Toon posts:

geintresserden in zelfgemaakte waterkoeler kap??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben je net zoals ik ook een diehardoverklokker die graag de grens van cpukoelen opzoekt tegen een goede prijs? Ik heb hiervoor, jawel lekker thuis gekuntseld, dik 1 jr mee bezig geweest, een eigen model koeling gemaakt dat uitstekend werkt. Het is een koelerkap DWZ dat er een waterkamer rechtstreeks over de kern zit of op de hittespreider die dan de warmte afvoert naar. De koelerkap is gemaakt mbv CNC techniek welke garantstaat voor 100% maatvoering. De koeling past op een P3 en celeron met coppermine core, en op de Tualatin heatspreader plaat en kan compleet geleverd worden met pomp+slang+kleminrichting. Alle materialen zijn watervast, roestvast met andere woorden compleet waterproof. Ik dacht zelf aan een prijsje van Euro 40,-???

Email naar frie@mail.com voor whatever. ccccccooool

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 18:56 schreef diehardoverklokker het volgende:
Hoi, ben je net zoals ik ook een diehardoverklokker die graag de grens van cpukoelen opzoekt tegen een goede prijs? Ik heb hiervoor, jawel lekker thuis gekuntseld, dik 1 jr mee bezig geweest, een eigen model koeling gemaakt dat uitstekend werkt. Het is een koelerkap DWZ dat er een waterkamer rechtstreeks over de kern zit of op de hittespreider die dan de warmte afvoert naar. De koelerkap is gemaakt mbv CNC techniek welke garantstaat voor 100% maatvoering. De koeling past op een P3 en celeron met coppermine core, en op de Tualatin heatspreader plaat en kan compleet geleverd worden met pomp+slang+kleminrichting. Alle materialen zijn watervast, roestvast met andere woorden compleet waterproof. Ik dacht zelf aan een prijsje van Euro 40,-???

Pics posten zou geen slecht idee zijn. En misschien ook een schema om het uit te leggen

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe je dat?? een pic includen??

Verwijderd

code:
1
[img]url van het plaatje[/img]

Ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
tja een url heb ik niet, dus kan ik ook geen plaatje toevoegen. nou ja als je geintresserd bent dan kan ik natuurlijk altijd een fototje toesturen??

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:05 schreef diehardoverklokker het volgende:
tja een url heb ik niet, dus kan ik ook geen plaatje toevoegen. nou ja als je geintresserd bent dan kan ik natuurlijk altijd een fototje toesturen??
stuur maar, dan pleur ik t hier wel neer

Verwijderd

Topicstarter
is goed, ik zal een paar fotos nemen en dan mail ik ze naar je toe, dit zal waarschijnlijk morgen zijn.

Verwijderd

:Z :z

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Euh, ik wil niet lullig doen ofso, maar mag je dit hier wel posten? :)

Verder: ben zeer beniewd wat je gemaakt hebt. Eventueel ook belangstelling, zal't topic in de gaten houwe :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:18 schreef FragFrog het volgende:
Euh, ik wil niet lullig doen ofso, maar mag je dit hier wel posten? :)

Verder: ben zeer beniewd wat je gemaakt hebt. Eventueel ook belangstelling, zal't topic in de gaten houwe :D
Volges mij niet, maar ik ben wel benieuwd naar de pics >:)

Verwijderd

Topicstarter
als dat zo is dan zal ik vast wel een schop onder mn kont krijgen. Ik zal de pics opsturen zodra ze ik in bestandsvorm heb. :)

• bredend
  • Laatst online: 11:44
code:
1
2
3
  /\   |\  | |-\ |-- |-\ /- 
 /__\  | \ | | | |_  |-/ \-\
/    \ |  \| |-/ |__ | \  _/

op deze manier ;)
ben wel benieuwd...

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

misschien vergis ik me :?
maar volgens mij is hier laatst toch ook al een topic over.

