Toon posts:

software install op oude laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
EEn vraag ik wil op een 486 16 mb win95 tosibha laptop nieuwe software installeren er is geen cd speler bij wel een diskette station kan dit onder dos met een serieelkabel ??? en ja hoe dan.
Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon een diskette versie van windows 95 installeren. net zo makkelijk.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 15:31

Len

Leeg

Ik heb het ooit met Laplink gedaan.

Formateer de laptop hd.
Zet er MS-dos op (6.2 bv.)
En dan heel de CD via een andere PC op de harddrive van de laptop zetten.

PS. Ik heb het met een paralelle kabel gedaan (printer poort) Dat gaat wat sneller ;)

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik onder dos de server aanspreken amd 500 met win 98 en dan via de paralle kabel
Op woensdag 24 juli 2002 20:10 schreef Len het volgende:
Ik heb het ooit met Laplink gedaan.

Formateer de laptop hd.
Zet er MS-dos op (6.2 bv.)
En dan heel de CD via een andere PC op de harddrive van de laptop zetten.

PS. Ik heb het met een paralelle kabel gedaan (printer poort) Dat gaat wat sneller ;)

• Len

Len

Leeg

Je moet laplink op beide PC's hebben, laplink zorgt zelf voor de comminucatie.

Misschien kan een nieuwe versie van laplink het wel via een netwerk kabel. Maar dat moet je ff zelf opzoeken ([url="http://www.google.nl"]www.google.nl[/url])

Free Tibet

• Len

Len

Leeg

Ik was ff bored ;)

[url="http://www.laplink.com/"]http://www.laplink.com/[/url]

[url="http://www.laplink.com/products/LLV/overview.asp"]http://www.laplink.com/products/LLV/overview.asp[/url]

Free Tibet

Verwijderd

Of je neemt de HD uit de laptop
Dit is eigelijk een 2,5" model
voor 5 to 10 euro koop je een verloopstekker

deze kun je tussen je standaard ide kabel en een 2,5" hd zetten. deze zijn domweg kleiner en de voedingspanning komt erbij. (daarom zitten er 4 pinne extra op)

Werkt erge makkelijk

het idee is dus dat je die hd in je pc gewoon formatteerd
zet windows in een subdir op de hd. en terug in de laptop.
klaar

Verwijderd

Wel ff windows instaleren nog maar ja, als je dat op de laptop zelf doet heb je het minste gezeik met driver changes

Verwijderd

of je kunt het natuurlijk doen met interlnk.exe en intersvr.exe van Dos 6.22. Alleen gaat dat met serieele kabel niet echt snel. Probeer een paralle kabel voor elkaar te krijgen. Ik wil anders wel ff een walkthrough overschrijven uit een oude CID of Dos 6.22 boek.
Laat het maar horen.

Verwijderd

Via diskettestation of PCMCIA-kaartje :Y)

Ik had dezelfde situatie en heb toen de files van de Windows 95 CD eerst gekopieerd via een PCMCIA-kaartje.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 24 juli 2002 22:24 schreef fishbowl het volgende:
Of je neemt de HD uit de laptop
Dit is eigelijk een 2,5" model
voor 5 to 10 euro koop je een verloopstekker

deze kun je tussen je standaard ide kabel en een 2,5" hd zetten. deze zijn domweg kleiner en de voedingspanning komt erbij. (daarom zitten er 4 pinne extra op)

Werkt erge makkelijk

het idee is dus dat je die hd in je pc gewoon formatteerd
zet windows in een subdir op de hd. en terug in de laptop.
klaar
mag ik even offtopic vragen waar jij deze dingen voor 5 tot 10 euro haalt? Heb hier nog een ongebruikt 10 Gb hd'tje liggen wat ik dan ga gebruiken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik koop ze niet zo vaak zoals je ze begrijpt

Maar ik zie ze altijd wel op een computerbeurs liggen
Als je er wel eens op die beurzen komt, Er staat altijd wel een kraan waar een lampion ding met een zon erop voor hangt (heel typerend) dikke rooie zeilen over die kraam. Die heeft er zeker een en ze staan op elke beurs die waar ik geweest ben.

En een beetje speciaal zaak moet die dingen ook wel heben denk ik. het stelt echt niks voor namelijk.

Ja de meeste mensen weten inderdaad niet dat het ook ide is want er ziten 4 pintejes meer aan die van die extra vier is
pin 23 massa en 22 de 5v

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 24 juli 2002 23:05 schreef fishbowl het volgende:
Ik koop ze niet zo vaak zoals je ze begrijpt

Maar ik zie ze altijd wel op een computerbeurs liggen
Als je er wel eens op die beurzen komt, Er staat altijd wel een kraan waar een lampion ding met een zon erop voor hangt (heel typerend) dikke rooie zeilen over die kraam. Die heeft er zeker een en ze staan op elke beurs die waar ik geweest ben.

En een beetje speciaal zaak moet die dingen ook wel heben denk ik. het stelt echt niks voor namelijk.

Ja de meeste mensen weten inderdaad niet dat het ook ide is want er ziten 4 pintejes meer aan die van die extra vier is
pin 23 massa en 22 de 5v
jah, ik heb ze wel eens gezien; maar dat was incl. behuizing en koste zo'n 40 Euros

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

correctie 43 en 42

nee niks geen kast ... gewoon verloopstekker

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 24 juli 2002 23:08 schreef fishbowl het volgende:
correctie 43 en 42

nee niks geen kast ... gewoon verloopstekker
k, thnx, ik ga zeker eens even kijken.

---

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 23:11 schreef Spider.007 het volgende:

[..]

k, thnx, ik ga zeker eens even kijken.
np :-)

Sorry trouwens voor het beetje misbruiken van je topic
Maareuh .. deze manier is kwa data overpompen echt het snelste en goedkoopste
Pagina: 1