[VB.NET] Uitklap form kan dit ???

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
Heb een idee en wouw weten of dit mogenlijk is.
als je een Form hebt in VB kan je deze laten opvouwen en daarna weer met 1 klik weer laten uitvouwen ??
klijn Voorbeeldje wat ik bedoel als het niet duidelijk was.

[url="http://www.jordan2000.nl/GOT/WG/idee.jpg"]Afbeeldingslocatie: http://www.jordan2000.nl/GOT/WG/idee.jpg[/url]

Meschien dat iemand weet hoe deze functie heet zodat ik daar meer over kan vinden.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Je kunt toch de size van uw form wijzigen als je op het desbetreffende knopje klikt ?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 21:05 schreef -Avalanche- het volgende:
Je kunt toch de size van uw form wijzigen als je op het desbetreffende knopje klikt ?
Volgens mij vinden sommige controls op zo'n form dat niet fijn. :)

Je moet dan imho ook je controls moven. Niet zo'n fijne klus.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 24 juli 2002 22:34 schreef Otis het volgende:

[..]

Het is me ooit gelukt. En idd gewoon door een resize van de form. Was wel in VB6 weet niet of de control in vb.net er misschien minder tegen kunnen?

Mocht het problemen opleveren dan zou je misschien eerste al je controls op visible=false kunnen zetten en dan resize form. Voor het niet visible maken van je controls kun je wel een loopje opzetten

pseudo code:
code:
1
2
3
for each control on form
 control.visible=false
next

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe VB in elkaar zit, maar dit lijkt me idd een (hele erge simpele) kwestie van afvangen wanneer er op de titel word geklikt en dan:
code:
1
mijn_formulier.client_hoogte = helemaal_niets

• Orphix
  • Niet online
Ik heb het even geprobeerd met een simpele applicatie. Een form met een menu, panel, een custom usercontrol en editbox allemaal gedocked. Als ik dan de Height property van het form op 0 zet dan wil dit gewoon, ook het terugzetten is geen probleem.
Alleen kreeg ik het zo snel niet voor elkaar dat hij alleen met 'mouseover' neerklapte, dat zou namelijk wel een aardig effect zijn.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 25 juli 2002 02:01 schreef Orphix het volgende:
Alleen kreeg ik het zo snel niet voor elkaar dat hij alleen met 'mouseover' neerklapte, dat zou namelijk wel een aardig effect zijn.
Dat komt omdat je alleen mousemoves krijgt als de pointer binnen de clientrect van je window komt. Dus op de titlebar krijg je geen mousemoves :)

Daarvoor moet je het windowtje subclassen en de WM_NCMOUSEMOVE message opvangen, die krijg je als de muis over de titlebar beweegt (eigenlijk bij alles wat WEL je window is, maar niet de clientrect, dus ook de randjes waarmee je sleept enzo)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

gerco : kan VB.NET dat allemaal ??? C++ wel .. dat klopt. . maar of VB.NET dat kan .. . vraag ik me af

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
Kan zelf die WM_NCMOUSEMOVE functie echt niet vinden niet in de help en ook niet in boek. Gaat eff veder zoeken hoe ik nu het form kan rezise met een menu item.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 25 juli 2002 11:45 schreef Skizmo het volgende:
gerco : kan VB.NET dat allemaal ??? C++ wel .. dat klopt. . maar of VB.NET dat kan .. . vraag ik me af
Hmm, daar vraag je me wat. Ik denk van niet, aangezien je in .NET zo ver mogelijk van het OS af moet blijven.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Op woensdag 24 juli 2002 22:34 schreef Otis het volgende:

[..]

Daar hebben je controls geen last van hoor, sleep maar eens een textbox half op een form, dan krijg je ook de helft maar te zien :+

Een oplossing is dan ook gewoon je form resizen...

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op donderdag 25 juli 2002 07:14 schreef Gerco het volgende:
[..]
Dus op de titlebar krijg je geen mousemoves :)
Misschien anders op lossen door de titlebar te verbergen en zelf een soortgelijk iets maken. Bij minimize de form (zonder titlebar) 10 hoog zodat alleen je namaak titlebar zichtbaar is. Bij mouse over op je zelfgemaakt titlebar form weer resizen naar oorspronkelijk formaat.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 13:47 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Misschien anders op lossen door de titlebar te verbergen en zelf een soortgelijk iets maken. Bij minimize de form (zonder titlebar) 10 hoog zodat alleen je namaak titlebar zichtbaar is. Bij mouse over op je zelfgemaakt titlebar form weer resizen naar oorspronkelijk formaat.
Zo'n titlebar zelf maken is niet zo makkelijk, vooral met Visual Styles van XP.
Pagina: 1