KT7 & pc-133

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
hoe moet ik dit bord voor pc-133 geheugen instellen?
ik zie een optie bank x/x Dram timing, die nu op 8/10ns staat. hij kan ook nog op normal medium fast turbo, maar welke moet ik hebben?
ik zag ook een optie DRAM clock, die nu op HCLK+PCICLK staat. is dit ook goed?
m'n geheugen is pc-133 322

Verwijderd

ik heb zelf de instellingen staan op turbo + dat andere (hostclock = fsb? + pci bus clock), ook heb ik hem op CAS 2 neergezet, ondanks dat ik 333 geheugen heb. loopt gelukkig stabiel. moet je ook proberen, mocht het niet stabiel zijn, dan bijv fast kiezen. de 8/ns is volgens mij de langzaamste setting. ook is CAS 2 sneller dan CAS 3. dus eventjes experimenteren en een benchmarkje voor geheugen te testen en je weet wat het beste is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
wat haal je voor reults met SiSoft Sandra 2000 Standard memory benchmark ??

PVoutput

Verwijderd

Op turbo zetten, als het kan cas2 en 4 way interleaving ook aan (16 modules)

Verwijderd

ik haal met de memory test van sandra 2000 het volgende:

ALU memory bandwidth 426 Mb/s
FPU memory bandwidth 527 Mb/s

draai natuurlijk de Duron 700 op 980 mhz, stabiel, hierboven niet meer stabiel.

volgens sandra draait mijn geheugen op 155mhz, vraag me alleen af hoe dat kan met fsb op 103 en pci bus op 33 mhz.

Verwijderd

Klopt , Sandra geeft verkeerde gegevens , mij agp op 100 mhz volgens sandra =) op A7v
terwijl ie alleen op agp x4 staat kt7-raid precies hetzelfde probleem , nou ja probleem :)

Verwijderd

hoe kan ik nu dan weten of het geheugen niet automatisch teruggezet is naar cas 3 (aangezien ik pc133 cas 3 geheugen heb), en in bios op cas 2 heb staan? want volgens Sandra werkt mijn geheugen alleen op cas 2 bij 100 mhz.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
op mijn geheugen staat 322
welke is nou de cas?
Pagina: 1