Toon posts:

het watt van je versterker verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag van hoe je het wat van je versterker moet verhogen.

als ik aan de achterkant van mijn versterker kijk dan ziet het er zo uit 0 0 max 100 watt en daarnaast 0 0 max 300 watt. en ik heb boxen van 375 watt dus vraag ik me af wat je erin moet steken of draadje erin stoppen ofzo om hem op 300 watt te zetten (men versterker)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 21:29
Hmm Lijkt mij dat je het uitgaande vermogen aleen kan verhogen door een hogere Voedings spaning.
Denk/Weet dat je niet genoeg info gegeven hebt. kom eens met merk typenummer enz.

Verwijderd

Topicstarter
sansui AU-D22 maar je kan de voedingspanning niet verhogen omdat de stekker er gewoon aan zin en niet zo een computer power stekker

Verwijderd

Goede versterker, denk dat het piek vermogen van 300 watt is aan 4 of 2 ohm oid. En 100 watt aan 8 ohm.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

volgens mij moet je [url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=1#A01"]dit[/url] maar eens lezen...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al 2 x gelezen maar het is niet wat ik zoek.

bestaat er een draadje een klein chipje ofzo dat je in die 2 gaatjes moet stoppen om het op 300 watt te zetten.

Verwijderd

wat voor gaatjes zijn het dan?
maak n's een foto ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe met men neus ofzo?????????????????

Verwijderd

beschrijf ze dan eens? heb je het over van die gaatjes waar je ook het draadje dat uit een box komt in kan stoppen (van die rode en zwarte), of een ander type?

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nee, met je web/digicam :)

Verwijderd

een neus heeft imo niet zo'n goede resolutie, meestal :P

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 17:21
Mogelijkheid bestaat dat je deze kan gebruiken als 2 mono versterkers (dus 2x 100 Watt) of deze 'kan??' gebruiken als brugschakeling dus 1 mono versterker, maar de eene versterker 'pushed' en de andere 'pulled' en op deze manier dus een MONO versterker maken van 300 watt.

just my two cents..

8-)

Verwijderd

Topicstarter
er staat zo een paar lettertjes op

het ziet er zo uit
____ac outlets__
| 100 watt O O |switched
| 500 watt O O |unswitched
-----------------

het ziet eruit dat je er een draadje in kan stoppen ofzo

er staat trouwens bij was ik ff vergeten te melden

{mega edit) :)

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik denk dat de gegevens op je versterker het volgende zijn:
2 X 100W (Dus stereo) en 300W BRIDGED (Dus MONO) dus als je het vermogen van 300 watt wilt gebruiken dan heb je een BRIDGED versterker waar je maar EEN box op kunt aansluiten, want je gebruikt de stereo kanalen in tegenfase. Lees voor meer info de gebruikshandleiding van je versterker, meestal gaat dat via een schakelaar of speciaal knopje.

=/\= System Status =/\=

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

............Dit zijn uitgangen om bijv een cdspeler of tapedeck op aan te sluiten, gewoon 220V uit dus .
Switched betekent dat deze stekkers uitgaan bij het uitzeteen van de versterker, de andere niet.
De watts slaan op het vermogen wat de aangesloten apparaten maximaal mogen hebben............

Verwijderd

Topicstarter
____ac outlets__
| 100 watt O O |switched
| 500 watt O O |unswitched
-----------------

precies zo ziet het eruit

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

AC outlets? Lijkt mij dan dat er gewoon 220 uit die twee gaatjes komt.
Stop er voor de lol eens een multimeter in (als je die hebt tenminste).
Ik denk dat het is om bijvoorbeeld een cd-speler of een televisie op aan te sluiten die dan tegelijk met je versterker mee aan gaan.
Staat er niets over beschreven in je handleiding?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 17:02 schreef Jur het volgende:
............Dit zijn uitgangen om bijv een cdspeler of tapedeck op aan te sluiten, gewoon 220V uit dus .
Switched betekent dat deze stekkers uitgaan bij het uitzeteen van de versterker, de andere niet.
De watts slaan op het vermogen wat de aangesloten apparaten maximaal mogen hebben............
nee je kan er niet zo een tapedeck op aansluiten want dan heb je zo een kabel nodig voor rood en wit en die moet je ergens anders op je versterker erin douwe.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 17:04 schreef E-Vix het volgende:
AC outlets? Lijkt mij dan dat er gewoon 220 uit die twee gaatjes komt.
Stop er voor de lol eens een multimeter in (als je die hebt tenminste).
Ik denk dat het is om bijvoorbeeld een cd-speler of een televisie op aan te sluiten die dan tegelijk met je versterker mee aan gaan.
Staat er niets over beschreven in je handleiding?
nee staat niks

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 24 juli 2002 17:04 schreef bubbling het volgende:

[..]

nee je kan er niet zo een tapedeck op aansluiten want dan heb je zo een kabel nodig voor rood en wit en die moet je ergens anders op je versterker erin douwe.
De stekker van de CD speler bedoelt ie, die nu in het stopcontact zit.

de betaler vervuilt

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

Illusion

(the art of)

Op woensdag 24 juli 2002 17:02 schreef Jur het volgende:
[/quote]
Op woensdag 24 juli 2002 17:04 schreef bubbling het volgende:

[..]

Jur heeft toch gelijk hoor. Het zijn gewoon 230V stopcontacten (die er wel een beetje vreemd uitzien) waar je je CD-, tapedeck en tuner op aan kan sluiten.
Switched staat er idd voor dat de stroom daar afgaat zodra je de versterker uitzet. Bij unswitched dan blijft hij altijd spanning voeren (voor bijv. digitale tuner die anders de zenders kwijtraaks)

Het geluid-signaal moet je ergens anders aansluiten zoals je zelf zegt, het gaat echt alleen om de voeding.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
dit is te erg!

Dat zijn stopcontacten! het staat er zelfs bij (in jouw tekening!): AC outlets.

Lees je handleiding, of vraag het aan je moeder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.