Toon posts:

GF4 Ti-4200: 64MB @ 500, of 128MB @ 450 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een GF2 Ti, en deze wil ik gaan vervangen door een GF4 Ti-4200. Maar ik twijfel nu tussen een 64 MB kaart met een geheugensnelheid van 500 Mhz, of een 128 MB kaart met 450 Mhz. Welke is het beste? (Als de Ti-4200 met 128 MB zonder problemen kan worden overgeklokt tot 500 Mhz, is de keuze duidelijk.)

Huidige kaart: GF2 Ti @ 275/460
Nieuwe kaart: GF4 Ti-4200 @ 225/450

(Aangenomen dat ik de 128 MB versie neem; ik *verwacht* dat het extra geheugen in de toekomst belangrijker wordt dan de extra snelheid. Als een spel 128 MB *moet* hebben, draait het niet op de 64 MB kaart; een spel dat aan 64 MB genoeg heeft, zal op de 128 MB kaart iets trager zijn.)

Voor mij staat de balans nu op 80% kans dat ik de 128 MB versie koop. Is er een *hele goede* reden waarom voor de 64 MB versie zou moeten gaan? (Prijsverschil is 30 euro, niet zo van belang.)

Ik neem aan dat de GF4 Ti-4200 een snellere core heeft dan mijn GF2: Dat 275 <=> 225 Mhz zal wel hetzelfde zijn als bij processoren. Een 100 Mhz 486 is ook trager dan een 75 Mhz Pentium...

Verwijderd

dat geheugen kan je overklocken tot 500 MHZ zit zelfs progje bij mijn geheugen draait op 650MHZ momenteel

Verwijderd

Topicstarter
Uh... ja, dat lijkt me logisch. Je hebt ook een Ti-4600, en daarvan *hoort* het geheugen op 650 Mhz te draaien.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Hangt er een beetje vanaf wat je met die kaart wil doen.
Dat geheugen klok je zo naar 500MHz bij de meeste kaarten.
Bij mij loopt het geheugen op 570MHz, dus da's al 120MHz erbij. Wil je nu flink gamen en heb je geen flexibel budget, dan kun je denk ik beter voor een 64MB gaan.
Er zijn op dit moment nog niet zo erg veel games die gebruik maken van 128MB. Er wordt gezegd dat de 128MB langer mee gaat dan een 64MB. Dit is op zich wel zo, maar daarnaast is 128MB pas echt een noodzaak als 256MB mainstream, of zelfs budget is.
Wil je eind 2k3 nog niet upgraden, dan kan je denk ik beter voor een 128MB gaan, maar voorlopig zou ik zeggen: neem gewoon lekker een 64MB en geniet van die 5 extra fps :D

* PhatFish heeft zelf een 128MB omdat de 64MB's niet op voorraad waren ofzo, maar hij is er niet ontevreden over. Hmmm...VIVO...erg handig om gehuurde film mee te rippen als ze niet op KaZaa zijn >:)

...

Verwijderd

Ik snap dat pro-128 MB gedoe niet echt.

Er is op een enkel spel na, nog niks op de markt dat een dergelijke geheugenhoeveelheid nodig heeft.

Ja maar als Doom 3 uitkomt, dan wordt dat wel ondersteund hoor je dan vaak. Ten eerste, wat heb ik daar nu aan? Doom 3 komt als het mee zit (je weet hoe dat gaat met grote namen : 'when it's done' ) over een jaar uit. Moet ik daar dan nu 50 euro meer voor neertellen voor een videokaart?

Ten tweede, het is nog maar zeer de vraag wat die snelheidswinst dan concreet zal zijn. SOF2 is volgens mij ook een spel wat van extra geheugen profiteerd maar meer dan 5 % winst haal je er niet mee.

Nu denk ik ook wel dat Doom3 wat forsere winsten gaat pakken daarmee omdat een nieuwe engine daar meer rekening mee houdt, Carmack kennende, maar ik persoonlijk ga tegen die tijd toch weer voor een soortgelijke budget oplossing van de kaarten rond die tijd. De Radeon 10.xxx serie NV35-40 ofzo dus. Deze jongen gaat dus ook gewoon voor een budget 64 MB Ti4200 kaart, temeer omdat de UT2K3-engine, die de komende tijd wel meer zal opduiken, ook maar max 64 MB ondersteund.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
volgens mij hebben we deze discussie al gehad.....:P over 128MB of 64 .....al bijna 2 maanden..... *zucht*
*wanders off*

Verwijderd

Ten eerste:
Als je perse een 128MB kaart wil, koop dan een Ti4400/Ti4600. Simpel.

