AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD
Money for nothin' and your chicks for free
http://www.bonuszoeken.nl
Wanneer invoer tekst is klopt de sorteer volgorde, wanneer je celeigenschappen getallen zijn dan kan het volgens mij alleen zijn dat je een headerrow hebt, en die wordt dan niet meegenomen in het sorteren.
Headerrow is het niet, heb ik al naar gekeken.
AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD
Grutte Pier fansels
Selecteer de cellen en kijk eens naar de cel-eigenschappen. Staat de windows instelling voor decimaal scheidingsteken wel op een , en niet op een . ?
sneller typen volgende keer ....
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
' Macro recorded 25.07.2002 by EvdB
'
'
Selection.Sort Key1:=Range("A1:A9"), Order1:=xlAscending, Header:=xlNo, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
End Sub |
Klopt dit met wat je hebt?
Het moet eigenlijk wel de teksteigenschappen zijn (icm. het decimaal teken). Vervang alle komma's met een punt en zet dan de celeigenschappen weer op getal.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
In een macro kan je ook het celformaat (al dan niet) instellen;Op donderdag 25 juli 2002 10:02 schreef Chieliot het volgende:
Ja is allemaal nederlands maar in de macro programmeer ik in het engels
Range("A1:B100").NumberFormat = "0.00"
En inderdaad stel je hier 0.00 in, zodat Excel er 0,00 van maakt voor de weergave..
Via kladblok, of via plakken speciaal - waarden.Het is idd die celeigenschap, maar hoe kopieer ik die inhoud van de cellen, zonder de celeigenschap mee te nemen?
In een macro Cells(1, 1).PasteSpecial Paste:=xlValues
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het werkt !!!
( en ik ga het niet meer veranderen)
Bedankt voor de hulp
Ik schop dit topic even, want ik heb precies hetzelfde probleem, alleen staat er hier een workaround en ik wil een oplossing
Office 2000
Ik heb een lijst met gegevens, waarbij in kolom A een getal staat. De oorspronkelijke lijst komt uit Access, maar de gebruiker wil verder in Excel. (We gaan er dus even vanuit dat Access niet meer te gebruiken is)
Als we nu een rij met gegevens (handmatig) toevoegen dan werkt het sorteren niet meer.
De handmatig ingevoerde getallen staan dan bovenaan de lijst, ook al zijn deze getallen groter dan andere getallen. Je krijgt als het ware twee gesorteerde lijsten: de bovenste met een aantal handmatig ingevoerde getallen, en de onderste met de getallen die geimporteerd zijn.
De celeigenschappen zijn exact gelijk, ik heb heel de kolom geselecteerd en als getal gezet. Toch lijkt het mij dat hierin het probleem schuilt. Ik kom er alleen niet uit wat het nu precies is...
Iemand dit al eerder gehad en een goede oplossing gevonden?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Ikzelf had een andere database programma dat kon exporteren naar Excel (Office 2000). De cellen zag ie eerst niet als getallen en dat kon je vrolijk instellen maar had toch geen effect.
De cellen hadden dan de eigenschap getal, maar je kon er toch niet mee rekenen. Als of de INHOUD van de cel die eigenschap niet meenam.
In Office XP is Excel op dat gebied veel slimmer en herkende het wél goed. Excel geeft vervolgens zelf de suggestie het te converteren naar getal. Ik was hiermee waanzinnig geholpen want anders had ik ook geen hol aan het db programma.
Oftewel, voor mij lag de oplossing in een upgrade van Office 2000 naar Office 2003.
Zoja, denk ik dat je de decimaal eens anders moet invoeren ofwel als je nu een komma gebruikt, gebruik dan eens een punt en kijk eens wat ie dan doet.
Ik denk dat je probleem is dat hij alles wat je zelf invoert als tekst ziet i.p.v. als nummer.
De bovenstaande oplossing workaround met kladblok werkt overigens perfect. Ik kan er alleen niet tegen als iets niet werkt zoals het hoort, dus ik wil eigenlijk nog een oplossing zoeken.
deze oplossing is in dit geval wel goed, omdat de gegevens maar eenmalig worden ge-exporteerd.
Office XP aanschaffen gaat helaas (?) nog niet, ik zit hier ook maar op mijn werk
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.