Ik heb in huis diverse tv aansluitingen en tevens een versterker er tussen zitten, maar hoe kom ik er achter dat ik voldoende signaal bij m'n tv heb. Ik ben nl. niet echt tevreden over de beeldkwaliteit.
Zijn er specs van bekend en hoe kan ik die meten. Ik dacht nl. dat ze bij kabelmaatscappijen een occiloscoop gebruiken.
Nu heb ik wel een occiloscoop en weet er ook wel mee om te gaan, maar heb dus geen specs en weet niet wat ik in moet stellen en waar ik op moet letten.
Volgens mij gaat het om de sterkte van het signaal. Ik heb namelijk eens het probleem gehad dat het signaal te STERK was.
Het beste kan je de specificaties opvragen bij je kabel leverancier.
Wat ik mij kan herinneren, is dat het signaal iets van 70 DB (Db dacht ik, klinkt als geluid maar toch..) moet zijn, maar het was veel hoger, afgestemt op een hele wijk, terwijl er maar 4 huizen gebruik van maken.
Meer kan ik je er niet over vertellen, enkel dat het beeld een stuk beter was nadat het signaal teruggeschroeft was
Succes ermee!
Het beste kan je de specificaties opvragen bij je kabel leverancier.
Wat ik mij kan herinneren, is dat het signaal iets van 70 DB (Db dacht ik, klinkt als geluid maar toch..) moet zijn, maar het was veel hoger, afgestemt op een hele wijk, terwijl er maar 4 huizen gebruik van maken.
Meer kan ik je er niet over vertellen, enkel dat het beeld een stuk beter was nadat het signaal teruggeschroeft was
Succes ermee!
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
Met een oscilloscoop gaat dit niet lukken vrees ik. Je zou in het bezit moeten zijn van een Spectrum Analyser (dit is ook wat de kabelmaatschappijen gebruiken). Die dingen zijn echter zeer duur.
Probeer anders eens een tv aan te sluiten aan het begin van de kabel, waar 'm rechtstreeks binnenkomt (zonder aftakkingen en versterkers). Als je dan merkt dat je toch nog ruis krijgt of storingen, zou ik als ik jou was je kabelmaatschappij eens opbellen om te vragen voor een meting.
Probeer anders eens een tv aan te sluiten aan het begin van de kabel, waar 'm rechtstreeks binnenkomt (zonder aftakkingen en versterkers). Als je dan merkt dat je toch nog ruis krijgt of storingen, zou ik als ik jou was je kabelmaatschappij eens opbellen om te vragen voor een meting.
Verwijderd
Tsjaa als jij een occiloscoop heb eet ik me schoen op.
Ik heb wel een oscilloscope maar die gaat helaas maar tot
20 Mhz. Die van jouw moet toch zeker tot minimaal 900 Mhz
lopen voor de hoogste zender in de UHF band.
En hoezo heb je specs nodig om te zien of je beeld ruist?
Gewoon even knap aansluiten en desnoods een versterkertje.
Ik heb wel een oscilloscope maar die gaat helaas maar tot
20 Mhz. Die van jouw moet toch zeker tot minimaal 900 Mhz
lopen voor de hoogste zender in de UHF band.
En hoezo heb je specs nodig om te zien of je beeld ruist?
Gewoon even knap aansluiten en desnoods een versterkertje.