Stel:

Je hebt een Ti4200 met 64MB,

HET moment dat je denkt: "TERING, NU MERK IK ECHT DAT IK MEER MOET HEBBEN DAN 64MB OP M'N KAART!"
dan zijn we 3 jaar verder en zijn er videokaarten met standaard 256MB er op die goedkoper zijn dan wat nu de Ti4200 kost.

Verwijderd

Ik had hier dezelfde discussie toen ik mijn 64MB kaart had gekocht, 32MB zou meer dan genoeg zijn.

Ik heb er nu nog steeds profijt van en gelukkig maar, want zo'n ding kost toch wel een hoop centen.

Met het oog op morgen zou lekker die 128MB nemen :7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 21:58 schreef Tha_TE het volgende:
volgens mij hebben we deze discussie al gehad.....:P over 128MB of 64 .....al bijna 2 maanden..... *zucht*
*wanders off*
Ben jij dezelfde Tha_TE van het Mordax Forum? (Dat ik wel lees, maar waar ik niet post.)

Indien ja: post niet teveel crap hier als je je verveelt. ;)
Indien nee: Welkom, en veel plezier op GoT. :)

(Bovenstaande reactie is dus al niet erg constructief, hè?)

Ik denk dat ik maar voor de 128 MB ga. Het prijsverschil is 30 euro, en dat kan ik wel trekken :P. Het geheugen klok ik zelf wel naar 500 Mhz, dus snelheid zal ik ook niet verliezen.

Ik zat in September 2001 nog met een TNT2, 32 MB, en die trok het niet meer. De GF3 Ti-200 was te duur, en ik kon een goedkope GF2 Ti met 64 MB krijgen. Die ligt er echter nu ook al redelijk uit. (Neverwinter Nights op 800x600, Full Detail haalt maar gemiddeld 25 FPS. Morrowind zit ook ongeveer daar. Ik wil die spellen echter op 1024x768 draaien, en dat gaat nu nogal moeilijk, of niet.) Maar als die verkocht is er een GF4 Ti-4200 in m'n pc zit, dan zal die er tot zeker de helft van 2004 in blijven, of meegaan naar de volgende computer.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij zelfde discussie als 1.5 jaar geleden. gf2 32 mb 64 mb. Ik denk niet had ik maar 64 mb genomen, verschil is gewoon te klein.

Hou die 40 euro nu in je zak en ga over een jaar of 1-2 eerder upgraden. De kaarten die er dan zijn zullen weer veel sneller zijn, veel meer features hebben en dx9 compatible zijn. En daar zit je dan met je ti4200 waar je volgens velen hier nu 3 jaar mee gaat doen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 23:53
Check this out: [url="http://www.tweakers.net/pricewatch/28658"]http://www.tweakers.net/pricewatch/28658[/url]

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
Op donderdag 25 juli 2002 02:29 schreef Saekerhett het volgende:
Check this out: [url="http://www.tweakers.net/pricewatch/28658"]http://www.tweakers.net/pricewatch/28658[/url]
als je dus zelf op de website kijkt van perfect-systems zie je dat het een ti4200 is ipv de ti4400

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik dacht net, als je toch een 128MB neemt, neem er dan 1 met ViVo, want anders kun je die extra ¤30 beter uitgeven aan 2 casefans om je kaart extra te koelen >:) en een 64MB nemen. Ik had een 64MB besteld, maar door lang wachten en leveringsproblemen is dit een 128MB geworden, anders zat ik nu op 64. Neem geen 128MB als je er wat langer mee wil doen. Logischerwijs zou dit wel kunnen, maar zoals eerder gezegd, dan zijn 256MB kaarten met DDR-II mainstream of budget. Koop geen 128MB alleen omdat je er langer mee wil doen, dat is geld over de balk. Koop daar wat extra fans voor om een 64MB te koelen. Maar als je de extra functies van de 128MB's zoals VIVO enzo echt wil gebruiken, dan pas heeft het zin om een 128MB te nemen, alleen maar omdat er bij mijn weten geen 64MB's met VIVO zijn.

