Moederbord bijna dood?

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik heb een MSI K7T pro 2A moederbord met een non-oced 1000 mhz processor.

Dit heeft het altijd goed gedaan tot afgelopen zondag.

Toen viel mijn pc spontaan uit en wou hij niet meer aan. Mert uitvallen bedoel ik het volgende de monitor springt op stnadby stand de fans blijven draaien net als de hd en verder doet hij niets meer de ledjes blijven allemaal groen branden dus ogenschijnlijk geen probleem.

Toen heb ik de pc uit gezet en weer aan en toen gingen alle rooie lanpjes branden even later nog maar twee en zo wisselde het allemaal af. Heel vaag dus eigenlijk. De fans en de hd spinde ook op. Ik heb toen alle hardware eruit gehaald en een andere voedsing geprobeerd zonder resultaat.

Een ding is wel gek tijdens het hele proberen hoorde ik een heel erg raar fluitend geluidje.

Maar nu komt het allersterkste. Maandagmorgen booten hij weer het is heel erg gek.

Ik heb nu nog hetzelfde. Eerst maakt hij dat fluitend geluidje een paar minuten en dan springt ie uit dat is na 2 a 3 uur uptime niet echt lang dus. Als je dan weer een uur wacht doet ie het weer voor even.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 08:58
Ik heb zelf 2 keer van die rare problemen gehad, met pc's van kennisen, bij eentje was het een hele zieke dimm en bij de andere mistte er een paar van die brugjes onder het mobo, dus wellicht zit er iets onder je mobo wat sluiting maakt, of deze zit er niet goed in..... anders denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw mobo

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• jbcyber
Op woensdag 24 juli 2002 21:20 schreef fvandenreek het volgende:
Ik heb zelf 2 keer van die rare problemen gehad, met pc's van kennisen, bij eentje was het een hele zieke dimm en bij de andere mistte er een paar van die brugjes onder het mobo, dus wellicht zit er iets onder je mobo wat sluiting maakt, of deze zit er niet goed in..... anders denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw mobo
Als iets sluiting maakt dan heb je het probleem toch gelijk en niet pas na een paar uur.

Het lijkt me sterk dat het aan mijn geheugen ligt omdat het zo opeens is

• fvandenreek
  • Laatst online: 11-08 08:58
tja nou die reactie had ik ook want het probleem met die dimm was met een pc die 2 weken oud was en bij de ander was het probleem dat het mobo was doorgezakt en bij trillingen pas raar ging doen. (eerst wel werken, dan na een half uur, was het afgelopen, dan deed ie weer niks...enz) :?

just try....you could be suprised *D

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
een fluitend geluid kan wel eens van je HD zijn
koppel die er eens af?
of cooling nachecken

Tweakers Discord

• jbcyber
Op woensdag 24 juli 2002 21:36 schreef tweakduke het volgende:
een fluitend geluid kan wel eens van je HD zijn
koppel die er eens af?
of cooling nachecken
Heb ik al geprobeerd ook zonder hd doet hij het en als ik even de koeler los maak is het hetzelfde effect.

Kan wel eens een dim lenen van iemand anders.

Verwijderd

De betekenis van de lampjes waar je het eerst over had, staat uitgelegd in 't boekje dat bij je mobo geleverd was.
dit zijn diagnose-leds (D-LED), geven de toestand van je mobo aan tijdens het booten, heel handig bij storingen :)
Hadden alle fabrikanten maar zoiets...

En dat fluitend geluid, geen id waar dat vandaan komt???
speaker, floppy, hd, voeding, optical-drive; moet je toch wel kunnen 8erhalen. Weet je iig waar dat vandaan komt en mischien is de storing dan wel opgelost...

AU!!
er schoot me nog iets te binnen..
Kan die fluittoon niet van je cpu-cooler zijn :? kan best wezen dat ie een beetje aant stukgaan is, en dat de pc daardoor door oververhitting vastloopt....

Verwijderd

Ik ken dit probleem, het zijn de condensatoren van dit moederbord, een bekend probleem van deze serie,
MSI heeft mijn MB gerepareerd (4 weken weg)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Hee gozer ik heb zo'n zelfde mobo en zelfde probleem.
Alleen is er bij mij na een poosje een condensator uitgeploft.
Nadat ik die heb vervangen deed ie het weer maar nog steeds die zelfde problemen.
Bij mij was het zelfs zo dat de voltage van de processor zo drastisch naar beneden ging en daarom liep ie vast.
Toen ben ik met cold spray bezig geweest een een aantal componenten staan te bevriezen en toen deed hij weer.
Maar jammer maar helaas dit was voor korte duur.
Volgens mij is de ic vlakbij je aansluiting van je stroom op je mobo slecht toen ik die dus bevroor liep ie weer.

edit:

Hee enricobravo wat hebben ze er aan gerepareert want die van mij heeft geen garantie meer misschien als ik de mijne dan ook weer goed kan krijgen.

