Toon posts:

DTT3500 + Trust sound expert optical?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Dtt3500 gekocht, ik vind het echt een prachtig dingetje maar ik heb nu dus nog een kut soundcard. (SB value)

Vandaag had ik ergens in een kijkshop krantje een "Trust Sound Expert Optical gezien" - [url="http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=12950"]http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=12950[/url]

Lijkt me op het eerste gezicht een gaaf dingetje maar is dat ook echt zo? Een grote voordeel is dat hij maar 44,99 euro kost. Ik geloof dat een Sound blaster live 5.1 toch wel minstens 2 keer zo duur is niet?

Wat zijn trouwens eigenlijk de verschillen tussen de SB live 5.1 en die Trust Sound Expert optical?

Dus... Wat kan ik beter doen/wat is beter voor m'n DTT3500?
De trust kopen voor (slechts?) 44,99 euro of toch maar een SB live 5.1 nemen?

Tnx in advance! :)

Btw, ik zou erbij moeten zeggen dat ik over een jaar een nieuwe computer ga kopen (geen speakers natuurlijk...) inclusief een Audigy ofzo of iets wat dan net uit is.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Die Trust is DENK IK een CMedia kaartje, deze zitten tegenwoordig ook vaak onboard bij de mobo's.

Nadeel: meer ruis, en heb sommige mensen wel eens horen klagen over 'ploppen' in het geluid ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Als je zo'n mooi speakersetje hebt...zal ik gewoon de puntjes op de i zetten met een goeie geluidskaart...een SB 5.1 bijvoorbeeld.

Anders komen je mooie speakers weer niet tot z'n recht.

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45

M2B

Op woensdag 24 juli 2002 19:57 schreef dreeke het volgende:
Die Trust is DENK IK een CMedia kaartje, deze zitten tegenwoordig ook vaak onboard bij de mobo's.

Nadeel: meer ruis, en heb sommige mensen wel eens horen klagen over 'ploppen' in het geluid ....
klopt dat had ik ook ik heb nu een Terratec DMX x-fire waar ik heel tevreden over ben is misschien ook een optie

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 19:57 schreef dreeke het volgende:

Hij sluit ze speakers toch optisch aan?

Verwijderd

Topicstarter
aha, maar het geluid zou toch wel beter moeten zijn dan wat ik nu heb? trouwens ik heb zo eens op pricewatch zitten kijken, een sb 5.1 kost 38 euro met 9 rembours. 49 euro dus.

zal ik dat dan maar doen? :) en je had geloof ik ook meerdere sb 5.1's of niet?

Verwijderd

Topicstarter
btw, er zat geloof ik geen optical ingang in de sb live 5.1 he? :( en nog iets, op mn dtt3500 "kastje" ehb je ook een lampje met daaronder analog in. wat is dat? gewoon dat optical ding? (wat is dat eigenlijk? ik ben niet zo heel technisch)

Verwijderd

Ik heb hier ook een DTT3500 staan, die is via de digitale kabel aangesloten op m'n SB live! 5.1.
Nooit problemen mee en goed geluid.
Heb m'n televisie ook nog op de analoge ingang zitten en de DVD-speler op de optische.

/edit: Optical is aansluiting met een glasvezelkabel, en je kan de SB 5.1 nog wel uitbreiden met de livedrive of met zo'n uitbreidingskaartje wat je achter in je computer plugt, beide hebben optische in en uitgangn

Verwijderd

Topicstarter

hmmm sinds wanneer hebben Mobo's standaard optische en digitale ingangen??? is dat ding nou echt zo slecht? :(((

en k, als die trust echt slecht is; ik wil sowieso een kaart hebben met die optische uitgang, niet al te duur graag. kent iemand er eentje? :) ik had trouwens ook ergens gelezen dat de sb live 5.1 DE wel een optische uitgang heeft, weet iemand waar ik die nog kan krijgen?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik heb hier een 6 kanaals cmediakaartje
geluid is wel goed (ben geen audiofiel)

ik gebruik hem i.c.m. een 2.1 (voor) en een 2.0 setje(achter)

als je een kaart zoekt voor een jaartje dan is dat wel een goede koop, ik had deze trouwens nog voor 35 gulden

Verwijderd

Topicstarter
ehmm welke heb je dan?

iser pvd niemand met die trust ofzo die me er wat over kan vertellen?? :'(

• kleefding
ik heb een merkloos geval (ik weet het merk niet meer)
die van mij heeft geen digitale uitgang trouwens. wel een vage tulpaansluiting

wel aansluitingen voor voor-en achterboxen

Verwijderd

Topicstarter
hmmpf dit staat overigens op de trust stite
-------------------
514DX 5.1 Sound Expert Optical

Eigenschappen
Dolby (R) Digitale 5.1 PCI-geluidskaart met digitale en optische geluidsingangen en -uitgangen
Perfect voor de optimale geluidsweergave bij DVD-films
Kopieer het perfecte geluid van geluidsapparatuur zoals Mini Discs en CD-spelers zonder enig kwaliteitsverlies
Volledig EAX en DirectX compatibel; beleef de ultieme spelsensatie
Geavanceerde digitale Audio Rack software meegeleverd met extra digitale opties zoals MP3-conversie, fijnafstelling van de sample rate en andere mogelijkheden
Optical Toslink-kabel meegeleverd voor optimale digitale geluidsoverdracht
----------------

Technische specificaties
Dolby Digital 5.1 (AC3) PCI-geluidskaart met digitale in- en uitgang voor SPDIF
Volledige 5.1 surround geluidsuitgangen voor aansluiting van uw analoge 5.1 luidsprekerset
Optische (Toslink) en coaxiale digitale audio in- en uitgang op extra strip
Digitaal signaalniveau SPDIF > 120 dB
Digitale audio modes: invoer, doorvoer, D/A en A/D converter en uitvoer
Inclusief processor voor 3D-geluid en surround-simulatie
WinDVD-software meegeleverd voor alle Dolby Digital geluidseffecten
MPU-401 compatibele MIDI-interface en een 15-pens connector voor joystick
Omschakelbare microfoon- en line in-aansluitingen
EAX compatibel voor realistisch geluid tijdens spellen
Volledig DirectX compatibel
Geavanceerde digitale Audio Rack software meegeleverd
Productafmeting (HxB in mm): 135 x 120
Brutogewicht: 0,3 kg
--------------------

klinkt niet zo slecht toch????? :? :) :o

• kleefding
voor een jaartje is dat goed zat, alleen een audiofiel hoort veel verschil

ik ken ook zat mensen die problemen met creative spullen hebben gehad.

bij cmediakaarten moet je trouwens niet de drivers van windows update gebruiken, ik had er veel probelemen mee en heb ik de oude weer gebruikt, werkt allemaal prima

Verwijderd

Topicstarter
ah maar hoe weten jullie allemaal dat het een cmedia kaartje is????
Pagina: 1