Toon posts:

PC dillema :) Upgraden of ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakerts :)

Ik zit een beetje met een dillema. Ik heb verleden jaar maart me eerste pc gebouwd en toendertijd was dat een leuk dingetje. Hij bevat:

Atlon 1 Gigje
Hercules Geforce 2 MX 400 64 mb sdram
512 mb sdram
Abit KT7A moederplank met Award bios versie YH
En nog wat andere zooi maar het gaat hier om de volgende zaken ?! Zal ik upgraden of zal ik het zo lekker laten, in principe gaat deze pc nog wel 2 jaar mee. Ik zit eraan te denken om me bios te fleshen (waar ik GEEN zin in hep) zodat hij max. athlon 1400 ondersteunt. Das nog de enige die ik kan vinden, de 1200 bestaat niet meer ofzo.

En een geforce 3 T500 of een Geforce 4 MX of 4200 te halen i.v.m. prijs prestatie.

Echt zwaar gamen doet ik er niet op, alleen Inetten enzo maarja Unreal 2 enzo :)

Please jullie mega advies :D

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 22:33 schreef TylerD het volgende:
Ik zit eraan te denken om me bios te fleshen
Waarschijnlijk flashen, maar ik neem aan dat je dat bedoelt ;)

Ik begrijp dat je systeem aan je eisen voldoet, waarom dan upgraden? Tenzij je geld te veel hebt :P

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Dit hoort denk ik meer hier thuis [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/505074/1?limit=25"]''Wat kan ik het beste hieraan upgraden''[/url]

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Welk moederbord heb je? Weet je zeker dat dit geen Athlon XP ondersteunt. Of is het een 100MHz FSB moederbord? Want dan werkt de Athlon 1400 die je momenteel in winkels vindt, er ook niet op.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb zelf altijd de volgende insteek: zijn er dingen die je niet meer kunt doen -> welke dingen zijn dat dan en waarom kan je het niet meer -> is dat op te lossen door een (max 3) component(en) te vervangen -> upgraden.

In elk ander geval kunnen beter zo lang mogelijk met de huidige pc doen en dan weer een ultieme pc bouwen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
De Abit KT7A is een KT133A bordje, en kan dus 133 mhz cpu's aan.
Volgens Abit kan alleen versie 1.3 en hoger de XP cpu's aan, onofficieel werken d8 ik alle KT7A borden met XP's

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Op woensdag 24 juli 2002 22:44 schreef WimB het volgende:
Welk moederbord heb je? Weet je zeker dat dit geen Athlon XP ondersteunt. Of is het een 100MHz FSB moederbord? Want dan werkt de Athlon 1400 die je momenteel in winkels vindt, er ook niet op.
volgens mij bedoel hij de athlon xp 1400+.

je kunt beter nog wachten met upgraden.
ik zou eerst maar eens beginnen met iets te overclocken voor betere prestaties en bios flashen.
dat systeempje kan er nog mee door.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:12
Op woensdag 24 juli 2002 22:33 schreef TylerD het volgende:

En een geforce 3 T500 of een Geforce 4 MX of 4200 te halen i.v.m. prijs prestatie.
Ik zou dan zeker voor een Geforce 4 Ti 4200 gaan. De MX versie is gewoon een opgevoerde Geforce 2

Verwijderd

Topicstarter
- Ik begrijp dat je systeem aan je eisen voldoet, waarom dan upgraden? Tenzij je geld te veel hebt

Helaas heb ik NIET teveel geld ;) :D Maaruh ik kan er nu alles nog mee, misschien een nieuwe videokaart en er komt een snellere brander in. Dus daar ligt het niet aan.

- Ik heb zelf altijd de volgende insteek: zijn er dingen die je niet meer kunt doen -> welke dingen zijn dat dan en waarom kan je het niet meer -> is dat op te lossen door een (max 3) component(en) te vervangen -> upgraden.
In elk ander geval kunnen beter zo lang mogelijk met de huidige pc doen en dan weer een ultieme pc bouwen.

Ja daar heb je gelijk in. Ik kan er alles nog mee. De ultieme pc weet ik precies maar daar w8 ik nog effe mee. Die wil ik als server gaan gebruiken maar dat is ook weer zo zonde om zoeen vette bak niet echt super te gebruiken.

- De Abit KT7A is een KT133A bordje, en kan dus 133 mhz cpu's aan.
Volgens Abit kan alleen versie 1.3 en hoger de XP cpu's aan, onofficieel werken d8 ik alle KT7A borden met XP's

Klopt tis een 133 Mhz dus die 1400 moet wel lukken, denk alleen dat het percentage wat et sneller gaat niet echt super is. En als er een XP in kan dan word ik meteen blij :D

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Of dat kan is een klein gokje, maar ga er maar van uit dat het kan.
Check voor de zekerheid de versie van je bord ff, zal waarschijnlijk in de buurt van het typenummer staan, of op je laatste ISA slot. Als het 1.3 is kan het zeker, zo niet dan is het een kleine gok die je moet nemen (of eerst ff ergens een XP cpu lenen)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmzzz ik denk dat ik nog wel ff w8. Er komt zowiezo een nieuwe brander in 40 speed. En denk een Abit Siluro 4200 128 of 64 mb. De processor weet nog niet zeker, heb nog nooit me mobo geflasht.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 24 juli 2002 22:53 schreef TylerD een verhaal zonder juiste bbcodes te gebruiken
mag ik voorstellen dat je voortaan ook de [ quote ] codes gebruikt voor de leesbaarheid? Het lijkt net of je gewoon zelf hetzelfde zegt als andere mensen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 24 juli 2002 23:12 schreef Spider.007 het volgende:

[..]

mag ik voorstellen dat je voortaan ook de [ quote ] codes gebruikt voor de leesbaarheid? Het lijkt anders net of je gewoon zelf hetzelfde zegt als andere mensen :)
kut.... sorrie (ik klik ook altijd op quote ipv. edit ... |:( )

---

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:13 schreef Spider.007 het volgende:

[..]
:) OKE :)

• Turismo
  • Laatst online: 12-08 21:43
hey je zit hier op tweakers hoor

al aan gedacht die cpu te overclocken????
als t een AXIA core heeft zal die de 1400 wel gaan halen hoor

had zelf ook een 1ghz@1,4@ 1,8volt

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

[topic=505074/1/25]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.