Toon posts:

AMD 2200 en Asus A7V333 mobo shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag mijn AMD 2200 cpu binnen gekregen en deze vol enhtousiasme geinstalleerd. Nu gebeurt er het volgende. Na zeg maar een minuut te hebben gestart slaat de pc automatisch helemaal uit. De processor wordt niet te heet. Dat heb ik nog net in het bios kunnen checken. Als ik nu weer m'n AMD 2000 erin zet zonder iets aan te passen is het probleem weg. Mijn Asus A7V333 moederbord heeft revision 1008. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt
:(

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

wat voor een voeding heb je erin hangen? geef eens ff wat meer specs van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Asus A7V333 moederbord met revision 1008
Asus V8460 128MB
Samsung 512MB DDR PC2700
SB Live
Maxtor D740X 80GB
AMD 2200
3COM netwerkkaart

Als ik nu niks verander en m'n 'oude' AMD 2000 weer terugzet is het hele probleem opgelost. En als ik die weer eruit haal en die AMD 2200 erop zet dan gaat pc binnen 1 minuut shutdown. Ook als ik de pc gewoon in bios laat draaien.

CPU word ongeveer 52 graden zag ik in bios

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik vergat de voeding. Het is een Aopen kast met 300W voeding

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:26

Dark

who tweaked the light?

Die aopen 300w voedingen geven maar 150w op de 3,3+5v, staat op het typeplaatje van die voeding.

Enermax verkoopt een voeding met die specs (150w op de 3,3+5v) als een 265w voeding.

het zou dus goed kunnen dat de voeding krap aan is, kijk eens op het typeplaatje wat daar op staat?

Verwijderd

ik heb de zelfde probleem gooi de processor snelheid is wat langzamer dan heb je er geen last meer van. en duizenden andere mensen hebben het zelfde probleem kom er ook niet uit. een vriend van mij heeft een andere voeding gekocht nog steeds zelfde probleem. asus a7v 333 sucks big time :(

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nee hoor, Ben er erg tevreden over. men xp2200 loopt nu lekker op 1903mhz

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik had wel eerst het probleem dat ie jumpers voor de fsb niet goed stonden op het moederbord.

Misschien ligt het daaraan?

Verwijderd

uhm hij staat standaard op jumper free wat kunnen de jumpers op de moederbord er mee te maken hebben dan

Verwijderd

Ik had wel eerst het probleem dat ie jumpers voor de fsb niet goed stonden op het moederbord.
Misschien ligt het daaraan?

dus je wilt zeggen dat de jumpers op het moederbord als nog effect hebben ook al staat het moederbord op jumper free mode? :z :z

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dat zeg ik niet, Ik weet toch niet wat hij allemaal verandert heeft aan zijn instellingen :z

Verwijderd

Check is hoeveel spanning je Vcore krijgt. De amdtjes horen 1,7 V te krijgen. Als hij op jumperless is ingesteld pakte die bij mij 1,85. Dat is dus veel te hoog. Pc werd toen ook bijna 70 graden :(
Ik heb hem toen ingesteld met jumpers, en nu kom k niet hoger meer dan 59 a 60 graden. Met 100% belasting van processor. *D

Verwijderd

1,75 kan je kiezen bij mij op asus a7v333 1,7 is er niet...

Verwijderd

ik heb bios 1009,3 ik kan geen 1,7v kiezen maar ik zie net in het boekje dat je met jumpers wel 1,7v, 1,675 kan kiezen
even testen dan.

p.s op 100fsb draait die wel goed op 1,75v maar op 133fsb krijg ik telkens reboots xp2000

Verwijderd

ik heb dus 1.7v gekozen via jumpers..nu zie ik wel 1.7v in het bios staan...heel vaag maarja...ik kon nu wel 3dmark gewoon heele tijd blijvenj draaien zonder problemen. *D alleen loopt de pc nog vast/reboot als ik amdk7burn.exe draait die het cpu 100% belast :?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ik moest effe zoeken, maar 1,7v is nog te hoog!

[url="http://www.tomshardware.com/cpu/02q2/020610/thoroughbred-08.html"]http://www.tomshardware.com/cpu/02q2/020610/thoroughbred-08.html[/url]

Je moet een voltage van 1,65 gebruiken.

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 12:11

batavier

Grazen, kreng!!!

Snel achter elkaar shutdown en opstarten is typisch geval van te warme proc. Voltage te hoog? Hmm, dat zou kunnen. Mijn AMD 2100+ wordt ook superwarm, zou hier ook te hoge voltage kunnen zijn?

}:O

EDIT: Leest topic goed: ah, okee, wordt niet warmer dan 50 graden ofzo, da's niet zo warm. Dus dat is het niet.

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

Verwijderd

Ik weet bijna zeker dat het aan de voeding licht.
Probeer is van iemand een andere voeding.
Ik heb zelf ook van die problemen gehad maar met een andere voeding was het verholpen

Verwijderd

1.7v loopt het al beter bij mij ik kan 3dmark draaien voor een half uur...maar als nog reboots minder maar ze zijn er als nog.

amd xp 2000
asus a7v333
samsung 2700 (2 maal 256mb)
300 wat voeding

:(
Pagina: 1