Verwijderd

Er is iets defect. Maar vindt maar eens wat. Als na langere tijd het zootje plat gaat en na afkoeling de PC weer werkt moet er ergens iets brak zijn. 'k zou met het moederbord eens langs de leverancier gaan. Die moet je mobo kunnen checken. MSI borden hebben 3 jaar garantie....
Er moet overigens toch een mede tweaker zijn die weet welke onderdelen op een moederbord door verwarming gaan fluiten als ze brak zijn? Ik slinger een elco in de discussie. Alhoewel ik hier geen moer verstand van heb!!!!

Goh... intussen lanceert iemand de condensator!
Let op! MSI geeft 3 jaar garantie! Kijk even op de NL site!

• jbcyber
Op woensdag 24 juli 2002 22:11 schreef klausewitz het volgende:
Er is iets defect. Maar vindt maar eens wat. Als na langere tijd het zootje plat gaat en na afkoeling de PC weer werkt moet er ergens iets brak zijn. 'k zou met het moederbord eens langs de leverancier gaan. Die moet je mobo kunnen checken. MSI borden hebben 3 jaar garantie....
Er moet overigens toch een mede tweaker zijn die weet welke onderdelen op een moederbord door verwarming gaan fluiten als ze brak zijn? Ik slinger een elco in de discussie. Alhoewel ik hier geen moer verstand van heb!!!!

Goh... intussen lanceert iemand de condensator!
Let op! MSI geeft 3 jaar garantie! Kijk even op de NL site!
Ik was ook al aan het vrezen voor een condensator.

Nu ben ik van plan een nieuw mobo te kopen als de kt400 serie uit is (word weer een msi want verder is het een fantastische bord). Ik kan in de tussentijd een bord van iemand lenen.

Maar nu heb ik een vraag.

Weet iemand of er kosten aan zijn verbonden voor het laten repareren?? Want ik wou er eigenlijk geen geld meer aan uitgeven (stuurt de leverancier het bord op??).

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mn Abit Slot A(!!) bordje, en daar waren ook een paar condensatoren kaduuk gegaan. Dus dat zou t best wel es kunnen zijn ja....

P R N D

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 22:28 schreef jbcyber het volgende:

[..]

Ik was ook al aan het vrezen voor een condensator.

Nu ben ik van plan een nieuw mobo te kopen als de kt400 serie uit is (word weer een msi want verder is het een fantastische bord). Ik kan in de tussentijd een bord van iemand lenen.

Maar nu heb ik een vraag.

Weet iemand of er kosten aan zijn verbonden voor het laten repareren?? Want ik wou er eigenlijk geen geld meer aan uitgeven (stuurt de leverancier het bord op??).
Hoogstens verzend -en administratiekosten van je leverancier(MSI geeft geen end-user support op dit soort dingen), op MSI borden zit nl. 3 jaar fabrieksgarantie

• jbcyber
Zal volgende week mijn moederbord eens terug brengen en kijken wat ze zeggen.

Wat zou je nog kunnen vragen voor dit moederbord met een amd 1000 mhz 384 mb geheugen en een alpha pal koeler?? Uiteraard als ie weer gemaakt is?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Kijk eens of er componenten in je systeem los zitten...
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met het systeem van mijn ouders, ik had de koelpasta vervangen (de processor werd 75 graden, omdat de koelpasta was uitgedroogd).
Daarna viel het systeem steeds spontaan uit en vooral als hij zwaar belast werd, ik dacht dat ik de core beschadigd, blijkt na heel veel gemier dat gewoon de mobovoeding half los zat. |:(

• jbcyber
Op vrijdag 26 juli 2002 15:28 schreef Gabriel-LG het volgende:
Kijk eens of er componenten in je systeem los zitten...
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met het systeem van mijn ouders, ik had de koelpasta vervangen (de processor werd 75 graden, omdat de koelpasta was uitgedroogd).
Daarna viel het systeem steeds spontaan uit en vooral als hij zwaar belast werd, ik dacht dat ik de core beschadigd, blijkt na heel veel gemier dat gewoon de mobovoeding half los zat. |:(
Heb net het moederbord vervangen door een ander dus we zullen snel zien of het daar aan licht.

Als het daar aan ligt brengen we hem lekker terug naar de winkel voor garantie,.

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb ook dit moederbord en he ligt echt aan het mobo. Ik ben gisteren ff bij de plaatselijke pcboer langsgeweest om het nog maar eens te laten bevestigen. Maar ik heb geen garantie meer. Ik ga er een nieuwe voor kopen.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Pagina: 1