Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Heb je ook al op F1 gedrukt (of althans in de help gekeken?)
When adding an MPEG file which has not the suitable characteristics for [S]VCD to a compilation, the user will be given three choices: ignore the compliance, reencode the file or cancel the adding.
Reencoding consists of decoding the file as it is, converting its resolution and frame rate, and encoding it again. When choosing this option, the reencoding process will be done as soon as the burn process starts. As for AVI files encoding, this will take time and temporary disk space. The characteristics of the produced video track can be controlled using the "Encoding resolution" option of the "Video CD" property page of the compilation info.
Burning MPEG2 on VCD or burning MPEG1 on SVCD will only be allowed if the Nero MPEG2 codec plug-in is installed. For more information, see the corresponding paragraph below.
maar als ik reencoding doe, dan geeft ie de melding dat het een invalid format is...
Dan heb je dus gewoon een foute video..verkeerde codec, exotische instellingen gebruikt bij coderen oid...Op woensdag 24 juli 2002 23:21 schreef Boy het volgende:
maar als ik reencoding doe, dan geeft ie de melding dat het een invalid format is...
Je kunt hem proberen met Virtualdub of TMPGenc oid om te zetten naar een video die wel gebrand kan worden
heb ik dan geen SVCD meer? Ik ben hier nieuw in en wilde es een svcd uitproberen op m'n dvd-speler...
maar als vcd ben ik ook al lichtjes tevreden
maar als vcd ben ik ook al lichtjes tevreden
Tmpegenc, dusOp woensdag 24 juli 2002 23:24 schreef Cutebritney het volgende:
Je kunt hem proberen met Virtualdub of TMPGenc oid om te zetten naar een video die wel gebrand kan worden
Met virtual dub kun je alleen avis maken.
Met TMPGenc kun je goeie mpegs maken voor (S)VCD.
Maar wat ik hier uit op maak is dat je een VCD gaat branden met een MPEG 2 film.
Dat wil dus niet.
Weet je zeker dat je SVCD geselecteerd hebt met NERO om te branden?
waar doe je dat selecteren?
Je hebt in nero gekozen voor VCD!!! niet SVCD!!! dat is het probleem.
check "NTSC" en uncheck "standard compliant cd" en branden maar
Niet opnieuw encoden.. gaat de kwaliteit alleen maar van achteruit.
Bovendien is je mpeg al goed (NTSC en 480x480).
check "NTSC" en uncheck "standard compliant cd" en branden maar
Niet opnieuw encoden.. gaat de kwaliteit alleen maar van achteruit.
Bovendien is je mpeg al goed (NTSC en 480x480).
Coïtus ergo sum
Damn, wat is er met mij..kan ik zo iets niet meer zelf uitzoeken 
bedankt, ik denk dat ik gewoon effe niet goed genoeg heb gekeken ...
ik zie dat het nu wel werkt
Precies op dezelfde plek als waar je VCD selecteerd.Op woensdag 24 juli 2002 23:29 schreef Boy het volgende:
waar doe je dat selecteren?
Alleen 1 knopje lager dacht ik.
Anders druk je op F1.
Daar staat het ook in.
Humn, ja okee.Op woensdag 24 juli 2002 23:37 schreef Boy het volgende:
Damn, wat is er met mij..kan ik zo iets niet meer zelf uitzoeken
Nee, mijn probleem was dat ik de wizard (de wizard? Ja, ik gebruik um normaal ook nooit, maar ik dacht doe ut maar es voor dingen die je voor de eerste keer doet) en daar worden volgens mij alleen vcd's behandeld.
toch maar gewoon handmatig allemaal....
toch maar gewoon handmatig allemaal....
Je kunt ook gewoon vcdgear pakken, die maakt dan een mooi cue/bin bestand
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
aha..dan moet ik es kijken...dan kan ik die vast branden met vcdeasy?
btw, ik heb het met vcdeasy geprobeerd, nou..die zei dus dat het bestand niet het juiste formaat had..moest omzetten met een of ander ingebouwd progje, krijg ik een andere mpeg-bestand en deze geeft aan dat het t/m 40 mb goed gaat en dan een fout in het bestand zit ... terwijl Nero nu blijkbaar geen fout geeft
Ik ga 'm es zo branden en morgen es kijken wat ie doet...
btw, ik heb het met vcdeasy geprobeerd, nou..die zei dus dat het bestand niet het juiste formaat had..moest omzetten met een of ander ingebouwd progje, krijg ik een andere mpeg-bestand en deze geeft aan dat het t/m 40 mb goed gaat en dan een fout in het bestand zit ... terwijl Nero nu blijkbaar geen fout geeft
Ik ga 'm es zo branden en morgen es kijken wat ie doet...
