Toon posts:

Toshiba 3000-400 crashed voor de 2e keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (toshiba 3000-400) stopt er nu voor de 2x mee :'( maar dan ook echt stoppen. er komt geen enkele video output meer. eerste x laten opsturen, na nieuw moederboard er in. 2 weken later WEER het zelfde!!!

Ik was bezig met fdisk, partities aan het maken. ik restarten na het aanmaken van een partitie en krijg me bios load scherm niet meer te zien.

Is dit nou een constructie fout in de laptop?? Dit was trouwens de eerste laptop met een Gforce 2 GO. Wordt deze misschien te heet? Dat hij door fikt :? Of is er een voltage probleem? Want strax loopt me garantie af en als hij dan nog een keer er mee stopt wordt ik dol >:)

Misschien zijn er mensen met de zelfde ervaring....want ik wordt er een beetje :r ziek van.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Zou eens vragen of ze eens goed naar de voeding willen kijken, en liever vervangen.

Met mijn PC had ik een heel vreemd probleem toen ik 'm net had, begon eerst het Power-lampje te knipperen, eerst met een patroon na een week onregelmatig. Toen hebben ze 't moederbord en het ledje vervangen |:(

Na een paar weken was het weer en toen hebben ze er een nieuwe voeding EN een nieuw moederbord in gezet. Hij draait nu al 4 jaar.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Wij hebben ze om mijn werk ook. Erg brute specs, maar onbetrouwbaar als de pest.

Batterijen die niet meer opladen, displays die niet meer branden enz. enz.

10 stuks waarvan de helft intussen (dacht ik) terug is geweest (wel allemaal garantie, maar ja)

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Topicstarter
Wat me ook is opgevallen aan die dingen is dat ze nogal snel terug vallen naar 657 MHZ. Dit doet de power management lijkt mij. Dan wil dit zeggen dat de laptop al veel te heet is.

Dit gebeurd bij mij nu voor de 2e keer als ik aan het re installeren ben van mijn OS(en) dus met Fdisk, format en lang durig aan met veel reboots (power OFF/ power ON) etc. Intesief dus.

tevens had ik begrepen dat veel hardware stuk gaat bij het aan doen van je PC. want dan krijgt je hardware die plotselingen klap.

Volgens mij is het een constructie fout, dat ding wordt te snel heet, koeling en vetilatie is altijd al een probleem geweest voor notebooks, laat staan als ze er nog ee Gforce bij doen :D
Ik heb geen vertrouwen meer in die laptop.....dus ik vroeg me af of meer mensen dit gehad hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hoor :)

DOE NOOIT EEN BIOS update van toshiba op je notebook :r
ik heb meerdere mensen op een toshiba forum gesproken en tot nu toe iedereen die een bios update heeft gedaan crashed het sysyeem na 2 of 3 dagen :)

voor de mensen die het aan durven hier is de link voor de toshiba 3000-400 BIOS v2.30:

[url="http://support.toshiba-tro.de/tools/Satellite/s3000-ps300e/bios/bios_230.zip"]http://support.toshiba-tro.de/tools/Satellite/s3000-ps300e/bios/bios_230.zip[/url]