...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 03:08 schreef PhatFish het volgende:
Ik dacht net, als je toch een 128MB neemt, neem er dan 1 met ViVo, want anders kun je die extra ¤30 beter uitgeven aan 2 casefans om je kaart extra te koelen >:) en een 64MB nemen. Ik had een 64MB besteld, maar door lang wachten en leveringsproblemen is dit een 128MB geworden, anders zat ik nu op 64. Neem geen 128MB als je er wat langer mee wil doen. Logischerwijs zou dit wel kunnen, maar zoals eerder gezegd, dan zijn 256MB kaarten met DDR-II mainstream of budget. Koop geen 128MB alleen omdat je er langer mee wil doen, dat is geld over de balk. Koop daar wat extra fans voor om een 64MB te koelen. Maar als je de extra functies van de 128MB's zoals VIVO enzo echt wil gebruiken, dan pas heeft het zin om een 128MB te nemen, alleen maar omdat er bij mijn weten geen 64MB's met VIVO zijn.
ViVo heb ik niet nodig. Dat hoeft er niet eens op te zitten.
En ik wil inderdaad langer met deze kaart doen. Indien ik een GF2 GTS met 64 MB had gekocht in 2000, dan had ik die nu pas hoeven upgraden; zelfs de GF2 Ti 64 MB die ik nu heb *hoeft* niet persé weg, maar ik wil gewoon een snellere kaart. Als het puntje bij paaltje komt, kan ik nog alles met deze kaart, al is het soms een beetje langzaam, of op lagere kwaliteit dan ik eigenlijk wil. Ik wil eigenlijk elk spel op 1024x768 en full detail kunnen draaien, en dát lukt momenteel niet meer. 800x600 full detail gaat wel nog. Dus ja, ik wil met die GF4 Ti-4200 wel zeker 2 jaar doen. Meer fans in m'n kast moet ook niet. Ik ben net aan het kijken hoe ik m'n pc zo stil mogelijk krijg, zonder waterkoeling.

GF4 Ti-4200, 128 MB: 200 euro
GF4 Ti-4200, 64 MB: 170 euro.

Ik krijg voor mijn GF2 Ti nog 75 euro terug (er zit zelfs nog 4 maanden garantie op!), dus ik betaal dan 95 of 125 euro. Aangezien ik die 30 euro wel makkelijk trek, denk ik dat ik voor de 128 ga, en die op 500 mhz klok, zodat de snelheid van een 64 MB kaart wordt gehaald.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Heey ik ben hier aardig nieuw maar ik heb nu een Asus V8420 DT met 128 mb ram een beetje gemod met een thermaltake koelertje en ramsinks.
Core op 300 en mem op 600 :P
Echt een super ding moet je echt nemen

Kijk hier maar ff naar
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonballdome.50megs.com/DSC00179.JPG

Ik zou hem kopen >:)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als je FSAA wil gebruiken ga dan voor de 128MB versie, als je dat niet gebruikt voldoet de 64MB prima :)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
oftopic
caspergt, das toch die asus gf4 ti4200 ???
wat voor power stekker loopt er naar je kaart toe>>?
en koelt zon koelrib of hoe t ook heet op je geheugen goed genoeg om t op 600 te krijgen???
/oftopic

ik heb zelf dus de asus 4200 128 en ik zeg je neem em gewoon
hijs rete snel en ze zeggen wel van je gebruikt t niet, maar in veel reviews op inet zie je al datin hoge res met alles aan je sneller bent met de 128mb versie
en je kan em nog clocken (idd de 64mb versie ook) maar ik denk dat deze t beste waar voor je geld biedt, ook als je kijkt in de toekomst

