[Chello] Kan ander chello IP niet pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:39

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik zit hier bij een vriend. En thuis heb ik met chello wat services enzo draaien. Maar goed dat doet er niet toe.

Het vreemde is dat ik hier (bij vriend) met chello niet kan pingen naar mijn thuis server.

Maar zodra ik met telnet naar een xs4all bak ga pingen naar mijn eigen server gaat het wel gewoon goed.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Verder werkt hier alles wel oke kwa surfen e.d.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat is het probleem dat jullie op dezelfde gateway zitten en niet in hetzelfde subnet.

Daarom kan je ook geen bestanden overzend cq. ftp maken etc.

Er is een oplossing voor die kan je wel vinden hier op got, dat is iets met een extra route aanmaken, maar aangezien ik zelf geen chello heb weet ik die niet uit mijn hoofd.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:39

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:24 schreef [Airwolf] het volgende:
Dat is het probleem dat jullie op dezelfde gateway zitten en niet in hetzelfde subnet.

Daarom kan je ook geen bestanden overzend cq. ftp maken etc.

Er is een oplossing voor die kan je wel vinden hier op got, dat is iets met een extra route aanmaken, maar aangezien ik zelf geen chello heb weet ik die niet uit mijn hoofd.
Is de gateway voor verschillende chello gebruikers verschillend dan? Per regio ofzo?

Ik vind het best wel irritant aangezien hij nu z'n blokjes niet naar mij kan flushen :D

Dat kan opzich wel via een proxy maar erg handig is het niet.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

Wokschotel

Op 6 wielen

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Hatsee ((c) Jaymz 2002 :P )

Verwijderd

Mjah dit is al vaker langsgekomen. ;)

Dit topic is gesloten.