het gamen gewoon goed, ik had een zelfde ping als iedereen, maar als ik iets wilde downloaden dan was ik uren bezig, zelf als iedereen al naar bed was en het netwerk dus bijna niet werd gebruikt het was een 100megabit netwerk en ik heb een 10/100 megabit netwerkkaart.

Ligt dat aan mijn netwerkkaart of mijn instellingen.
Ik wil dit weten omdat ik binnekort weer naar een lan-party ga en dan wil ik dat het goed werkt.

Is er ook een manier om mijn netwerkkaart te checken op snelheid met een programmatje zonder op een netwerk te zitten

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

welk netwerk kaart heb je enzo geef effe war specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ReadyLINK Express 10/100 Fast Ethernet Adapater
Voor de rest heb ik een AMD TB 1400, 256 DDR Ram, Geforce 3 TI 500. Toen had ik Win98 nu heb ik WinXP

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

define downloaden :?
Als je download van inet heeft dat natuurlijk weinig te maken met de snelheid van je interne LAN.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel downloaden van een andere computer. Bij mij ging het heel langzaam terwijl het bij iemand anders heel snel ging van dezelfde computer, en dat was steeds zo

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op donderdag 25 juli 2002 09:24 schreef Xaris het volgende:
Ik bedoel downloaden van een andere computer. Bij mij ging het heel langzaam terwijl het bij iemand anders heel snel ging van dezelfde computer, en dat was steeds zo
Zeker weten dat je kaart op 100mbit staat en niet op 10mbit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gewoon op AUTO staan, ik neem aan dat hij dan automatisch 100 pakt op een 100mbit netwerk

Verwijderd

Je hebt niet toevallig 2 dezelfde netwerkkaartjes in je computer zitten? of gewoon 1?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb er maar 1

Verwijderd

Zelfs op 10megabit moet het nog aardig snel gaan. Ik heb ook dit probleem op lan-parties (net als een drietal vrienden). Spelletjes zullen altijd wel snel draaien, want zoveel data hoeven ze niet te verzenden (zelfs met wanadoo basic kun je prima spellen spelen over het INTERNET). Vaak is het wel zo dat als er nog maar twee mensen op het netwerk zitten je vrij snel van elkaar kunt downloaden (in jouw geval dus niet). Ik heb geen flauw idee hoe je het kan verhelpen, maar ik weet wel dat je lang niet de enige bent! mzl

Wat je nog zou kunnen proberen is om binnen het netwerk via WSFTP-PRO of CuteFtp bestanden te downloaden, kijk es hoe snel dat gaat...

Verwijderd

ff een kopie in een ander draadje maar ook hier kan ik de vraag stellen:

Wat voor een OS draai je??
Ik heb bij sommige mensen gezien met Win98 dat het netwerk pas goed functioneert nadat ze hun protocollen opnieuw installeerden (omdat zij van netwerk wisselden)

Bij mezelf heb ik gezien dat ik het netwerk opnieuw moet initialiseren. Ikzelf gebruik Windows XP, gewoon ff de network connection wizard doorlopen en voila.

Ik had dat probleem dat ik helemaal niemand zag, na de wizard iedereen en lekker vlot leechen..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Je hebt OF je netwerkkaart op 10mbit staan (auto kan ook 10mbit zijn!) of een brakke kabel.....

en evt. zou je nog een MTU patch kunnen downloaden en installeren...

Verwijderd

gooi de netwerkkaart uit de device manager en installeer opnieuw met de juiste drivers.

kijk eens hoe die dan loopt.....

Verwijderd

hmpf, of mischien was die pc wel bezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 10:37 schreef Cutebritney het volgende:
Je hebt OF je netwerkkaart op 10mbit staan (auto kan ook 10mbit zijn!) of een brakke kabel.....

en evt. zou je nog een MTU patch kunnen downloaden en installeren...
sorry, maar wat is een MTU patch??

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik weet niet of je toevallig normaal een modem hebt (56k6 bedoel ik dan)

een vriend van mij had precies hetzelfde probleem.
na lang zoeken bleek dat hij ooit een progje had gedownload om je pings te verbeteren voor zijn 56k6.
dat werkte dus door het aanpassen van bepaalde (MUT) settings. en dat hielp idd prima voor het gamen.

alleen op lans hield dat idd alles tegen, progje resetten was genoeg om alles op te lossen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1