Ik wil wat rupsbanden maken in 3dmax en ik wist dat er een tutorial stond op GoT
deze gevonden (zie hieronder) maar het werkt niet
ik maar een spline en 1 link van de track. de link kopieer ik 100x en maak er 1 object van, geef pathdeform-modifier mee eraan en normilize de spline.. so far so goed maar zodra ik de track aan de spline wil linken zegt ie "illigal patch".. wat doe ik dan fout
deze gevonden (zie hieronder) maar het werkt niet
ik maar een spline en 1 link van de track. de link kopieer ik 100x en maak er 1 object van, geef pathdeform-modifier mee eraan en normilize de spline.. so far so goed maar zodra ik de track aan de spline wil linken zegt ie "illigal patch".. wat doe ik dan fout
Op dinsdag 28 mei 2002 16:46 schreef Oogst het volgende:
Tutorial voor rupsbanden door mij
in een notendop
Rupsbanden zijn heel simpel te maken:
-maak een spline, dat is de route van je rupsband zoals ie helemaal rondloopt;
-doe de normalize-spline-modifier op je spline, zodat de afstanden overal gelijk zijn tussen de vertices;
-maak een schakel uit je rupsband;
-copieer de schakel heel vaak binnen hetzelfde object (dus in edit mesh) of voeg ze na copieren samen met attach list in edit mesh tot één object;
-geef je object met al die schakels de pathdeform-modifier mee, kies je spline als path, en stel de stretch goed in;
-met percentage kun je nu je rupsband animeren.
Voor zover ik weet bestaat er methode waarmee je rupsband automatisch met het goede tempo draait, afhankelijk van de rijsnelheid. Voor gewone wielen bestaat die methode wel: het rollin'-script.
Bier, Whiskey en Metal!!