Misschien wel handig om even te doen.
Even kijken op [url="http://www.vcdhelp.com"]www.vcdhelp.com[/url]
Daar staat zeer uitgebreid uitgelegd van het hoe en wat van (S)VCD.
Lees dat eens door zou ik zeggen. Ik denk dat je daar veel bij gebaat bent.
Ik heb het idee dat je haast niet weet wat je aan het doen bent.
En je raakt dan vaak de overzicht kwijt en kun je veelal problemen tegenkomen die vaak zeer simpel op te lossen zijn.
Dit bedoel ik niet vervelend oid.
En je raakt dan vaak de overzicht kwijt en kun je veelal problemen tegenkomen die vaak zeer simpel op te lossen zijn.
Nee hoor, is niet vervelend, is gewoon de waarheidOp woensdag 24 juli 2002 23:55 schreef Vae Victis het volgende:
Misschien wel handig om even te doen.
Ik wilde net ook een video-CD gaan maken, maar dat mislukte tot 3 keer toe. 1e keer was mijn fout, 2e en 3e keer ging het afspelen op mn PC-DVD speler met Creative Decoder prefect, maar in mn Sony DVD-speler zegt ie "No disc".
Ik heb dus NIET een SVCD gemaakt, maar een VCD. Formaat was 352*240, dus NTSC.
Volgens VCDHelp.com is mijn speler wel gewoon compatible, dus ik snap niet waarom het niet werkt.
Volgens VCDHelp.com is mijn speler wel gewoon compatible, dus ik snap niet waarom het niet werkt.
Waar brand je de VCD mee ?Op donderdag 25 juli 2002 10:41 schreef ddc het volgende:
Ik wilde net ook een video-CD gaan maken, maar dat mislukte tot 3 keer toe. 1e keer was mijn fout, 2e en 3e keer ging het afspelen op mn PC-DVD speler met Creative Decoder prefect, maar in mn Sony DVD-speler zegt ie "No disc".
[url="http://www.vcdhelp.com/"]http://www.vcdhelp.com/[/url]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Doe niet zo stomReCreator:
[url="http://www.vcdhelp.com/"]http://www.vcdhelp.com/[/url]
Aan linkjes heb ik niks hoor, denk je dat ik daar zelf niet heb gekeken ofzo? En zoals ik zei heb ik Nero 5.0 en geen 5.5.
Nou dan weet ik niet hoe jij een SVCD wilt maken, maar die instructie van deze site hebben mij al een aantal SVCD's geleverd..Op donderdag 25 juli 2002 13:23 schreef ddc het volgende:
[..]
Doe niet zo stom
Aan linkjes heb ik niks hoor, denk je dat ik daar zelf niet heb gekeken ofzo? En zoals ik zei heb ik Nero 5.0 en geen 5.5.
Ik denk dat je film niet goed gecomrimeerd is...
Is proggie voor maar die heb je vast al, maar gebruik em wel goed dan
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Nou, ik heb helemaal geupgrade naar Nero 5.5 en nu ben ik er ook achter waarom ze niet werken in mn DVD 
Mijn DVD speler kan geen zelfgemaakte CD's aan, ik snap eigenlijk ook niet waarom op vcdhelp.com staat dat ie het aankan...
Mijn DVD speler kan geen zelfgemaakte CD's aan, ik snap eigenlijk ook niet waarom op vcdhelp.com staat dat ie het aankan...
vcd's maken is al heel wat keren besproken. Lees de vorige topics nog eens door en bestudeer ook de tutorials op de bekende sites (vcdhelp, doom9 enz)
[search=vcd maken]
[search=svcd maken]
[search=vcd maken]
[search=svcd maken]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()