Gaatjes boren voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43
Oke, even een simpele vraag voor jullie tussendoor waarschijnlijk, maar ik heb er geen verstand van. :)

Ik heb een medium-tower kast die dienst doet als 24x7 servertje, die zit vol met HD's en ander spul. Er zitten in ieder geval 4 HD's in en dan een tapestreamer, ZIP disk en CD-ROM. Het is wat geklooi geweest maar het past. Alleen ... het wordt er nogal warm van daarbinnen. De AMD 900 zal daar wel aan meewerken denk ik, net als de enorme kabelbundel die binnenin zit van alle IDE kabels. De videokaart is een TNT2, die geeft niet zo heel veel warmte af.
Ik heb een PSU fan en nog een casefan onderaan aan de voorkant die lucht de kast in blaast. Verder bevatten twee 7200rpm HD's een HD koeler. De andere twee HD's zijn 5400 en zijn iets minder warm en hebben geen koeler.
Maar toch, de casetemp is tussen de 40 en 50 graden, dat is wat te hoog voor mijn gevoel.
Omdat ik geen held ben met dremelen om een extra fan te monteren ergens zat ik te denken ... warme lucht stijgt. Als ik nu boven in de kast op de bovenkant dus een paar gaatjes boor, dan kan de warme lucht vanzelf ontsnappen. Toch?
Of slaat dat nergens op en is het alleen maar een inlaat voor stof?
Voor ik ga boren wil ik het wel zeker weten dat het wat helpt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op donderdag 25 juli 2002 00:30 schreef Pogostokje het volgende:
Oke, even een simpele vraag voor jullie tussendoor waarschijnlijk, maar ik heb er geen verstand van. :)

Ik heb een medium-tower kast die dienst doet als 24x7 servertje, die zit vol met HD's en ander spul. Er zitten in ieder geval 4 HD's in en dan een tapestreamer, ZIP disk en CD-ROM. Het is wat geklooi geweest maar het past. Alleen ... het wordt er nogal warm van daarbinnen. De AMD 900 zal daar wel aan meewerken denk ik, net als de enorme kabelbundel die binnenin zit van alle IDE kabels. De videokaart is een TNT2, die geeft niet zo heel veel warmte af.
Ik heb een PSU fan en nog een casefan onderaan aan de voorkant die lucht de kast in blaast. Verder bevatten twee 7200rpm HD's een HD koeler. De andere twee HD's zijn 5400 en zijn iets minder warm en hebben geen koeler.
Maar toch, de casetemp is tussen de 40 en 50 graden, dat is wat te hoog voor mijn gevoel.
Omdat ik geen held ben met dremelen om een extra fan te monteren ergens zat ik te denken ... warme lucht stijgt. Als ik nu boven in de kast op de bovenkant dus een paar gaatjes boor, dan kan de warme lucht vanzelf ontsnappen. Toch?
Of slaat dat nergens op en is het alleen maar een inlaat voor stof?
Voor ik ga boren wil ik het wel zeker weten dat het wat helpt.
yup, slaat nergens op.. die miezerige gaatjes maken echt geen verschil... :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Zomaar wat gaatjes.. tsja.. het zal misschien wat graden schelen. Ligt er maar net aan hoeveel je erin gaat maken.

Probeer gewoon een zo goed mogelijk airflow te creeëren. Dat is gewoon belangrijk. zit er onder je voeding niet een plaats met heel veel gaatjes waar je een fan kwijt kunt? Dan die benutten voor een 80mm erbij als outtake. Of héél veel gaatjes boren bovenin je kast en er een fan (outtake) hangen.
Probeer je kabels zo goed mogelijk aan de kant te krijgen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

monteer gewoon een fan, die warme lucht uit je kast zuigt, ongeveer waar de meeste warmte zit. met een decoupeer zaagje (met mini tandjes) zit er zo een gat in je kast! fan er tegen en klaar.