Was dat toen niet iemand van een bedrijf die aan wilde tonen dat zijn koelsysteem veel beter werkte dan al het andere wat al bestond :? :? :?

maar als je dit nu zo kunt bestellen en het ziet er wel leuk uit >:) :9~ dan moeten we het hier ook maar eens proberen vind ik >:)

Still King

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

cool, alleen ik snap er werkelijk geenreet van zonder plaatjes

Gregor van Egdom Krekr

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
De koelerkap is gemaakt mbv CNC techniek welke garantstaat voor 100% maatvoering.
Ja maar als je ontwerp kut is maakt het niet uit of je het nou met een cnc bank of een figuurzaag maakt, dan kant nog steeds lekken. En hoe zit het als er nou een klein stukje van me cpu is afgebroken. Dan benk toch zwaar de lul. Eerst ff pics zien, dan geloven.

persoonlijk denk ik dat het lulkoek is

Verwijderd

geinteresseerden in _zelfgemaakte_ waterkoeler kap
Die kunnen wij dus ook zelf maken waarschijnlijk :Y)

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:54 schreef Imhotep het volgende:
misschien vergis ik me :?
maar volgens mij is hier laatst toch ook al een topic over.

Was dat toen niet iemand van een bedrijf die aan wilde tonen dat zijn koelsysteem veel beter werkte dan al het andere wat al bestond :? :? :?

maar als je dit nu zo kunt bestellen en het ziet er wel leuk uit >:) :9~ dan moeten we het hier ook maar eens proberen vind ik >:)
Imhotep, je haalt de woorden uit m'n mond. Het lijkt wel een advertentie zoals het er staat. De modjes zullen dit niet echt waaderen denk ik. Dit is een tech forum en geen VA of onlineshop. Maar ja, ik ben geen mod gelukkig ;)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Mex

\Edit
Hier stond onzin

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op woensdag 24 juli 2002 22:23 schreef Fewture het volgende:

[..]

Imhotep, je haalt de woorden uit m'n mond. Het lijkt wel een advertentie zoals het er staat. De modjes zullen dit niet echt waaderen denk ik.
Zo dacht er ook al meteen over ja :)

Still King

• bredend
* bredend is still waiting...

Verwijderd

PICS:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~thijssen2000/0047klein.jpg
[url="http://home.wanadoo.nl/~thijssen2000/Dscn0047.jpg"]vergroting[/url]
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~thijssen2000/1163klein.jpg
[url="http://home.wanadoo.nl/~thijssen2000/Dscn1163.jpg"]vergroting[/url]

Stuk tekst:

Het koelblok is
gemaakt van PVC waarin een kamer is gefreesd waarin de kern zich bevind,
hierdoor komt de kern rechtstreeks in kontakt met water en word
supergoed gekoeld. Om het oppervlak te beschermen heb ik er een plaatje
voor gesneden met een uitsparing voor de kern. Door dit plaatje te
kitten op het oppervlak word het oppervak beschermd tegen vocht
inwerking en kan er gelijkertijd een goede afdichting vinden met de
rubberen O-ring die ook in het koelblok zit, door de druk die onstaat
vanuit de kleminrichting word het koelblok met o-ring op het plaatje
gedrukt waardoor een betrouwbare afdichting ontsaat, althans bij mij was
ie van de 1ste keer dicht en dat is ie al 11maanden. de processor, een
coppermine 733@1001 word maar 29 graden in idle met een max van 35 bij
burnp6.

Ik koel het geheel met een bak water, maar ik denk dat ik hiervoor een
reservoirtje ga modificeren en het water ga koelen mbv een peltier
element en een thermostaat of zoiets.

Verwijderd

SPAM
[topic=518089/1/25]

Het spammen gaat heel gluiperig: goudeerlijke tweakers helpen een 'newbie' die zogenaamd niet weet hoe hij plaatjes moet posten, of die 'per ongeluk' de link vergeet.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/

Verwijderd

Ik zie het nu ook ja :( :( :(

Afbeeldingslocatie: http://www.meldersnet.nl/phpBB2/images/smiles/icon_slotje.gif

Ik had van tevoren wel wat meer research mogen doen |:(

Verwijderd

Dus jij plakt dat ding aan je CPU? Of is die O-ring voldoende?

