Toon posts:

Windows start: Geen beeld meer :confused:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een heel erg groot probleempje :( :

Ik heb vanmiddag iemand geholpen met het hetinstalleren van z'n PC om het allemaal wat stabieler te laten lopen.. zonder troep enzo..

het ging opzich goed... totdat ik wat proggrammaatjes aan het insalleren was. Ik moest tijdens het installeren herstarten wat ik deed... maar toen hij opnieuw opstarte en windows ging laden stopte het beeldscherm ermee...
Voor de duidelijkheid: De monitor doet het dus tot en met het 2e windows-laadscherm... Vanaf daa gaat ie op zwart en doet niks meer...

Ik heb zelf zitten denken maar ik snap er compleet niks van :(

Wat ik heb gdaan is het nog een keer geformatteerd en geinstalleerd maar ik heb weer hetzelfde probleem... Ik installeer weer iets en het beeld stopt er weer exact gelijk mee...

Nu kan ik het me voorstellen dat het aan de instellingen liggen maar volgens mij he ik niks bijzonders gedaan... Het enige wat ik heb veranderd is de resulutie omhooggezet naar 1024*768... En de tweede maal ook de kleuren naar 32 bits...

Om wat voor systeem gat het hier (ongeveer.. tis nie mijn eigen PC uiteraard):

P3: ong. 450 MhZ
Windows 98

Monitor: Medion (type weet ik niet.. dacht iets van 9292.. hij is van die Aldi actie van een jaar geleden ofzo)..

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn??? En wat de oplossing kan zijn???

moet ik er misschien een CRT monitor op aan sluiten (die ik daar niet bij de hand heb) en dan kijken of het daarmee wel lukt... (als het lukt: instellingen terug en testen???)

Alvast bedankt want ik voel me toch wel een beetje lullig.. zijn PC ligt nu nl. gewoon plat, want geen beeld meer)

tnx, Eye

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Wat installeer je dan eigenlijk?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Kan de monitor de resolutie van 1024*768 wel aan, of staat je refresh rate te hoog voor de monitor.

Probeer eens in 'veilige modus' op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
De ene keer een programma wat in MS Works zit... de tweede maal de driver voor een printer..

Het tweede vraag ik me ook af..

Zover ik het heb kunnen opmaken kan de monitor 1024*768 x 60Hz aan

Hij staat iig op 1024*768... maar de Hertz'en weet ik niet... niks aan veranderd... dus het lijkt me dat dat gewoon op standaard 60 staat...

Dit is overigens ook het enige wat ik kan verzinnen waarom hij het niet zou doen...

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus wou ik proberen.. Maar ik heb geen idee hoe ik daar in kom... tis heel eenvoudig geloof ik (denk btw niet dat dat zal helpen)...

Overigens is het deze monitor (denk ik.. lijkt erop en komt qua dingen die erop zitten overeen):

[url="http://www.medionshop.de/shop?0000000b0000000900145f120000003b7ed1e43a&ArtDetail.curritem=3"]http://www.medionshop.de/shop?0000000b0000000900145f120000003b7ed1e43a&ArtDetail.curritem=3[/url]

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:59 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Wat installeer je dan eigenlijk?
Het is idd ook wel makkelijk om te weten bij welk programma het fout gaat.

Als je computer post krijg je een scherm te zien waarin alle pci apparaten e.d. staan.
Als je hier op F8 drukt krijg je een windows boot menu.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik er overigens nog wel even bij wil vermelden en wat ik persoonlijk heel opvallend vindt is dat de on screen display het ook niet meer doet tegelijkertijd met het uitvallen van de monitor..

Kan dit iets betekenen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 20:30 schreef _knight_ het volgende:

[..]

Het is idd ook wel makkelijk om te weten bij welk programma het fout gaat.

Als je computer post krijg je een scherm te zien waarin alle pci apparaten e.d. staan.
Als je hier op F8 drukt krijg je een windows boot menu.
---> De ene keer een programma wat in MS Works zit... de tweede maal de driver voor een printer..

(danke voor de F8-tip :) )

Verwijderd

Topicstarter
(ik gooi dit topic nog een maal omhoog in de hoop dat de mede forummers me hulp kunnen bieden)

Verwijderd

Probeer eens met zo weinig mogelijk hardware op te starten, en alles los koppelen behalve muis keyboard en monitor probeer een andere monitor/video kaart, fdisk?? partitie's weg halen, win 98 bootflop scandisk proberen? daarna fdisk proberen, dat is alles wat zo in me op komt.

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad met een SUN monitor (zo'n Amerikaanse bak ja, europese kabel aan een amerikaanse vastgebouwd, werkt prima), precies hetzelfde probleem. Lag ook aan de frequentie, alleen was die in mijn geval te laag. Lekker vreemd, maar nu doet ie het wel, op 1152 * 768 @ 85Mhz. Maar 640 * 480 @ 60 MHz had ie echt geen zin in.

Dus ik zou zeggen: zoek eens een goede tabel van die monitor op internet wat ie precies aankan enzo...

succes

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:37 schreef Vegeta het volgende:
Probeer eens met zo weinig mogelijk hardware op te starten, en alles los koppelen behalve muis keyboard en monitor probeer een andere monitor/video kaart, fdisk?? partitie's weg halen, win 98 bootflop scandisk proberen? daarna fdisk proberen, dat is alles wat zo in me op komt.
ehhh...

fdisk?

btw. ik heb geen andere videokaart/monitor bij de hand dus dat zal nie gaan

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 23:37 schreef Vegeta het volgende:
fdisk als je monitor het niet doet? is nou niet bepaald het eerste wat in me op komt...

Verwijderd

volgens mij gewoon FAILSAFE doen :P

Verwijderd

Opstarten in veilige modus onder win98 tijdens bootscherm (met processor info en hoeveelheid geheugen enz) op f8 rammen en dan selecteren veilige modus...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:50 schreef SICdude het volgende:
Heb ik ook eens gehad met een SUN monitor (zo'n Amerikaanse bak ja, europese kabel aan een amerikaanse vastgebouwd, werkt prima), precies hetzelfde probleem. Lag ook aan de frequentie, alleen was die in mijn geval te laag. Lekker vreemd, maar nu doet ie het wel, op 1152 * 768 @ 85Mhz. Maar 640 * 480 @ 60 MHz had ie echt geen zin in.

Dus ik zou zeggen: zoek eens een goede tabel van die monitor op internet wat ie precies aankan enzo...

succes
Was ik van plan idd...

moet je dan btw het op de max horrizontal of vertical instellen?

dwz:
Horizontalfrequenz 31-60kHz
Vertikalfrequenz 56-75Hz

welke van de twee als max nemen?

Verwijderd

75Hz!!!

Verwijderd

verticaal.
horzontaal is overigens niet instelbaar volgens mij, maar dat kon jij ook niet weten...

Verwijderd

Topicstarter
danke..

ik ga er morgen heen en ga het proberen..

ik hoop iig dat ie in veilige modus wel opsart... anders moet ik hem voor de 3e keer formatteren :(

Verwijderd

er zullen vast mensen zijn die hier niet mee eens zijn, maar ik zeg zelf ook altijd: "je mag van mij alles kopen bij de aldi, behalve dingen met een aan-en-uit-knop!".
Kenissen van mij hadden ook zo'n ding van de aldi. Hou maar op ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het zelf nie kopen...

ach.. tis nie slecht... maar ook geen topkwaliteit...

BTW...

De PC van een jaar geleden bij de Aldi scheen wel toppie te zijn...
Pagina: 1