Toon posts:

Internet -> gratis of betalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een onderwerp waar ik graag jullie mening over wilt weten:

Steeds meer diensten worden via internet aangeboden. Ik noem OVR-reisinformatie (bestaat al wel een tijdje, maar ok), ik noem literatuur met betrekking tot rechten (jurisprudentie e.d.)(ik studeer rechten, dus weet ik toevallig). Zo zijn er nog wel meer dingen te noemen.

Een tijdje geleden bestond deze informatie op internet nog niet. Veel diensten worden nog aangeboden, maar dan tegen een vergoeding. Zo probeerde OVR-reisinformatie het SWITCHPOINT uit, maar dat bleek niet te werken. Met name "sex-sites" vragen geld voor hun diensten.
Nou vraag ik mij af waar het internet straks naar toe gaat. Zal alles (vrijwel alles) gratis aangeboden worden of zal vrijwel alles een prijs krijgen? Kijk naar Redhat Linux -> het kwam gratis op de markt en nu gaat Microsoft de source code gratis weggeven (toch?). Ik denk dat veel dingen uiteindelijk gratis worden. Maar zoals ik net het vakgebied rechten al genoemd heb, denk ik dat daar toch nog wel een prijs voor zal zijn, omdat dit meer door bedrijven (die toch wel betalen) gebruikt wordt dan door Jan Modaal.

Wat is jullie mening hierover?

Verwijderd

Gratis bestaat niet.
Je zal er op 1 of andere manier wel voor betalen.
Ze kunnen in de hederdaagse economie niets gratis maken. Alles kost geld. En zo ook internet. Er zullen tuurlijk wel diensten zijn die gratis zijn maar die gooien je dood met spam en banners.

Dat gratis internet zal wel snel verdwijnen. Er is helemaal niemand die daar iets aanverdient behalve de KPN zelf. Die is dus ook de enige die iets kan verdienen met gratis internet. Infrastructuur is free voor hun. Terwijl de andere bedrijven moeten betalen voor het laatste stukkie tussen jou huis en de wijkcentrale. En daar kan KPN veel aan verdienen. Als je nou 2.000.000 gebruikers heb. En die moeten allemaal een aansluiting. En de huur kost 100 piek. Dat is dan 2.000.000 x 100 = 20 miljoen. En dat zijn zomaar extra inkomen zonder er echt iets voor te doen. Een bonusje. En zo zie je ook gelijk dat dan een aanbieder 20 miljoen neer moet leggen voor zijn abbonees. Is een extra kosten post.

Je moet binne kort, denk ik, gewoon weer gaan betalen. Want ze kunnen het niet opbrengen om zo door te gaan. Maar een aantal abbo'z hebben ze wel gekweekt met deze actie. En die zijn verslaaft en willen op internet blijven dus ze gaan betalen.

Niets in het leven is gratis, zelfs de dood niet. Want die kost je je leven.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Niets in het leven is gratis, zelfs de dood niet. Want die kost je je leven.[/quote]De zon gaat voor niets op. Nothing you can do about that.

Ik bedoel niet de gratis internet-abonnementen, ik bedoel de diensten op internet. Dus uiteenlopend van iemand die z'n boekverslag op internet zet tot een boek die je kan downloaden en (uitprinten en) lezen. Of OVR-reisinformatie, zoals ik al zei...

Verwijderd

maar het niets is gratis geldt hier ook in zekere mate. nu komt er geld binnen via allerlei reclame achtige dingen. of het levert op een andere manier iets op. als het echt helemaal niets oplevert gaat niemand zijn informatie gratis aanbieden. naja, een paar hobbyisten misschien, maar bedrijven gaan niet voor de lol websites onderhouden.

Dit topic is gesloten.