Toon posts:

Soyo KT333 Dragon Ultra + Audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was volledig overtuigd dat ik een soyo kt333 dragon ultra ging kopen tot ik las op anandtech dat ie problemen gaf met de audigy
en nou heb ik vorig jaar nog net de audigy platinum gekocht en om die dan weg te gooien vind ik ook wat zonde :)
dus zou ik willen weten of er hier mensen zijn die ook problemen hebben met deze combinatie en of ze er een oplossing voor weten?
anders moet ik weer gaan uitkijken voor een ander mobo :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is eerder gerelateerd aan de 686B southbridge die in praktisch elk VIA based AMD moederbord te vinden is. Hier heb je vast een aantal installatie tips:

- onboard geluid uitschakelen
- installeer de Audigy in een PCI slot waarbij de IRQ niet wordt gedeeld, in dit geval dus PCI slot 4
- installeer de laatste Windows Service Packs
- installeer de laatste VIA 4-in-1 driver

Als je weer andere applicaties installeert of de drivers update, dan moet je na een reboot de laatste 4-in-1 weer installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 09:34 schreef BalusC het volgende:
Dat is eerder gerelateerd aan de 686B southbridge die in praktisch elk VIA based AMD moederbord te vinden is. Hier heb je vast een aantal installatie tips:

- onboard geluid uitschakelen
- installeer de Audigy in een PCI slot waarbij de IRQ niet wordt gedeeld, in dit geval dus PCI slot 4
- installeer de laatste Windows Service Packs
- installeer de laatste VIA 4-in-1 driver

Als je weer andere applicaties installeert of de drivers update, dan moet je na een reboot de laatste 4-in-1 weer installeren :)
dus in theorie zouden er geen problemen mogen zijn?
heb ondertussen ook een review gevonden op tweaktown en die lijken er helemaal geen last van te hebben
hopelijk was het dus een eenmalig gevalletje bij anandtech :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 25 juli 2002 14:58 schreef Scalle-- het volgende:
dus in theorie zouden er geen problemen mogen zijn?
Als je een echte Tweaker bent, dan niet, nee ;)