Unmountable_boot_volume?

Pagina: 1
Acties:

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 16:10
heb een comp amd 1200 mhz met windows xp er op.
hij wil nog opstarten in veilig modus. Maar zodra ik normal mode doe, komt er een blauw scherm met de text;

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om Schade te verkomen

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

en dan allemaal blablabla

Ik heb geen idee wat er aan de hand is maar jullie weten het vast we zoals altijd :)

Specs van mijn bak Hier!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-03 18:42
Waarschijnlijk verkeerde ide-cables maar jem oet ook nog even de foutmelding die erna komt opgeven want nu kan het twee oorzaken hebben.

• msentinelb
Op woensdag 24 juli 2002 18:31 schreef nadd het volgende:
Waarschijnlijk verkeerde ide-cables maar jem oet ook nog even de foutmelding die erna komt opgeven want nu kan het twee oorzaken hebben.
ehhh iets van ***STOP: 0×0000000ED (0×811F3588,0×c0000185,0×000000000,0×00000000)

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
maar als zou het verkeerde kabel zijn is het toch een beetje vaag dat ie het wel in velige modus doet?

Specs van mijn bak Hier!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Had ik ook met mn Abit bp6. Als ik mn hd op die ata66 controller hing kreeg ik ook van die foutmeldingen. Je moet dan de je hd op fouten chekken en een nieuw MBR laten schrijven.

Je deed dat volgens mij in de recovery modus? (tekst modus vd instaltie cd) Maar bij mij bleef het probleem steeds voorkomen en ik heb er nooit wat op kunnen vinden, ja mn hd op de 33 controller hangen :(

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
is de IDE kabel wel 80 aderig ?

• msentinelb
zou er echt geen oplossing zijn??

Specs van mijn bak Hier!

• Heideroosje

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op woensdag 24 juli 2002 18:45 schreef msentinelb het volgende:
zou er echt geen oplossing zijn??
Jawel een promise oid controller kopen
Kheb er hier nog 1 liggen, omdat ik dus maar een nieuw systeem gekocht heb. Bijna niet gebruikt met bon nog en boekies + drivers. Voor intresse ICQ dan ff

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Heje al es gewoon ff chkdsk gedaan?

@iMartien

• msentinelb
het rare is hij heeft het altijd gewoon gedaan

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
Op woensdag 24 juli 2002 18:49 schreef DiEPVRiESKiP het volgende:
Heje al es gewoon ff chkdsk gedaan?
waar moet ik dat doen dan

Specs van mijn bak Hier!

• RiDo78
  • Niet online
Kijk gewoon hier ff:
[url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;nl315403"]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;nl315403[/url]
:)

• msentinelb
THX ik ga dat gelijk ff proberen

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
hmmm... Wanneer u werkt met volumes waarbij het NTFS-bestandssysteem wordt gebruikt op IDE-stations (Integrated Device Electronics) met ingeschakelde cache, kan het volgende foutbericht worden weergegeven tijdens het opstarten van de computer

ik heb fat32 het doet het dus nie

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
zou het net hebben om gewoon de schijf te formateren?

Specs van mijn bak Hier!

• Heideroosje

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op woensdag 24 juli 2002 20:59 schreef msentinelb het volgende:
zou het net hebben om gewoon de schijf te formateren?
Waarschijnlijk niet, omdat het een hardware probleem is. Ik heb het bij mij geprobeerd en het mocht niet baten ;(

• msentinelb
Op woensdag 24 juli 2002 21:02 schreef Heideroosje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, omdat het een hardware probleem is. Ik heb het bij mij geprobeerd en het mocht niet baten ;(
kon jij nog in veilig modus komen?

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het enige wat bij mij werkte was een andere harde schijf erbij, die master maken + windows erop, andere schijf slave maken, al je belangrijke data overzetten en daarna formateren (unconditional) en dan een lowlevel format en zerofill eroverheen. dan heb je een zo goed als nieuwe harde schijf

• msentinelb
me hardeschijf is dus een beetje kapot

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
Op woensdag 24 juli 2002 21:40 schreef jetto het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het enige wat bij mij werkte was een andere harde schijf erbij, die master maken + windows erop, andere schijf slave maken, al je belangrijke data overzetten en daarna formateren (unconditional) en dan een lowlevel format en zerofill eroverheen. dan heb je een zo goed als nieuwe harde schijf
gewoon formateren lukt me wel. en die hardeschijf er bij ook wel alleen wat bedoel je met die laatste 3 dingen

