Toon posts:

pic's van mijn waterkoeling (eindelijk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
14 month's ago i started this project,

finaly i realised it, here are some pic's of my watercooled computer.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.neggers/Blok1.jpg
Close-up of my hand made heat exchanger mounted on my mobo.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.neggers/Blok3.jpg
Mobo top side, mounted on a tray (case-part)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.neggers/Blok2.jpg
Back side of that tray, with the mobo visable through the hole. the aluminium square is a mounting plate.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.neggers/pomp.jpg
my kitchen, with my pump visable. the thing on the right is my radiator without it's fan's

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.neggers/waterkoeling.jpg
This is how it look's like when installed in my pc. allready pumping water.

(dit is een copy paste van iets wat ik in een ander forum heb getypt vandaar dat het engels is)

op of aanmerkingen???

Verwijderd

donders :( die pics mag je ook wel verkleinen hoor! :r

Verwijderd

wat dacht je van de foto`s ff resizen ?

.. was dus al gezegd :) verderz ziet t er wel leuk uit :) niet super bijzonder.

Verwijderd

ow ja zit er weel mooi uit!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 02:33 schreef Znz het volgende:
donders :( die pics mag je ook wel verkleinen hoor! :r
mijn excuses hiervoor, maar na 5 keer uploaden laat ik ze toch zo staan.
de eerste 4 keer waren maar een deel van de kleuren door gekomen, echt vaag (en offtopic)

maaru, nog echte op of aanmerkingen?
status:
28° (water in reservoir)
42° (cpu temp vlgs MBM5)
2* 80mm fan@7Volt op mijn radiator

Verwijderd

Wat zit er tussen je waterblok en de achterkant ? piepschuim ofzo ?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Zozo erg nice, ik zit zelf ook aan waterkoeling te denken maar dat kan ik niet allemaal joh, en hoe zit dat met als je naar een lan gaat? is dat geen probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 02:46 schreef aapie het volgende:
Wat zit er tussen je waterblok en de achterkant ? piepschuim ofzo ?
yep, een piepschuim plaatje, om een beetje rek te hebben. zo kan ik minder snel mijn blok te vast aandraaien of scheef er op draaien.

(kep namelijk al wat cpu's gesloopt)

Verwijderd

maar.... hij lekt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 02:47 schreef Novah het volgende:
en hoe zit dat met als je naar een lan gaat? is dat geen probleem?
in princiepe niet, als ik een slangetje uit mijn reservoir trek en in een emmer houd, loopt al het water in de emmer. (bijna alles dan)
alleen moet ik op de lan dan wel ff mijn reservoir vullen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 02:53 schreef dune2000 het volgende:
maar.... hij lekt!
waar?

Verwijderd

Je kan de plaatjes resizen met:
[img=800,640]<url>[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 03:03 schreef dune2000 het volgende:
Je kan de plaatjes resizen met:
[img=800,640]<url>[/img]
Dank voor de tip
it's done [550,360]

Verwijderd

/n00b&offtopic

hmmz vaag heb nog nooit zo gezien voedings gedeelte vertical op het mobo :)

nja ziet er voor de rest best aardig uit

Verwijderd

14 Maanden is een beetje lang maar toch goed gedaan :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Wat leuk zou zijn.....

Je system specs, of staan die in je sig??

En de temperaturen die je haalt, of de extra snelheid die je ermee gewonnen hebt kwa OC'en??

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Wat voor slangdiameter heb je gebruikt?

Ze lijken nogal dun :?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Op donderdag 25 juli 2002 03:05 schreef 18thSting het volgende:

[..]

Dank voor de tip
it's done [550,360]
Maar ze gaan even sloom als op volle grote :?

Het ziet er mooi uit.

Verwijderd

Topicstarter
specs:
Duron800@800 (ik wil nog wel gaan oc'en op zijn tijd)
nvidia ruk gf2mx 64
asus a7pro
512 pc-133
5mm lucht slang (met water er in natuurlijk)

ik vind dat mijn cpu nog redelijk warm is (41°) ik had verwacht dat het tempverschil tussen cpu en water kleiner zou zijn.

kan het zijn dat mijn koelblok niet strak genoeg op mijn cpu zit? ik druf hem namelijk bijna niet aan te draaien.
gezien mijn geschiedenis van gebroken cpu's, daarom heeft het ook 14maanden geduurt, ik moest elke keer weer sparen voor nieuwe cpu's

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 25 juli 2002 12:04 schreef 18thSting het volgende:
specs:
Duron800@800 (ik wil nog wel gaan oc'en op zijn tijd)
nvidia ruk gf2mx 641
asus a7pro
512 pc-133
5mm lucht slang

ik vind dat mijn cpu nog redelijk warm is (41°) ik had verwacht dat het tempverschil tussen cpu en water kleiner zou zijn.

