Terayon modem delen ??

Pagina: 1
Acties:

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
ik heb sinds kort een router en nu moet hij samen met een terayon modem aan werken aleen ik krijg dit niet aan de praat. Iemand een idee aangezien de Terayon al eigenlijk een verbinding heeft (dhcp ??). netwerk doet het prima maar geen internet.
De router die ik heb is een 3Com® OfficeConnect® Wireless Cable/DSL Gateway

alvast bedankt

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
met een router mot het werken.

alleen je moet je mac adres van de netwerk kaart waar die modem eerst op zat over zetten naar de poort waar i-net nu binnen komt. jek an het ook clonen noemen.

ik heb hier de zelfde modem met chello en een draytek 2200E router er tussen en het werkt perfect.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 24 juli 2002 17:27 schreef 0943 het volgende:
ik heb sinds kort een router en nu moet hij samen met een terayon modem aan werken aleen ik krijg dit niet aan de praat. Iemand een idee aangezien de Terayon al eigenlijk een verbinding heeft (dhcp ??). netwerk doet het prima maar geen internet.
De router die ik heb is een 3Com® OfficeConnect® Wireless Cable/DSL Gateway

alvast bedankt
welke provider?
ik heb chello met zo'n ding (en een freescobak) maar je moet waarschijnlijk het mac adres van je originele nic overnemen in je router

Verwijderd

Probeer je oude MAC adres te "faken" aan de Terayonkant van je
router met het adres wat je er eerst aan had hangen.
start uitvoeren winipcfg

• 0943
momenteel even Kabelfoon had MXstream toen werkte het prima maar nu ik naar BBned ga zit ik even met kabelfoon (buren :D ) voor 2 maanden

type foutjes

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Bij KabelFoon is het niet nodig om je MAC adres in de router te zetten. Wat ik wel heb gemerkt, is het feit dat wanneer je de netwerkkabel omprikt van je router naar de netwerkkaart van je PC (zodat de router er dus tussenuit gehaald wordt), het IP adres nog vastgehouden wordt door KabelFoon. Je moet dan circa een half uurtje wachten voordat het IP adres vrijgegeven wordt. Andersom kun je natuurlijk "IPCONFIG /RELEASE" gebruiken.

• 0943
Op woensdag 24 juli 2002 22:08 schreef EdwinW het volgende:
Wat ik wel heb gemerkt, is het feit dat wanneer je de netwerkkabel omprikt van je router naar de netwerkkaart van je PC (zodat de router er dus tussenuit gehaald wordt), het IP adres nog vastgehouden wordt door KabelFoon. Je moet dan circa een half uurtje wachten voordat het IP adres vrijgegeven wordt.
ja dat wist ik. Dus ik wachte telkens een uur voor d09at ik het weer probeerde maar geen succes.

en je mac adres is toch alleen als je netwerk (bestanden en printer delen) het niet doet.

Ik kan ook gewoon pingen naar de gateway van zowel de met draad aangesloten pc als met de wireless pc.

• 0943
foutje sorry

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op woensdag 24 juli 2002 22:44 schreef 0943 het volgende:

[..]

ja dat wist ik dus ik wachtte telkens een uur voor fat ik het weer probeerde maar geen succes.

en je mac adres is toch alleen als je netwerk (bestanden en printer delen) het niet doet.

Ik kan ook gewoon ping naar de gateway van zowel de met draa aan gesloten als met de wireless.
IP releasen van te voren lijkt me verstandig. MAc adres is volgens mij alleen van toepassing voor Chello en heeft in dit geval niks te maken met het je interne netwerk, maar met het fysieke adres van de netwerkkaart dat de internet provider verwacht.
Al gezocht op topics over routerinstellingen voor jouw specifieke provider? Soms moet je bijvoorbeeld een specifieke gebruikersnaam opgeven.

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 22:43

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik gebruik ook kabelfoon. En ik had echt nergens problemen mee toen ik een week geleden een E-tech routertje plaatste. Het was gewoon router ertussen en even een vast Ip-adresje instellen op de pc's en draaien met die zooi.
Dus voor kabelfoon hoef je helemaal niets aan te passen, geen domein in te stellen of een mac adres te spoofen. Het moet gewoon gelijk werken.
Het kan natuurlijk ook dat de dhcp server van je router niet werkt, waardoor je geen goed ip-adres van de router krijgt (je werkt dan dus ook niet op een lan). Ik zou dat dus eerst controleren. En probeer het ook even met een vast ip-adres met als dns je router.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

• 0943
nou ik heb eindelijk de pc die met draad aangesloten aan het internet alleen nu in de opstelling zoals het nu staat kan ik mijn wireless weer niet bereiken.

afstand recht naar de gateway hoohuit 14m binnenshuis en niks speciaals ertussen.
Pagina: 1