Toon posts:

Probleem Nvidia TNT1 en ALI Aladdin V mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord van ASUS, de P5A.
Dit moederbord is uitgerust met een ALI (ACER Labs) Aladdin V chipset.
De grafische kaart is een Diamond Viper 550 met een Nvidia TNT 1 chip.
De computer werkt onder Windows 98 en 2000 goed, wel moest ik voor Windows2000 behalve servicepack 2 ook de laatste serie drivers van Nvidia (vanaf versie 23.XX) gebruiken en ook de drivers van ALI zelf voor deze chipset anders kon ik Windows2000 niet gebruiken en alleen in de safe mode opstarten.
Met Windows98 maakt het niet zoveel uit of het een oudere Nvidia driver is of niet.
Met spellen zoals 3Dshooters heb ik echter constant een bevroren systeem na een paar seconden of soms minuten, met verschillende Windowsversies.
Ik heb toen WindowsXP geprobeerd en zoals bekend voert XP eerst een hardware test uit.
Ook XP meld een probleem tussen de videokaart en het moederbord dus dat hiermee een probleem is is wel duidelijk lijkt me.
Ik heb natuurlijk het 1 en andere zelf al geprobeerd zoals verschillende Nvidia drivers en drivers voor het moederbord.
De BIOS is de laatste versie.
Windows geheel opnieuw geinstalleerd op een volledig schone C schijf.
De instellingen in de BIOS gewijzigd en ook daarmee testen uitgevoerd...het helpt allemaal niets. :'(
Herkend iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik word moedeloos van dit moederbord en ik kan voorlopig niet dit moederbord voor een andere merk of type vervangen. :(

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Heb je al de nieuwste BIOS flash?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
was hier niet een agp patch voor of blaat ik nu onzin :?

ik hierinner me zoiets vaag omdat ik dat bordje zelluf ook gehad heb

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:36 schreef -Fallout- het volgende:
Heb je al de nieuwste BIOS flash?
Ja, het is een betaversie de 1011 beta4 dus dat lijkt me in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:36 schreef TLRnZ het volgende:
was hier niet een agp patch voor of blaat ik nu onzin :?

ik hierinner me zoiets vaag omdat ik dat bordje zelluf ook gehad heb
Als je me kan vertellen welke dat is of waar ik die eventueel zou kunnen vinden zou ik je zeer erkentelijk zijn... :)
Ik heb een tooltje van ALI gevonden om de AGPinstellingen aan te kunnen passen.
Het tooltje heet AUTIL11 en hiermee heb ik de instellingen van de AGP bus op 1x gezet ipv. 2x, op een site werd er verteld dat dit problemen zou kunnen oplossen.
Het testspel (Mortyr) liep niet gelijk vast maar na een kwartier dus het geeft wat verbetering.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
BETA betekent dat het iedergeval een fout kan bevatten. Maar weet je ook zeker dat dat de nieuwste flash is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 juli 2002 23:33 schreef pinolief het volgende:
Ik heb een moederbord van ASUS, de P5A.
Dit moederbord is uitgerust met een ALI (ACER Labs) Aladdin V chipset.
De grafische kaart is een Diamond Viper 550 met een Nvidia TNT 1 chip.

[...]

Herkend iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik word moedeloos van dit moederbord en ik kan voorlopig niet dit moederbord voor een andere merk of type vervangen. :(
Um, erg bekend probleem. Heeft met een hardware incompatibiliteitje van de AladdinV en de TNT te maken. Het werkt soms wel, soms half en soms niet, jij beschrijft de typische symptomen.

Oplossing is dan ook (als je de nieuwste BIOS al geprobeerd hebt en het niet hielp- soms scheelde dat namelijk) hardwarematig: andere VGA kaart (vrijwel alle non-nVidia kaarten werkten in de AGP prima, PCI wil nVidia het ook doen).

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Op donderdag 25 juli 2002 12:00 schreef dion_b het volgende:

[..]

Um, erg bekend probleem. Heeft met een hardware incompatibiliteitje van de AladdinV en de TNT te maken. Het werkt soms wel, soms half en soms niet, jij beschrijft de typische symptomen.

Oplossing is dan ook (als je de nieuwste BIOS al geprobeerd hebt en het niet hielp- soms scheelde dat namelijk) hardwarematig: andere VGA kaart (vrijwel alle non-nVidia kaarten werkten in de AGP prima, PCI wil nVidia het ook doen).
Ja, kwam mij ook al erg bekend voor :) Altijd oorlog met die dingen... had iets te maken met voeding op de agp poort ofzo dacht ik...

* DJSmiley pleurde er toen gewoon savage of banshee kaarten in.
Was ook niet alles, maar dat werkte tenminste..

maar goed, da's allemaal ook al weer ff geleden

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je kan alleen inderdaad AGP op 1x zetten en de Ali AGP drivers installeren. Als het dan nog niet werkt, heb je gewoon pech gehad.
Pagina: 1