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
ik heb nu de hardeschijf die vaag doet dus slave staan en een andere met win98 master werkt goed start op :). alleen wat moest ik nou nog meer doen

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

ik weet niet welk merk harde schijf je hebt, maar bij seagate heb je het programma discwizard en daar kan je een lowlevel format uitvoeren, oftewel hij maakt hem echt helemaal schoon, en zerofill betekend dat hij alle data omzet naar nullen, data bestaat uit nullen en eentjes (001001100100), zero fil zet alle data om naar nullen net als dat de schijf uit de fabriek komt. ik denk dat alle harddisk fabrikanten wel zo'n programma hebben

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 22:18 schreef jetto het volgende:
ik weet niet welk merk harde schijf je hebt, maar bij seagate heb je het programma discwizard en daar kan je een lowlevel format uitvoeren, oftewel hij maakt hem echt helemaal schoon, en zerofill betekend dat hij alle data omzet naar nullen, data bestaat uit nullen en eentjes (001001100100), zero fil zet alle data om naar nullen net als dat de schijf uit de fabriek komt. ik denk dat alle harddisk fabrikanten wel zo'n programma hebben
krijg hier net ook zo`n klacht :D

Zelfde fout :(

Windows XP meteen zo dood als een pier

• RiDo78
  • Niet online
Wat je nog zou kunnen proberen is opstarten in veilige modus en in de device-manager DMA uit te zetten.
([WIN-BREAK] -> Hardware -> Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controllers -> Primary IDE Channel -> Advanced Settings -> Transfer Mode: PIO Only)

Dit omdat je het begin van het bootproces wel doorkomt en het einde niet. En er MOET ergens een punt zijn waar Windows van de standaard diskdriver overschakelt naar de specifieke diskdriver. En die kan best eens roet in het eten gooien.

Als dit helpt, dan loopt je machine ineens heel wat trager, maar dan kun je even rustig nalopen wat er mis is. (kabels in orde? bv.)

Verwijderd

Hoeft absoluut geen hardware probleem te zijn dus koop nog even helemaal niks.
Probeer een XP REPAIR. Waarschijnlijk zijn er wat drivers corrupt die in veilige modus niet geladen worden.

Repair doe je dmv cd te booten en tijdens setup te kiezen voor Repair.

Goeie kans dat dit je probleem oplost. Wel even je data backuppen.:)

Verwijderd

Heb je al gerepaired?
Post even als je de oplossing hebt, ok? ;)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Unmountable bootvolume kan 2 dingen betekenen:
- verkeerd aangesloten of fout aangesloten kabel. Gebruik van 40aderige kabel met UDMA100 bijvoorbeeld geeft deze foutmelding. (aangezien voor UDMA100 een 80aderige kabel benodigd is)
- of het bestandsysteem is gewoon over de zeik gegaan

oplossing: booten met windows XP CD
recovery console starten
type daar in:
"chkdsk /r"
"fixboot"
"exit"

(allemaal zonder aanhalingstekens). Werkt dat niet dan heb je pech en moet je gehele systeem opnieuw installeren. Gewoon formatteren dus.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
bug in winxp, na install gelijk updaten.

• msentinelb
ok ik heb een samsung 40 gig hardeschijd formateren helpt dus niet. en die kabels dat zou mischien kunnen is er een verschil tussen die 80 en 100 kabel?

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
Op woensdag 24 juli 2002 23:09 schreef _CRONOS_ het volgende:
Hoeft absoluut geen hardware probleem te zijn dus koop nog even helemaal niks.
Probeer een XP REPAIR. Waarschijnlijk zijn er wat drivers corrupt die in veilige modus niet geladen worden.

Repair doe je dmv cd te booten en tijdens setup te kiezen voor Repair.

Goeie kans dat dit je probleem oplost. Wel even je data backuppen.:)
ik heb hem al geformateerd teminste de c ( heb 2 partities) dus xp is er af alleen dit helpt dus nix. nu denk ik inderdaad dat er wat met die kabels is. ik heb hier dus allemaal kabels liggen en hoe weet ik nou welke ik daar in moet douwen :)

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb
volgens mij is het weer goed lag aan de kabels dus (gelukkig)

Specs van mijn bak Hier!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49

Mex

Bij mij was het enige wat hielp het installeren van de nieuwste Via 4in1 drivers. meuktracker: Via 4in1 4.42

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
Move PMG -> OM

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1