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op donderdag 25 juli 2002 15:21 schreef mad_dog het volgende:
oftopic
caspergt, das toch die asus gf4 ti4200 ???
wat voor power stekker loopt er naar je kaart toe>>?
en koelt zon koelrib of hoe t ook heet op je geheugen goed genoeg om t op 600 te krijgen???
/oftopic

ik heb zelf dus de asus 4200 128 en ik zeg je neem em gewoon
hijs rete snel en ze zeggen wel van je gebruikt t niet, maar in veel reviews op inet zie je al datin hoge res met alles aan je sneller bent met de 128mb versie
en je kan em nog clocken (idd de 64mb versie ook) maar ik denk dat deze t beste waar voor je geld biedt, ook als je kijkt in de toekomst
Dat kabeltje is volgens mij van die TT cooler, maar waarom heeft ie die niet gewoon op de kaart aangesloten :? Daar zit ook zo'n aansluiting op hoor :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• mad_dog
TT cooler wasda?
is dat niet de standaard cooler dan?

• caspergt
die connector van die thermaltake heeft 3 pinnetjes en de aansluiting op het kaartje maar 2 ingangetjes.
Dus tt heeft er een convertor naar een molex connector bij gedaan en klaar is kees :P

• caspergt
Hij vertoont heet soms artifacten heel soms dat komt door het voltage ik wil nog een v mem mod doen maar ik weet niet of dat wel mag want m'n pa vind dit niet zo leuk allemaal.
Maar ik zit te denken om z'on v mod te doen maar ik kan bijna nergens fatsoenlijke reviews zien van een GF4 voltage mod :?
Maarja die komen nog wel denk ik.

• mad_dog
ja en t vervelende is dat als je heatsinkies op die kaart zet/ andere cooler je garantie weg is

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Op donderdag 25 juli 2002 14:45 schreef caspergt het volgende:
Heey ik ben hier aardig nieuw maar ik heb nu een Asus V8420 DT met 128 mb ram een beetje gemod met een thermaltake koelertje en ramsinks.
Core op 300 en mem op 600 :P
Echt een super ding moet je echt nemen

Kijk hier maar ff naar
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonballdome.50megs.com/DSC00179.JPG

Ik zou hem kopen >:)
Is het niet de bedoeling om die ramsinks op maat te zagen
zodat ze precies op elke chip passen?
Ik dacht dat je er dan de voor en de achterkant van de kaart mee van ramsinks kon voorzien.

En wat voor ervaring heb je nu met die geforce koeler van thermaltake?
Nu haal je 300/600 overclock...hoeveel was dat voor dat je
die koeler erop zette?

Ik heb er namelijk ook aan zitten denken om zo'n ding te kopen.
Maar ik weet nog nietof hij wel genoeg speling oplevert
om te oc'en.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• caspergt
dan zet je de oude er weer op toch ?

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

Op donderdag 25 juli 2002 16:23 schreef caspergt het volgende:
Ja maar die TT's zijn helaas niet gratis :+

...

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Op donderdag 25 juli 2002 16:23 schreef caspergt het volgende:
Nou ik zat er eerder aan te denken om die TT koeler
te modden...
Wat sterkere koeler erop misschien.

Maar er waren ook wat andere opties.
Vandaar mijn vraag. :{

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• mad_dog
heeft iemand al eeen zite ofzow over zulke dingen (gf4 modding)

• caspergt
Jieha ! k'heb m'n asus koeler met wat koelpasta en seconde lijm op die pinnetjes die achter de kaart steken vast geplakt :P
Hij is zo koel als een ijskast :P bij wijze van spreken.
Hij wil gewoon niet hoger door het voltage ! :(
Ik wil z'om v mod maken maar hoe !

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Op woensdag 24 juli 2002 23:15 schreef FirePower het volgende:

[..]

Ben jij dezelfde Tha_TE van het Mordax Forum? (Dat ik wel lees, maar waar ik niet post.)

Indien ja: post niet teveel crap hier als je je verveelt. ;)
Indien nee: Welkom, en veel plezier op GoT. :)

(Bovenstaande reactie is dus al niet erg constructief, hè?)

*KNIP*
Ja :P

Ik post al niet veel crap maar die mensen zeiken maar door.
zoals : wa is het hier stil...Tha_the hebbie niks meer te zeiken?? :P

Dus ...
<-- drukt op reply :o

oh ja sry off topic :)
Pagina: 1