Toon posts:

hd word niet herkent na nieuwe koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
titel klinkt vreemd maarhier de uitleg

vanmiddag is mn koeling kapot gegaan. PANG, kapot
dusik nieuwe koeling gehaald
moesten n aantal IDE kabels los om m erin te zetten ,anders kon ik erniet bij. koeling er in, hopla, kabels op DEZELFDE manier aangesloten als eerst. maar nee, nix

dit was hoe t aangesloten was:

Pr.mas = maxtor 20 gig.
Pr.sla = cdrom speler.
sec.mas = brander.
sec.sla = seagate 8,4 gig.

zo weer aangesloten.jumpers neit veranderd. maar nu word mijn seagate 8,4 gig niet herkend door de bios. ook niet met hdd auto-detection in de bios .
hij draait zeg maar wel, dus de stroom pakt ie wel
de brander op die kabel wordt wel herkend
draai ik de 2 op de secundaire kabel om + jumpers. dan wordt geen van beide herkend

what can I do about this ? dus wat kan ik over het hoofd zien!?

Verwijderd

je brander word wel gezien dus ?

en de rest ook ? probeer je seagate eens in zun uppie op een kabeltje
anders is die gewoon dood

Verwijderd

Topicstarter
heb m ook al in zn uppie om de sec.ide kabel gehad als master
deed ie t ook niet
terwijl de brander het daar wel in zn eentje als master deed

Verwijderd

probeer eens dat ding een nachtje zonder stroom
:) mischien is die koppig

der is niet een pinnetje van zun connector gebroken he ?

Verwijderd

waarschijnlijk is je HD overleden... Ik heb wel vaker gehoord dat als je je voeding opblaast, dat dan onderelen kapot kunnen gaan

Verwijderd

Topicstarter
nope ding is verders heel
nix gebroken
ik krijg wel het vermoeden dat het het een en ander molt, ik krijg nu ook foutmeldingen tijdens het branden van cd's :(

Verwijderd

Ik heb dezelfde probs gehad, en wel bij een kortsluiting door een van de casefans. Was heel vreemd, disk was verdwenen in dos, bios en windows! Ik heb hem toen eruit gehaald en vergeten, na een maandje in een andere comp gezet....et voila, daar was'ie weer. Maar ik gebruik de disk niet meer, dat vertrouw ik niet. :P

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:21 schreef Robin2001 het volgende:
heb m ook al in zn uppie om de sec.ide kabel gehad als master
deed ie t ook niet
terwijl de brander het daar wel in zn eentje als master deed
probeer is cable select
en haal je hardeschijf eens uit je kast, ff nieuwe kabel erin cable select en op eerste ide connector, anders ff beetje af laten koel ( dievriesje ofzo ) en dan weer proberen
dan moet die vanzelf keer doen, heb het zelf ook wel eens gehad, maar nog nooit dat die nooit meer herkent werdt :)

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 20:23 schreef Qgene het volgende:
Ik heb dezelfde probs gehad, en wel bij een kortsluiting door een van de casefans. Was heel vreemd, disk was verdwenen in dos, bios en windows! Ik heb hem toen eruit gehaald en vergeten, na een maandje in een andere comp gezet....et voila, daar was'ie weer. Maar ik gebruik de disk niet meer, dat vertrouw ik niet. :P
stuur maar aan mij >:) als je um toch niet hoeft

en uhm ff on topic -> hdd een poosje van de stroom af en dan nog is proberen :)
maare ik denk dat die ver heen is
zo ging het mijn mijn 3.2 gig seagate ook :'(

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:17

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat voor systeem is het?

Moederbord? Is het soms een bios die niet meer dan 8,4 GIG aan kan? OF 32 gig?

Ik zou is proberen de CMOS te resetten...

En inderdaad de schijf effe aarde! Misschien dat er soort van spanning opstaat hebbie wel is? Statisch geladen misschien? Maar dat ie weer helemaal ontladen is. En zorg niet voor ontlading met bliksem!!!!! Dan weet je zeker dat ie kapot is! Waarschijnlijk. :?

Heb ik nog al vaak met me diskette station gehad.

Kabels weer goed aansluiten en gaan met die banaan.

En daarna data overhalen en nieuw systeem kopen :o

edit:

Zo te lezen is je kast nog al een troep van binnen als je kabels over een fan hangen. Haalt je fan ook niet veel uit.

Hangt er ergens geen stroomkabel op een chippie zo'n molex kabel (0f hoe noem ie zo'n connector) Bind alles is netjes op. Misschien dat ie net met een lijntje contact maakt, weet ik veel.

Als ik jouw probleem had. Zou ik het zo doen. En heel me systeem uit elkaar trekken en alles aarde en er opnieuw instoppe. Dan nog geen resultaat, flink schop tegen geven.
Hamer pakken harddisk verrot slaan. Zodat je zeker weet dat niemand anders er meer wat aan heeft en weggooien. Af leveren bij zo'n inleverpunt, milieu vriendelijk zijn he B-)

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
whaha ik moet wel lachen om jullie reacties :D
mareh me bios herkent wel meer dan 8.5 gig, want die maxtor 20.4 gig doet het prima. en eerst deed die 8.4 gig het ook dus dat is niet aan de orde
heb verder een chaintech ltm2 moederbord en PII 333
en ik zal me hd maar ff laten liggen dan
misschien dat ie t strax weer doet

ik heb wel t gevoel dat dat gezeik de boel n beetje beschadigt heeft, want k krijg ook nu sinds vanavond, fouten tijdens het branden
iig met cdrwin, iets van unrecoverable hardwarefout at adres 04 06 blablablablabla, iedere keer weer
lekker vaag. hopen dat dat ook bijtrekt dan maar
ff veel me pc uit laten staan ;(

Verwijderd

Wat bedoel je met "koeling" kapot? Je voeding koeling of je processor koeling?

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 23:44 schreef Robin2001 het volgende:
whaha ik moet wel lachen om jullie reacties :D
mareh me bios herkent wel meer dan 8.5 gig, want die maxtor 20.4 gig doet het prima. en eerst deed die 8.4 gig het ook dus dat is niet aan de orde
heb verder een chaintech ltm2 moederbord en PII 333
en ik zal me hd maar ff laten liggen dan
misschien dat ie t strax weer doet

ik heb wel t gevoel dat dat gezeik de boel n beetje beschadigt heeft, want k krijg ook nu sinds vanavond, fouten tijdens het branden
iig met cdrwin, iets van unrecoverable hardwarefout at adres 04 06 blablablablabla, iedere keer weer
lekker vaag. hopen dat dat ook bijtrekt dan maar
ff veel me pc uit laten staan ;(
als je en niewue hdd haal NIET GROTER DAN 30 GIG :) groter trekken die bordjes niet :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

stop er s een andere hd in en probeer dan te branden

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:52 schreef brooker het volgende:
Wat bedoel je met "koeling" kapot? Je voeding koeling of je processor koeling?
Voeding

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:52 schreef Dannyke het volgende:

[..]

als je en niewue hdd haal NIET GROTER DAN 30 GIG :) groter trekken die bordjes niet :)
weet ik ja..maar doe ik voorlopig niet denk k, want heb ook zat aan die 20 gig
Pagina: 1