kan het zijn dat mijn koelblok niet strak genoeg op mijn cpu zit? ik druf hem namelijk bijna niet aan te draaien.
gezien mijn geschiedenis van gebroken cpu's, daarom heeft het ook 14maanden geduurt, ik moest elke keer weer sparen voor nieuwe cpu's
Ik denk dat het meer aan de diameter van je slangen licht. Zet er maar eens 10mm slangen op :)

Verder zit mijn waterblok nu heel strak op de cpu, omdat ik de druk van mijn peltier hoger wou hebben. Zolang je ze kruislings geleidelijk aandraait kan er bijna niks gebeuren. Alleen als je blok er scheef ofzo op komt zou je cpu eraan kunnen gaan.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

blok moet juist goed strak op de core zitten, en welke koelpasta gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 12:10 schreef SiCnEsSs het volgende:
blok moet juist goed strak op de core zitten, en welke koelpasta gebruik je?
arctic silver2.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 12:04 schreef 18thSting het volgende:

kan het zijn dat mijn koelblok niet strak genoeg op mijn cpu zit?
Je kan het best flink strak zetten, maar ik zou wel een spacer gebruiken. :{
Ik heb er zelf eentje van hard papier gemaakt, maar dit luistert nogal nauw. Als het te dun is, helpt het niet en als het te dik is dan isoleert het je cpu van je hs.
Een cpu kern kan namelijk wel hoge druk hebben, maar het blok moet absoluut horizontaal blijven. Anders kan je silicium gaan vegen :D
En voorzichtig om en om aandraaien.
Ik vind het trouwens knap gedaan! Vooral die backplate met piepschuim, heel slim!
:)

PS Je leidingen zijn een beetje dun.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Ligt het aan mij of zijn die slang-connectors op 't blok flink aan het oxideren?

https://niels.nu

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
shit 5mm is wel errug weinig zeg...

(heb zelf 1/2" diameter slangen, ongeveer 15 mm)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Mex

Op donderdag 25 juli 2002 17:46 schreef Hydra het volgende:
Ligt het aan mij of zijn die slang-connectors op 't blok flink aan het oxideren?
Ik denk dat het aan jou ligt :Y)

Ik denk inderdaad ook dat het aan je slangen ligt, mijn XP1700@1800Mhz word maar 35 graden, en dat blokje van jou lijkt verdacht veel op die van mij :D

Verwijderd

Topicstarter
spacer heb ik, die van oc-shop.nl koper. ik weet dat het iets warmer wordt met koper, maar ik sloop liever geen cpu's meer.

die oxidatie op de klemmen komt omdat ik het systeem in de testfase in een emmer met water heb gehad, beetje dom, maar het zijn maar slangenklemmen.

die slangen zijn maar 5mm omdat de buizen in mijn radiator ook maar 5mm zijn (inwendig). ik heb de stroomsnelheden vergeleken en het maakte nix uit. wel als al je leidingen een grotere diameter hebben maar ik zit helaas met die radiator. deze slangen passen beter in mijn kast.

note: ik had eerst een gesloten systeem met (grote)slangen, maar dat was geen succes.

over dat strak draaien:
ik heb dus meerdere cpu's gesloopt door het hoekje af te breken. en ik durf haast men blok niet strak te draaien. wel heb ik nog niet eerder met vleugelmoeren gewerkt, eerst had ik gewoon moeren aan de andere kant omdat ik nog niet zo'n mooi gat had gezaagt aan de achterkant van mijn moederbord.
eigenlijk wil ik nog veren om de bouten, voor extra veilig heid. (waar koop ik van die veren?)

mijn vraag: hoe strak draaien jullie je bouten aan? en waarmee?.

als je de maten wilt lezen moet je dit plaatje ff in een ander venster openenAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.neggers%5Cwatertek.jpg
ken je deze tekening nog mex?

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 01:14 schreef 18thSting het volgende:
spacer heb ik, die van oc-shop.nl koper. ik weet dat het iets warmer wordt met koper, maar ik sloop liever geen cpu's meer.

die oxidatie op de klemmen komt omdat ik het systeem in de testfase in een emmer met water heb gehad, beetje dom, maar het zijn maar slangenklemmen.

die slangen zijn maar 5mm omdat de buizen in mijn radiator ook maar 5mm zijn (inwendig). ik heb de stroomsnelheden vergeleken en het maakte nix uit. wel als al je leidingen een grotere diameter hebben maar ik zit helaas met die radiator. deze slangen passen beter in mijn kast.

note: ik had eerst een gesloten systeem met (grote)slangen, maar dat was geen succes.

