[XP] windows installeren op software raid disk?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil XP installeren, ik heb de schijven op een promise raid controller (allemaal als single)hangen maar wil het OS op software raid draaien en de rest gewoon los laten.
Als ik XP install kan ik wel raid aanmaken maar het OS draait dan nog op een single disk.

Any sollution :?

Verwijderd

Waarom wil je met een raid controller op softwarematige raid gaan draaien?? Klinkt niet echt logisch!!

• Fairy
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 20:19 schreef Bollie het volgende:
Waarom wil je met een raid controller op softwarematige raid gaan draaien?? Klinkt niet echt logisch!!
Omdat ik alleen het OS op raid0 wil. Want mijn data op raid0 draaien is niet safe.

Voorbeeldje wat ik heb meegemaakt. Ik had mijn pc op raid0 draaien en haalde de kast open om de kabels netjes te ordenen. Ik sluit de kabels weer aan maar precies schijf 1 op controller 0 en schijf 0 op controller 1. Precies verkeer om. Promise schreeuwt een keer raid array created press to reboot en alles was foetsie :(

Daarom dus !

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Moet ik je teleur stellen, maar dat gaat niet, je OS moet eerst opgestart zijn voordat hij de Software Raid initialiseerd.

Trouwens, software Raid is traaaaager dan Hardware Raid, maar dat was bij jou niet mogelijk (ivm data welke niet "beschermd" is).

I play my enemies like a game of chess...

• Fairy
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 20:22 schreef Angelfire het volgende:
Moet ik je teleur stellen, maar dat gaat niet, je OS moet eerst opgestart zijn voordat hij de Software Raid initialiseerd.

Trouwens, software Raid is traaaaager dan Hardware Raid, maar dat was bij jou niet mogelijk (ivm data welke niet "beschermd" is).
Hmm, dan houd het dus in dat ik windows dus moet installeren op de losse disks... :{

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Op woensdag 24 juli 2002 20:20 schreef Fairy het volgende:

[..]

Omdat ik alleen het OS op raid0 wil. Want mijn data op raid0 draaien is niet safe.
Als in: Je wilt een Stripe Set aanmaken.
Waarom wil je Raid0? Voor capaciteit of voor performance?
Performance winst met een software Raid0 schijf kun je vergeten!
Ik gebruik de software Raid1 van Win2k. Puur voor redundancy. Dat is volgens mij ook de enige winst die een software Raid oplossing te bieden heeft.

Voor performance -> Hardware.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Pagina: 1