En niet alle cores en sockets enz. zijn ff groot, voor welke processor issie bedoelt. Alleen maar voor een P3 en Celeron of kan je ook een model maken voor Athlon XP's want dan zijn er heel wat meer afnemers denk ik. Ik neem aan dat het vast zit met een 4 tal bouten?

En hoe zorg je voor een goede circulatie in de kap?

En wat mag het kosten?

40 euro valt te doen, maar ik denk dat 30 euro en dan 10 euro verzendkosten beter is...

Verwijderd

Sorry hoor maar je hebt je net 2 dagen geregistreerd en nu al grootse plannen.... heb er persoonlijk geen vertrouwen in. :?

Enne wij tweakers maken dat zelf. :Y)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmm, er is 1 probleem. Je mag het niet aanbieden via hier.

Alleen inkoopacties zijn in overleg met een moderater toegestaan.

Jij wil hier waarschijnlijk ook wel winst meemaken, maar dat mag niet via dit forum.

Aangezien je nieuw bent zal ik het niet direct melden ofzo, maar lees ff de FAQ en dit stukje m.b.t. inkoopacties: [topic=533757/1/25]

Verder welkom op GoT. Veel plezier nog hier!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• bredend
hm, jammer, ik had gehoopt op een echte vernieuwing.
;(
zucht....

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

't lijkt me trouwesn gaar koelen, je hebt wel hele goei warmteoverdracht doordat je direct water op core hebt en er niet koper tussen hebt zitten, maar dat koper in een modern waterblok zorgt er juist voor dat de warmte over een groot oppervlak wordt verdeeld en op deze manier dus meer water per seconde in aanraking komt met de warmte en er op die manier dus ook veel meer warmte afgevoerd kan worden.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 13:21 schreef Thorry het volgende:
Dus jij plakt dat ding aan je CPU? Of is die O-ring voldoende?

-De O-ring is voldoende om het af te dichten, De ring zit 100% vlak in het blok waardoor je met reeds weinig druk een afdichting krijgt.

En niet alle cores en sockets enz. zijn ff groot, voor welke processor issie bedoelt. Alleen maar voor een P3 en Celeron of kan je ook een model maken voor Athlon XP's want dan zijn er heel wat meer afnemers denk ik.
- ik heb em voor de coppermine, pentium dus en een tualatin ook pentium. ik zou ook wel een xp kunnen maken maar ik geloof dat die kleminrchting anders is dus zou ik een mob moeten hebbenen die heb ik niet.
Ik neem aan datvast zit met een 4 tal bouten?
- jep 4 boutjes, that's it. ik zeg maar altijd hoe simpeler hoe efficienter.

En hoe zorg je voor een goede circulatie in de kap?

-een goede circulatie? tja die zal vanzelf wel onstaan, het is gewoon een open kamer met een inlaat en een uitlaat. de kamer is 3.50mm diep dus dit zou garant moeten staan voor voldoende circulatie aangezien het water tegen de processor opbotst.

En wat mag het kosten
40 euro valt te doen, maar ik denk dat 30 euro en dan 10 euro verzendkosten beter is...
- nou 30 euro word nix want de materialen kosten genoeg tegenwoordig. dan kan ik net zo goed bij een benzinepomp gaan werken. 40 plus de normale verzendkosten van een pakket verzending? wat kost dat zo'n beetje??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 17:02 schreef Devil het volgende:
't lijkt me trouwesn gaar koelen, je hebt wel hele goei warmteoverdracht doordat je direct water op core hebt en er niet koper tussen hebt zitten, maar dat koper in een modern waterblok zorgt er juist voor dat de warmte over een groot oppervlak wordt verdeeld en op deze manier dus meer water per seconde in aanraking komt met de warmte en er op die manier dus ook veel meer warmte afgevoerd kan worden.
- nou koelen doet het wel, ik snap wat je bedoelt maar het kontakt oppervlak vanzo'n duron?? is ook van kern naar koper, dus zal er ook wat tijd overheengaan voordat de warmte zich heeft verspreid in het koper enzo naar het water en dat word bij mij dus direct afgevoerd. dus de tijd dat de warmte in het koper zit heb je in mijn geval niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 13:33 schreef Deimus het volgende:
Sorry hoor maar je hebt je net 2 dagen geregistreerd en nu al grootse plannen.... heb er persoonlijk geen vertrouwen in. :?

