TNT2 performance op PII 233?

Pagina: 1
Acties:

• Woutepout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 12:22
Ik heb net een 2ehands TNT2 aangeboden gekregen en ik vraag me af of het nuttig is voor mij om m'n huidige voodoo2 hierdoor te vervangen. Mijn specs:
PII 233, 64MB, Win95, Stealth II + Voodoo2, verder alle standaardzooi (netwerk+geluid enz.)

Wat voor performance kan ik verwachten van die kaart in mijn oude systeempje? Ik speel meestal FPS'en en racespellen (ToCa2 en Colin McRae).

Alvast bedankt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is heb zelf ook een tijdje met een Stealth II + voodoo2 8MB gedraaid...
Geen probleem, totdat ik een TNT2 Ultra draaide...
Toch wel een heftig verschil.
Eventueel extra voordeel, je bent dan zowaar een slot rijker, je hebt nu weer een PCi slot over voor, bij wijze van, een Hollywood+, als je DVD's kijkt bijv....
Als het niet teveel kost, leuk, en doen...heb je nog wat voor een eventueel 2e pctje....

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Vergeet alleen niet dat een voodoo 2 byzonder weinig van geheugen vraagt en dat dat met een TNT, geforce opeens ondanks dat ze wel sneller zijn het probleem komt dat ie op de schijf gaat kraken door geheugen tekort, meestal is dit probleem met rond de 100 mb weg, maar e zijn veel mensen die van hun ouder voodoo kaartje overstappen met 64 mb die dit probleem tegen komen, het beste is gewoon iig 32 mb erbij en het lieft 60 en zet je proc gewoon op 75 mhz bus, dan heb je teminste nog een redlijk systeem :-)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een tijdje een TNT2 in mijn systeem geprobeerd, omdat ik daar zulke goede verhalen over hoorde. Hij liep bij mij echt niet. Over de beelden was niet te klagen bij spellen, maar als je een spel met 1 beeldje per seconde speelt is er toch niet zo veel aan. Een TNT2 heeft dus wel een flink systeem nodig. Ik had toen een celeron 400@450 met 32 Mb RAM, en dat ging dus niet. Misschien dat het met jouw 64 Mb RAM wel goed lukt, maar ik denk dat het toch wel te traag loopt.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

met 32mb ram loopt sowieso niks lekker ;)

*insert signature here