Toon posts:

Lokaal groepsbeleid windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een Windows 2000 client (stand alone) te installeren met een aantal gebruikers erop.
Ik wil voor die gebruikers een policy maken. Dit gaat op zich wel maar dan wordt de pol gelijk voor alle gebruikers doorgevoerd dus ook voor de admins... dit is niet de bedoeling eigenlijk??? Is hier een oplossing voor zonder een server te gebruiken met een AD en OU???

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
nop daar heeft m$ wel over nagedacht...

de policy geld voor alle gebruikers en niet voor groepen of losse gebruikers zoals in de AD.

Verwijderd

Topicstarter
Dus daar hoef ik verder ook niet naar te zoeken dus??

Verwijderd

Idd dit is niet mogelijk. Je kan niet voor meerdere gebruikers verschillende groespbeleiden instellen.
Het is iedereen of niemand.

Alhoewel je wel deny leesrechten voor bepaalde personen kan zetten op de directory Grouppolicy, zodat de GP niet worden toegepast, de admin bijvoorbeeld.
Een nadeel van deze methode is dat je dan geen wijzigingen kan aanbrengen in de GP als administrator zijnde, omdat je daar geen leesrechten op heb. Je moet deze dan weer weghalen.

Wat je ook kan doen is gebruik maken van poledit.exe.
Wordt gebruikt voor W9x/NT
Hiermee kan je ook instellingen aanpassen, het is dan wel makkelijk dat je doen een W2K poledit template download, zodat je meer specifieke W2K instellingen kan beperken.

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel je wel deny leesrechten voor bepaalde personen kan zetten op de directory Grouppolicy, zodat de GP niet worden toegepast, de admin bijvoorbeeld.
Een nadeel van deze methode is dat je dan geen wijzigingen kan aanbrengen in de GP als administrator zijnde, omdat je daar geen leesrechten op heb. Je moet deze dan weer weghalen.
Klinkt interessant maar ik kan de directory nergens vinden... heb je enig idee waar die staat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op donderdag 25 juli 2002 11:08 schreef DoubleDome het volgende:
Klinkt interessant maar ik kan de directory nergens vinden... heb je enig idee waar die staat?
\WINNT\system32\GroupPolicy

het is een verborgen directory.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... ik ga het morgen even proberen..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
of maar dat is even een trucje..

als je als gast inlogt kan je de map \WINNT\system32\GroupPolicy niet moven of verwijderen

log je in als admin dan kun je dit wel, als je nu even een batch file maakt die telkens als je inlogt de map \WINNT\system32\GroupPolicy even moved naar bijv. c:\Temp\Policy en dan een reboot doet heb je geen polici meer. Maak even een batch file voor als je klaar bent en die run je met het uitloggen.

dit zijn eigenlijk de enigste opties.

maar dan is bij nader inzien de methode van DoubleDome toch makkelijker :P

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing is toch de rechten. Gewoon alles op deny zetten voor de administrator. Eerst dacht ik nog even dat het niet werkte maar na opnieuw ingelogd te zijn zag ik dat het toch wel werkte.

Bedankt jongens :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 26 juli 2002 18:44 schreef DoubleDome het volgende:
Bedankt jongens :)
Je kan nog wel een batchbestandje (of VBScript) maken om de rechten terug te zetten, gpedit.msc op te starten en tenslotte de rechten weer goed te zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik ook al aan zitten te dinken maar ik heb geen idee met welk commando ik dat zou moeten doen...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 26 juli 2002 23:48 schreef DoubleDome het volgende:
Ja daar heb ik ook al aan zitten te dinken maar ik heb geen idee met welk commando ik dat zou moeten doen...
[url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q135268&"]Cacls[/url] - dat staat standaard al in je win2k installatie.

Pagina: 1