Enne wij tweakers maken dat zelf. :Y)
Nou dat is prima wat mij betreft, ik probeer allen maar een oplossing te bieden. ik zit net zo lief voor de computer wat anders te doen.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 26 juli 2002 18:11 schreef diehardoverklokker het volgende:

[..]

Nou dat is prima wat mij betreft, ik probeer allen maar een oplossing te bieden. ik zit net zo lief voor de computer wat anders te doen.
Respect !

Kijk dit mag ik nu graag zin :)
Gewoon zelf wat uitvinden :Y)

Ik moet je complimenteren want je zit op een VEEL hoger niveau als de gemiddelde met +/1 10 posts. B-)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Verzenden onder rembours is via TGP 11 euro... Ik geloof tot 15 kilo dus dat moet te doen zijn denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 18:25 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Respect !

Kijk dit mag ik nu graag zin :)
Gewoon zelf wat uitvinden :Y)

Ik moet je complimenteren want je zit op een VEEL hoger niveau als de gemiddelde met +/1 10 posts. B-)
Well thnx, overklokkers F overklokkers dan maar zou ik zeggen (8>

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 18:26 schreef Thorry het volgende:
Verzenden onder rembours is via TGP 11 euro... Ik geloof tot 15 kilo dus dat moet te doen zijn denk ik
Rembours?? is dit niet aleen voor bedrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef -=MOL=- het volgende:
Hmmm, er is 1 probleem. Je mag het niet aanbieden via hier.

Alleen inkoopacties zijn in overleg met een moderater toegestaan.

Jij wil hier waarschijnlijk ook wel winst meemaken, maar dat mag niet via dit forum.

Aangezien je nieuw bent zal ik het niet direct melden ofzo, maar lees ff de FAQ en dit stukje m.b.t. inkoopacties: [topic=533757/1/25]

Verder welkom op GoT. Veel plezier nog hier!
Well, ik heb eens door de FAQ en de topics gezeild maar is dit niet hetzelfde als Tha mafkees dan met zijn blokkie?? en die zit al op 300+ posts??

in elk geval bedankt voor de tip. :)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Op vrijdag 26 juli 2002 20:03 schreef diehardoverklokker het volgende:

[..]

Rembours?? is dit niet aleen voor bedrijven?
nee, als het alleen om het verzendbedrag gaat iig niet

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

4.88 kost het normaal om een pakje te verzenden...

Rembours meer dan, maar ik denk dat dat ongeveer 8 euro wordt.

Verwijderd

Topicstarter
nog wat aanvullende informatie:
- aansluiting geschied door 10mm vinyl slang.
- bij maximale pompcapaciteit word de koelkamer omgerekend 25x vervangen/sec. berekend door 25x25x3.5=2187.5/1000ml=2.1875ml
pompcapaciteit v/d pomp= +/-200l/h dus 200x1000=200000ml/2.1875ml=91428.57142xdoorstroming/uur/3600sec=25.4xwatervervanging in de kamer per seconde.

ik zal morge ff informeren bij de post naar rembours gedoe.

• bredend
Heb je geen pics van de binnenkant?
Dat begrijp ik niet helemaal.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

dat blokje van mafkees doet het uitstekend >:) >:)

specs

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38

Jaymz

Keep on moving !

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#spam"]http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#spam[/url]

En dan met name:

Denk je nu écht iets interessants te hebben kun je het beste even een moderator aanschieten of een topic in Lieve Adjes openen.

Een mailtje naar Kaj. of DaBiT was wel zo prettig geweest (DaBit is met vakantie, dus doe Kaj. maar ;))
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.