Toon posts:

Plextor 8x4x32 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Is het mogelijk, om ook een Plextor drive (in dit geval een 8x4x32) over te klokken naar bijvoorbeeld 12x8x32 ofzo??

Sony, lite-on, noem maar op kunnen het allemaal wel, dus waarom een plextor niet?

Verwijderd

krijgen we nu allemaal writer overklok vragen ?

volgens mij kan het met plexxies niet,

als de 12x gelijk is aan de 8x dan zou het kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 18:29 schreef Dannyke het volgende:
krijgen we nu allemaal writer overklok vragen ?

volgens mij kan het met plexxies niet,

als de 12x gelijk is aan de 8x dan zou het kunnen
Ik denk dat de drives etc mechanies hetzelfde zijn, ik weet er niet veel vanaf , maar dat is bij andere merken vaak wel het geval

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 18:31 schreef Shakespeer het volgende:

[..]

Ik denk dat de drives etc mechanies hetzelfde zijn, ik weet er niet veel vanaf , maar dat is bij andere merken vaak wel het geval
geef is urletjes naar de specs van bijde drive ? komen we vast verder

Verwijderd

Topicstarter
8x4x32
[url="http://www.plextor.be/English/products/pxw8432a.html"]http://www.plextor.be/English/products/pxw8432a.html[/url]

12x10x32 (12x4x32 is er niet , dit is de volgende stap)
[url="http://www.plextor.be/English/products/pxw121032.html"]http://www.plextor.be/English/products/pxw121032.html[/url]

Verwijderd

alles is wel redelijk gelijk maar de 12x heeft burnproof zooi :| en dat zou je 8x wel niet kunnen als je er een 12x van maakt

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nee Plextor drives zijn niet te overclocken. Ik vermoed dat de hardware niet geschikt is, maar anders zijn de Plextor Flash Utilities goed genoeg beveiligd om dit te voorkomen (dit is express gedaan om te zorgen dat mensen geen foute dingen kunnen doen en niet om te voorkomen dat mensen gaan overklokken btw).

De Lite-On modellen zijn zo makkelijk overklokbaar omdat Lite-On een utility meeleverd (MKflash) die laten we zeggen, -flexibel-, is. Dat wil zeggen het doet eigenlijk geen checks en je kunt er zo maar een andere firmware mee in een drive rossen. Dit is eigenlijk gewoon slordigheid van Lite-On/MediaTek (chipset maker, MK = MediateK) en dat zul je bij Plextor niet snel aantreffen, die zijn veel zorgvuldiger. Ook Benq drives kunnen met MKflash worden geflashed als ik het goed heb, en die zullen misschien wel overclockbaar zijn.

Daarbij lanceert en lanceerde Plextor niet zoveel drives achterelkaar als Lite-On dat op het moment doet, omdat Plextor niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit gaat, Lite-On doet het omgekeerde. (Al is er met hun drives overigens verder niets mis)

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 18:41 schreef Snikker het volgende:
Nee Plextor drives zijn niet te overclocken. Ik vermoed dat de hardware niet geschikt is, maar anders zijn de Plextor Flash Utilities goed genoeg beveiligd om dit te voorkomen (dit is express gedaan om te zorgen dat mensen geen foute dingen kunnen doen en niet om te voorkomen dat mensen gaan overklokken btw).

De Lite-On modellen zijn zo makkelijk overklokbaar omdat Lite-On een utility meeleverd (MKflash) die laten we zeggen, -flexibel-, is. Dat wil zeggen het doet eigenlijk geen checks en je kunt er zo maar een andere firmware mee in een drive rossen. Dit is eigenlijk gewoon slordigheid van Lite-On en dat zul je bij Plextor niet snel aantreffen, die zijn veel zorgvuldiger.

Daarbij lanceert en lanceerde Plextor niet zoveel drives achterelkaar als Lite-On dat op het moment doet, omdat Plextor niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit gaat, Lite-On doet het omgekeerde. (Al is er met hun drives overigens verder niets mis)
Jammer.. Ik zou graag willen dat mijn plexxie wat sneller zou zijn, al is er niks mis met 8 speed branden.

Nu we toch over plexxies hebben, ik heb laatst een paar re-writables gekocht van Philips, nu is het zo, dat ik ze wel kan branden, maar verder kan ik ze niet lezen behalve in m'n plexxie... Aopen, afreey, BTC , en sony drives kunnen ze zoiezo niet lezen.. Lite-on drives ook niet.

Wat is hier de oorzaak van, zijn die re-writables van philips niet goed, of hoe zit dat?

Verwijderd

hoe schrijf je ze ? laaten we dat eerst eens bekijken,

net als een normale cd ?

zo ja geef ze dan een paar keer een voledige wisbeurt ipv quick

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 18:45 schreef Dannyke het volgende:
hoe schrijf je ze ? laaten we dat eerst eens bekijken,

net als een normale cd ?

zo ja geef ze dan een paar keer een voledige wisbeurt ipv quick
Ja, gewoon als een normale cd-r..

Complete wisbeurt heb ik al geprobeerd, nadat ik ze niet kon lezen op andere drives, heb ik ze volledig gewist, daar was de drive zo'n 5 minuten druk mee.

Toen heb ik ze nogmaals proberen te branden, hetzelfde resultaat.. m'n plextor pakt ze wel, de rest niet.

Toen heb ik voor de gein een normale cd-r gebrand, geen enkel probleem.

Toen, heb ik een ander brand programma gepakt (Nero ipv winoncd) , precies hetzelfde effect :(

Mischien handig om te weten, ik gebruik de laatste firmware voor het apparaat.
Pagina: 1