Toon posts:

AMD procs met 166 fsb(barton ofzo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die nog gewoon op me MSI KT3 Ultra-ARU doen met de fsb op 166 of moeten ik dan weeeeeeeeeeeeeer een nieuw mobo kopen?

ik post et hier omdat ik me news nickname ben vergeten en ik dus nix kan posten en me e-mail opvragen kan ook niet

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

kan niet

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Topicstarter
en kan daar mischien eventjes wat uitleg van? want het enigste verschil is toch de fsb? :> of is het voltage ook anderS?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Nou, wat iedereen hier ook zegt, het blijft toch koffiedik kijken....

Zowieso blijft AMD tot nog toe nog volhouden dat de Barton gewoon op 133 blijft draaien. Daarnaast kun je niet zeggen of er ook nog voltage verschillen zijn.

Als laatste weet geen mens of het eventueel via BIOS updates mogelijk zal zijn om die procs te blijven gebruiken.....

Ofwel: Ga ff naar de kermis, en vraag het een waarzegster. Kans dat die gelijk heeft is net zo groot als van de experts hier....

Verwijderd

het heeft eenh ele andere core

Verwijderd

Topicstarter
en dan?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op woensdag 24 juli 2002 23:52 schreef TristanOptereon het volgende:
Core mag gerust anders zijn :), zolang de socket maar het zelfde blijft. Het lijkt me dat ie het zelfde blijft :), want anders moet AMD alles weer opnieuw desingen en dat kost geld.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Op woensdag 24 juli 2002 23:52 schreef TristanOptereon het volgende:
Volgens mij heeft een barton niet een totaal andere core. Het grootste verschil is 512kb cache (verder nog wat kleine dingen denk ik).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Afgezien van koffieduk kijken of niet, we hebben toch allang door dat alle Socket-A AMD's gewoon op 166 draaien ?

Die dingen kunnen volgens de design specs tot 200 (400DDR) Mhz. aan. Wat in de praktijk ook blijkens gewoon Durons (Morgans meestal) en Athlons vrolijk op 180+ fsb laat lopen bij een hele boel Tweakers.

Ik denk dat een eventuele vertraging meer in de hoek van de chipset en geheugen bakkers te zoeken is.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op donderdag 25 juli 2002 20:43 schreef Hooi het volgende:
Afgezien van koffieduk kijken of niet, we hebben toch allang door dat alle Socket-A AMD's gewoon op 166 draaien ?

Die dingen kunnen volgens de design specs tot 200 (400DDR) Mhz. aan. Wat in de praktijk ook blijkens gewoon Durons (Morgans meestal) en Athlons vrolijk op 180+ fsblaat lopen bij een hele boel Tweakers.
Oh ja ? Laat dan is 1tje zien, ben er nog nooit tegengekomen ! :{

dikzak

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 21:25 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Oh ja ? Laat dan is 1tje zien, ben er nog nooit tegengekomen ! :{
Lees dit topic maar eens door en kijk naar de gebruikte systemen.
[topic=532708/1/50]

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
er zijn ook heel wat mensen die het op 200 FSB laten lopen maar daarvoor hadden ze de multiplier wel omlaag moeten schroeven .... maar de FSB is toch wat belangrijker :)

Verwijderd

Trouwens,
m'n K6/200 liep vroeger ook al vrolijk op 2x 100 Mhz, en dat was een 33 Mhz FSB CPU officieel :+
Pagina: 1