over dat strak draaien:
ik heb dus meerdere cpu's gesloopt door het hoekje af te breken. en ik durf haast men blok niet strak te draaien. wel heb ik nog niet eerder met vleugelmoeren gewerkt, eerst had ik gewoon moeren aan de andere kant omdat ik nog niet zo'n mooi gat had gezaagt aan de achterkant van mijn moederbord.
eigenlijk wil ik nog veren om de bouten, voor extra veilig heid. (waar koop ik van die veren?)

mijn vraag: hoe strak draaien jullie je bouten aan? en waarmee?.
moment sleutel... is maar idee hoor nooit gedaan maar zo draaien wij koppelingen met pakkingen aan

Verwijderd

Topicstarter
beetje duur niet, zo'n momentsleutel? cpu's zijn ook duur, maar dat kan toch goedkoper.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 01:42 schreef 18thSting het volgende:
beetje duur niet, zo'n momentsleutel? cpu's zijn ook duur, maar dat kan toch goedkoper.
Je moet toch echt dikkere leidingen kopen. Als je gaat overklokken/ processor upgrade, daar zijn die leidinkjes gewoon veels te dun voor. :{

Weet je zekers dat die radiatorleiding ook zo dun zijn. :?
Ze lijken mij veeeeeel dikker!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Mex

Op vrijdag 26 juli 2002 06:32 schreef dune2000 het volgende:

[..]
Ja, die leidingkjes zijn echt zo dun.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 06:32 schreef dune2000 het volgende:

[..]
die zijn dus dunner dan de slangen.

je warmtetransport hangt af van je massa-debiet aan water wat je langs je cpu pompt.
als ik dus volgens jullie te dunne slangen heb zeggen jullie eigenlijk er stroomt te weinig water langs je cpu omdat je dunnere slangen hebt. ik denk dat er genoeg water langs stroomt omdat er een force straal uit die slange komt (als ik hem om hoog houd spuit hij ongeveer een fontijntje van ongeveer 15cm dus een waterkolom van 15cm.) mocht dit toch een probleem worden dan douw ik er nog liever een grotere(of een extra) pomp op.

mijn vraag is nogsteeds:
hoe weten jullie dat je blok strak genoeg aan zit?

draaien jullie aan de bouten tot ze niet meer verder gaan, of gewoon handvast met een vleugelmoer, of....

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 26 juli 2002 13:56 schreef 18thSting het volgende:

[..]

die zijn dus dunner dan de slangen.

je warmtetransport hangt af van je massa-debiet aan water wat je langs je cpu pompt.
als ik dus volgens jullie te dunne slangen heb zeggen jullie eigenlijk er stroomt te weinig water langs je cpu omdat je dunnere slangen hebt. ik denk dat er genoeg water langs stroomt omdat er een force straal uit die slange komt (als ik hem om hoog houd spuit hij ongeveer een fontijntje van ongeveer 15cm dus een waterkolom van 15cm.) mocht dit toch een probleem worden dan douw ik er nog liever een grotere(of een extra) pomp op.

mijn vraag is nogsteeds:
hoe weten jullie dat je blok strak genoeg aan zit?

draaien jullie aan de bouten tot ze niet meer verder gaan, of gewoon handvast met een vleugelmoer, of....
Als je blok zacht op de core gedrukt zit kan je hem zegmaar verschuiven over de core. Zit je blok strak genoeg is dit bijna niet meer mogelijk. Dan kun je hem nog maar een klein beetje bewegen.

Mijn maze 2 + peltier zit zo strak dat de veertjes hun werking al verloren hebben. Daarom ben ik opzoek naar sterkere veertjes, of ik neem alleen rubbertjes!

Dus te strak kan bijna niet imo, zolang je ze maar gelijkmatig aandraait en dus niet je blok er scheef opzet!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 14:09 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Als je blok zacht op de core gedrukt zit kan je hem zegmaar verschuiven over de core. Zit je blok strak genoeg is dit bijna niet meer mogelijk. Dan kun je hem nog maar een klein beetje bewegen.

Mijn maze 2 + peltier zit zo strak dat de veertjes hun werking al verloren hebben. Daarom ben ik opzoek naar sterkere veertjes, of ik neem alleen rubbertjes!

Dus te strak kan bijna niet imo, zolang je ze maar gelijkmatig aandraait en dus niet je blok er scheef opzet!
dank, dit is info waar ik iets aan heb.

btw, zie je dat piepschuim achter mijn mobo, da werkt nie, niet immiteren dus, ik ga het er af slopen.

/edit

kep net mijn blok strakker gedraaid en het scheelt meteen een paar graden

dat piepschuim dat is te zacht, het drukt langzaam in door het gewicht van mijn blok, daaom ga ik dus iets anders zoeken ipv dat piepschuim, want die bevestiging aan de achterzijde is wel fijn om mee te werken.
Pagina: 1