Toon posts:

5.1 Live Surround problems, geen geluid meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanavond een mega problem met mn 5.1 Live Surround audiosysteem, alles wat ik nog hoor is een piep, ipv het geluid wat ik gewend ben. Ik heb al nieuwe drivers proberen te installeren, via de cd en via internet, maar het mocht niet baten.
Als ik nu reboot dan krijg ik nog steeds de melding nieuwe hardware gevonden, multimedia audio-controller....
Er wordt geen stuurprogramma van mn CD'tje gevonden en ook niet elders. Wat moet ik doen?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

welk OS gebruik je?

edit:

en wat meer info over de hardware in je pc zou handig zijn

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP sorry :o

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

die heeft bij mij me live 5.1 standaard herkend, hoevde ik helemaal nixmeer aan te doen, en alles doet het zoals het hoort, 5.1 digital out naar me ac3 decoder (dtt3500 speakers) en ga zo maar door....

Verwijderd

Heb ook een SB 5.1 en 5.1 speakers en XP en sinds gisteren alleen stereo geluid. Snap er niks van. Overal staat 5.1 aangevinkt. Heb net nieuwste drivers geinstalleerd maar ben nisk verder.

Verwijderd

Bij die Speaker settings van AudioHQ, zit een button advanced, daaronder zit weer AC3 decode, deze moest ik uitzetten zodat mijn externe DD decoder een DD signaal ontving dat ie kon decoden. (Ander ontvangt ie namelijk een gedecodeerd signaal waar ie dus niks meer uit kan decoden en maakt ie er dus wat anders van). Wellicht dat dit voor jou ook de oplossing is??

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Op woensdag 24 juli 2002 21:44 schreef marcelmg het volgende:
Heb ook een SB 5.1 en 5.1 speakers en XP en sinds gisteren alleen stereo geluid. Snap er niks van. Overal staat 5.1 aangevinkt. Heb net nieuwste drivers geinstalleerd maar ben nisk verder.
mega raar, watvoor speakers hebben jullie? welke 5.1 versterker en hoe aangesloten?

Pagina: 1