Voltage van de CPU een puntje(.1) omhoog, als dat kan, en het i/o-plane voltage op 3,54v zetten (ook ophogen dus). Verder HSF(heatsink+fan) controleren of er een grotere of betere op kan, en (de juiste) koelprut aanbrengen. Wat je ook kan proberen is of je de AGP-Speed aan kunt passen (op 1/2 of 2/3). De geheugen latencies in eerste instantie met de hand op de hoogste waarde zetten(geheugen zo traag mogelijk dus) en daarna stap voor stap sneller.
ennuh wat meer info over bord, chipset, videokaart en geheugen zou wel makkelijk zijn...
ennuh wat meer info over bord, chipset, videokaart en geheugen zou wel makkelijk zijn...
ik heb niks in mijn AGP zitten, mijn video kaart zit in een PCI poort. Maar hoe stel je het voltage in en hoe kan je dan die bus-snelheid weer terug zetten, want dat lukt me niet. Op een gegen moment kan ik dus weer in in het Bios komen. Maar ik weet niet meer hoe
Verwijderd
nee ruubruub, niet zo ongeduldig.
ik mot ook nog ff mijn thunderbird 800 oc-en
en die moet hoger komen als die p-700 van jou!
ik mot ook nog ff mijn thunderbird 800 oc-en
en die moet hoger komen als die p-700 van jou!
In je bios komen: Op delete drukken tijdens het opstarten misschien?
Verder: Je hebt ook helemaal niks over je pc verteld, niet wat voor bord, niet wat voor grafische kaart, en niet wat je nu hebt gedaan om zover te komen.
Leg eens rustig uit wat voor spul je hebt en hoe je het hebt ingesteld, en vertel ook even hoeveel ervaring je hebt, want je bios vraag doet het ergste vermoeden (
een newbie)...
Verder: Je hebt ook helemaal niks over je pc verteld, niet wat voor bord, niet wat voor grafische kaart, en niet wat je nu hebt gedaan om zover te komen.
Leg eens rustig uit wat voor spul je hebt en hoe je het hebt ingesteld, en vertel ook even hoeveel ervaring je hebt, want je bios vraag doet het ergste vermoeden (
ik weet ook wel hoe je er in komt. Bij het opstarten liep hij steeds vast na het checken van het memory. Daarna gaat hij als het goed is de IDE-bus checken. Maar dat deed hij dus al niet en op Del drukken ging niet want hij zat helemaal vast.
Ik heb dus een P3 700, Redfox BX-6XP2 en een Diamond Stealth III PCI, 128MB 100MHz Ram
Ik heb dus een P3 700, Redfox BX-6XP2 en een Diamond Stealth III PCI, 128MB 100MHz Ram
Ok, nu snap ik meer wat je wilt en waarom het niet lukt.
Je wilt de bios resetten, neem ik aan, zodat de pc weer op wil starten. Meestal is het een jumpertje wat je even open of dicht moet zetten. Soms zijn het twee puntjes op het mobo die je even moet kortsluiten. Heel soms moet je het batterijtje er ff uithalen.
De oorzaak van het het feit dat OC-en niet zo wil zit hem in twee dingen: je grafiche kaart en het geheugen. Op alle standen tussen de 100 en 132 fsb wordt je pci ook overgeclockt op 1/3 van je fsb speed, pas bij 133 of meer treed de 1/4 devider in werking, maar dat trekt je pc100 geheugen niet.
Advies: Prik er een stick pc133 in en een geforce2 mx en het gaat lukken.
Je wilt de bios resetten, neem ik aan, zodat de pc weer op wil starten. Meestal is het een jumpertje wat je even open of dicht moet zetten. Soms zijn het twee puntjes op het mobo die je even moet kortsluiten. Heel soms moet je het batterijtje er ff uithalen.
De oorzaak van het het feit dat OC-en niet zo wil zit hem in twee dingen: je grafiche kaart en het geheugen. Op alle standen tussen de 100 en 132 fsb wordt je pci ook overgeclockt op 1/3 van je fsb speed, pas bij 133 of meer treed de 1/4 devider in werking, maar dat trekt je pc100 geheugen niet.
Advies: Prik er een stick pc133 in en een geforce2 mx en het gaat lukken.
ik wilde al een Gefore2 MX kopen. Kan het voltage ook uitmaken?
ja, het voltage kan je gebruiken als laatste redmiddel. Als beter koelen en betere hardware niet werkt kan je proberen de cpu 0,1 of 0,2v meer spanning te geven. Voor het geheugen geld hetzelfde, hoewel de meeste fabrikanten dit zelf al van 3,3v ophogen naar 3,48 ofzow...
leuk dat 133Mhz Ram, moet ik wel eerst mijn 128 MB 100Mhz dumpen
echt leeg gaat ie nooit, tenzij je hem wist natuurlijk, door het batterijtje ff los te halen raakt ie niet leeg dus.
de standaard instelling komen weer terug ofzo?
Verwijderd
ruubruub en jij noemt je en tweaker?
weet je niet eens hoe je je bios moet reseten
-------------------------
Please give me a break
-------------------------
Please give me a break
ik noem mijn geen tweaker. Vertel me het dan even
probeer het even, zou ik zeggen...
Kijk ff in je boekje van je mammaplank.
staat vast wel dat je 2 pinnen moet kortsluiten/ jumpertje moet verzetten / delete inhouden tijdens de boot.
dan kun je je bios resetten. = default waarden.
je bios leeg maken doe je door hem te flashen (niet erg slim !)
staat vast wel dat je 2 pinnen moet kortsluiten/ jumpertje moet verzetten / delete inhouden tijdens de boot.
dan kun je je bios resetten. = default waarden.
je bios leeg maken doe je door hem te flashen (niet erg slim !)
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
aaahhaaa... bedankt. Weet ik wat ik moet doen als ik hem weer eens te hoog opvoer.
Nog iemand interesse in 128MB 100Mhz SDRAM?
Nog iemand interesse in 128MB 100Mhz SDRAM?
ligt eraan..hoeveel vraag je d'r voor?
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Verwijderd
Door home vast te houden tijdens het booten loopt de CPU op de laagste snelheid die je mobo aankan => kun je in je bios.
Ik heb gewoon het voltage op 1,75 gezet ipv 1,65, de memmory timings op 3 en 133Mhz geheugen gehaald. Super stabiel op 933. pas bij 981 begint ie moeilijk te doen!
933 Moet makkelijk haalbaar zijn!
933 Moet makkelijk haalbaar zijn!
het gaat waarschijnlijk om mijn videokaart(Diamond Stealth III PCI) want de kleuren waaren er vaag of geen kleuren of geen beeld.
En als er beeld was gaf hij inderdaad te weing Ram aan of hij liep bij de controle daarvan vast. Ik ga dus ook 133Mhz Ram kopen.
Iemand interesse in 128MB Ram 100Mhz, doe maar een bod
En als er beeld was gaf hij inderdaad te weing Ram aan of hij liep bij de controle daarvan vast. Ik ga dus ook 133Mhz Ram kopen.
Iemand interesse in 128MB Ram 100Mhz, doe maar een bod
Pagina: 1